Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vääränlainen akku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HarzaTheMan
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 458
    • Sawo

    #16
    Originally posted by creatious
    Tuota olen itsekkin miettiny. Ja olenpa koittanut myöskin tuota kantta saada
    auki, mutta eipä se ilman väkivaltaa siitä ilmeisesti lähde. Jotkin reiäthän siinä
    on se kannen päissä (irrallisen osien päissä), mutta... Kyllä se akku voi hyvinkin
    olla huoltovapaa, mutta katsoohan onko se enää huoltovapaa takuuajan jälkeen.
    Ei mun silmät löytänyt tuolta varta-automotiven sivuilta mitään mikä vois auttaa
    kertoo miten ton kannen saa auki. Ootko muuten ladannut akkuas akkulaturilla?
    Mietin vaan, et pitäisköhän tuostakin tosiaan saada vähän tuota kantta auki,
    jos meinaa sen tehdä. Vanhoissahan kannatti vähän availla venttiileitä...
    Huohotusreiät siinä on kannen päissä juu. Kai tuossa normaalisti on vedet sisässä ja mikäpä niitä estäisi haihtumasta. Ei oo tarvinnu laturilla latailla kun oli ostettaessa täyteen ladattu ja ollut autossa kohta viikon verran paikoillaan.
    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

    Comment

    • Okkim328touring
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 288
      • Porvoo

      #17
      Originally posted by Terhi
      No juu, kun sitä rahaa löytyisikin.
      Työmatka on reilu kymppi suuntaansa motaria, eli ei kovin pitkästi.
      Enkä mä popita, mä vaan ajan!
      Kyllä mä siihen kuitenkin uuden akun haen, ehkä odottelen ensin seuraavaa tilipäivää.
      Ja jos puhutaan siitä akun latautumisesta, niin päivittäinen 10+10=20km motaria lataa kyllä akkua aivan riittävästi, koska on kierroksiakin kokoajan päällä. Homma olis eri, jos työ matka olis 5 kilsaa kaupunkiajoa.

      Eli sinuna en ostais kyllä uutta akku, jos se on ihan kunnossa. Rahan tuhlausta sanon minä.
      at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
      ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10084
        • KVLA

        #18
        Originally posted by sirkus
        Ah määrä ei vaikuta kyllä mitenkään kylmäkäynnistys tehoon vaan ainoastaan siihen kuinka kauan akusta riittää virtaa kulutettavaksi eli 40Ah akusta 1A virtaa 40tuntia. Optima akut omaavat erittäin suuren kylmäkäynnistys tehon mut ovat kuitenkin 40-50Ah akkuja.
        Ja aivan varmasti vaikuttaa.Kylmässä akku luovuttaa virtaa vajaalla teholla. Starttimoottori tarvii täyteen pyöritykseen kylmällä moottorilla normaalia suuremman virtamäärän (tahmeat öljyt ym. kitkaominaisuudet haittana),niin akkukapasiteetin pienentyessä tuo käytettävä virtamäärä myös pienenee.Starttimoottorin kapasiteetti/teho tarvii tietyn Ah määrän akulta toimiakseen max.teholla.
        Kumpikohan akku pyörittää (luovuttaa enemmin enrgiaa) edes tuon ensimmäisen starttausen verran tuo mainitsemasi 40Ah:n akku vai saman valmistajan vastaava esim. 70Ah:n akku.Puhutaan sitten "tavallisista" akuista tai hyvistä kylmäkäynnistys ominaisuuksien akuista.
        On satavarma,että tuo isomman kapasiteetin akku luovuttaa suuremman virtamäärän ensistarttiin.Kone pyörii startatessa nopeammin ja virtaa riittää myös enemmin sytytyslaitteille/tulpille.
        Mutta siitä riittää virtaa myös useampiin käynnistysyrityksiin,mikäli kosla ei heti käynnisty.
        Nyt siis puhutaan todellisesta kylmäkäynnistyksestä (-20C->).Näillä keleillä ei varmaankaan huomaa mikä patteri siellä koslassa virtaa luovuttaa.
        Last edited by Heguli 31; 05-11-2005, 09:46.

        Comment

        • himonussija
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 392
          • Finland

          #19
          Tottakai Ah määrä vaikuttaa siinä tapauksessa että verrataan kahta saman valmistajan saman mallisarjan akkua esim. Bosch Silver 40 Ah vastaan Bosch Silver 74 Ah, mutta jos laitetaan vastakkain paska AD liikkeiden nimikkoakku jonka specseissä on max 300A virta sekä ampeeritunteja 74 ja sitä vastaan laitetaan joku 40-50 Ah Optima josta lähtee max 800A niin ihan selvää on että tuo AD:n paska jää toiseksi. Ei sillä tietysti pysty niin pitkään starttaamaan kuin tolla 74 Ah akulla mut harva kunnossa oleva ruiskukone tarvii kovillakaan pakkasilla useiden minuuttien kestoista starttausta ja sen ajan mitä toi Optima työntää virtaa, niin se työntää sitä kunnolla eikä heruttele kuten AD:n paska.

          Comment

          • Terhi
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 536
            • Toijala

            #20
            Älkää dissatko tästä hyvästä, mutta eikös Bilteman akut oo pärjänny testeissä ihan hyvin (melkeen pelottaa esittää tämä kysymys..)??

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #21
              Originally posted by Terhi
              Älkää dissatko tästä hyvästä, mutta eikös Bilteman akut oo pärjänny testeissä ihan hyvin (melkeen pelottaa esittää tämä kysymys..)??
              Mitä tarkottaa dissata

              Mutta on siis pärjännyt ihan hyvin ne bilteman akut. Mutta eipä ne biltemankan tuotteet enää mitään erityisen halpoja ole. Itse ostan (no okei, pikku alella) ad-varaosaliikkeestä samat rojut samalla hinnalla tai halvemmalla. Esim. vartan akku maksoi vähemmän kuin bilteman akku.
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • Terhi
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 536
                • Toijala

                #22
                Originally posted by BMW 325I avo
                Mitä tarkottaa dissata

                Mutta on siis pärjännyt ihan hyvin ne bilteman akut. Mutta eipä ne biltemankan tuotteet enää mitään erityisen halpoja ole. Itse ostan (no okei, pikku alella) ad-varaosaliikkeestä samat rojut samalla hinnalla tai halvemmalla. Esim. vartan akku maksoi vähemmän kuin bilteman akku.
                Disrespect, jyy nou?
                No mulla ei oo ketään tuttua AD:ssa.
                Mut Biltemassa taas ois, eli sais ehkä 10% halvemmalla??

                Comment

                • BMW 325I avo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 832
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Terhi
                  Disrespect, jyy nou?
                  No mulla ei oo ketään tuttua AD:ssa.
                  Mut Biltemassa taas ois, eli sais ehkä 10% halvemmalla??
                  Rispekt mai ootorotaa. Okei.

                  Nonni, eli biltemasta sitten vain akkuhankinnoille kun ajankohta oikea
                  // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                  Comment

                  • mukko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2003
                    • 5965
                    • Uleåborg

                    #24
                    AD:stahan pitää nyhtää vähintään 30% alea, tais viimeksi kun Tanpereella hain tulppia niin jäädä aleksi 45% jota en pitäny pahana
                    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                    Save the World, Fuck The Fuel Economy
                    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎