Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bensan hajua sisälle ja kylmäkäynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hänmiesss
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 27
    • Varkaus

    Bensan hajua sisälle ja kylmäkäynnistysongelma

    e36 316i -92 tunkaisee sillontällöin bensan hajua sisälle aika reilustikin. Yleensä silloin, kun auton käynnistää hieman lämpimänä ja antaa olla tyhjäkäynnillä vähän aikaa. Mutta joskus myös vaikka heti lähtisi ajamaankin. Putkessa on reikä takapöntön etupuolella putken ja pöntön saumakohdassa.
    Mistähä mahtaa johtua? Auto myös vie bensaa mielestäni 1.6 ruiskuksi aika reilusti (lähes 9litraa/100km ja pääasiassa rauhallista 110km/h matka-ajoa, mutta myös ohituksia ja jonkun verran kaupunkiajoa). :(

    Ja pistetää ny viel samaan syssyyn et autossa on myös jonkin sortin kylmäkäynnistysongelma: auto starttaa kyllä todella hyvin, mutta ei lähde käyntiin. Muutaman kerran kun starttia sahailee noin 5 sekuntia kerrallaan, niin auto lopulta käynnistyy. Tämä ongelma ei kuitenkaan ole yhteydessä bensan hajuun.
    Mahtaisikohan takapöntössä olla vettä niin paljon ettei välillä jaksa käynnistyä?
  • juice777
    BTCF Member
    • May 2004
    • 230
    • E-P

    #2
    bensan haju tulee yleensä näkyvästä viasta :!: :!: joskohan paineensäätimessä vikaa lorottelee bensat takaisin tankkiin :arrow: eikä saa bensaa kylmänä tarpeeks
    -E21-

    Comment

    • juice777
      BTCF Member
      • May 2004
      • 230
      • E-P

      #3
      siis kylmäkäynnistys ongelmaa :wink:
      -E21-

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #4
        Tuskin johtuu ainakaan vedestä takapöntössä...

        Mikäli sisälle haisee ilmiselvä bensa, on jossain vuoto. Pistä auto käyntiin ja suuntaa nenä ja silmät konetilan puolelle... :wink:

        Veikkaus:Imusarjassa yläpuolella on ruiskusuuttimet, joihin bensa tulee jakotukista. Jakotukin etupäässä on perstunut kuminen paluuletkun pätkä jossa reikä... :roll: (yleinen vika kutoskoneis, olettasin et nelosis sama juttu)

        Edit: Ja tohon käynnistysongelmaan, ootko koska vaihtanu tulpat??
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • Hänmiesss
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 27
          • Varkaus

          #5
          En oo tulppia vaihtanu ku auto ei mul oo viel ollu ku muutamia kuukausia. Pitänee käydä joku päivä ostamas nelikärkitulpat toho.

          Yks kaverikin sano et saattais paineensäätimes olla ehkä vika ku ei starttaa et paljon mahdollista kyl se sitten.

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Hajuun ja huonoon käynnistykseen syynä:
            Ruiskusuuttimien O-renkaat tai imusarjan vuoto. Kuumana liian laihalla kun repii ilmoja, eikä näin ollen starttaa. Lisäksi tuloletku, jakotukille luultavasti hapristunut liian kireän klemmarin alta, on vittumaisesti imusarjan mutkan "sisällä".

            Näin ainakin allekirjoittaneella... :juo
            ...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎