Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia ja kuvia koripukista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    Kokemuksia ja kuvia koripukista

    Eli semmoinen häkkyrä pitäisi rakentaa, millä saa auton käännettyä ympäri, tai oikeastaan kyljelleen riittää.

    e30:nen olisi siihen tarkoitus istuttaa mutta pahoin pelkään että siinä roikkuu myös jonkun e24

    Olisiko porukalla kuvia moisesta ja vähän tarinaa toteutuksesta.
    Mihin kohtaa koriin on kíinnitetty.. yms..
    Myös miten auton saa järkevästi nostettua siihen.

    Edit: ja mikä on tämmöisen oikea nimi, voisin vähän helpommin etsiä tietoa.

    Miika Tissarin kuvia lainaten että kaikki tajuaa mistä on kyse.


    Last edited by f1zz; 04-11-2005, 12:22. Reason: otsikko
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #2
    mpm

    Täälläkin aihe kiinnostaisi... ku mielessä ollut jos tommoisen tekaisisi. e21 siihen olisi tarkoitus saada.
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2067
      • Banshee - Jyväskylä

      #3
      Koripukiksi kutsutaan meilläpäin.

      Mulla oli samanlainen kun noissa kuvissa muuten, paitsi päädyt oli yhdistetty pitkällä putkella. Puskurin kiin.kohdista kiinni (kuten kuvassa?). (nollakakkosta en uskoltanut, oli kiinni etupalkista ja perän takakorvista). 4 käänt. pyörää kulmissa.

      Toinen versio: vw-golfin takanavat isoissa pyörättömissa jaloissa kiinni. Toisessa navassa on kaikki jarrukilkkeet kiinni ja kässärillä lukittuu pyöriminen mihin kohtaan haluaa. Navoissa vw:n vanteet omilla pulteillaan kiinni, vanteisiin voip muutella sitten minkälaisia kiinnikkeitä huvittaa...

      Tunkeilla ja taljoilla (voimalla) kaikki on nousseet ja tulleet alas.
      Järkevästä tiedä, mutta näillä on menty. Mitään ei ole mennyt vielä rikki ja henkilövahingoilta on vältytty.

      HTH
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by f1zz

        Edit: ja mikä on tämmöisen oikea nimi, voisin vähän helpommin etsiä tietoa.

        Miika Tissarin kuvia lainaten että kaikki tajuaa mistä on kyse.

        Koripukki taitaa olla sopivin nimi.

        Olen myös sunnitellu tommosta. Uudempaan koriin olis helppo tehä kiinnitys puskinten "iskarien" kohalle. päädyt samaan tyyliin kuin moottoripukissa.
        täysin purettu e30 kori ei kamalasti paina. Parin kaverin voimin se nousis helposti tommoseen.
        Last edited by wj; 04-11-2005, 11:56.
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #5
          Tjuu, tallilla olisi sähkönen 1000kg vinssi katossa. että kai sillä uskaltaa nostaa pään kerrallaan. Paljonkohan cabrion kori painaa riisuttuna..

          Kuinka paksusta materiaalista noita on tehty.. Toi ylemmissä kuvissa oleva näyttää ihan huonekaluputkelta

          Ja kyllä myös omasta mielestäni se auto pitäisi akseleiden kiinnitys pisteistä myös pultata. Just in case..



          tuolta löytyi heti kuvia. Tossa on toi korkeuden säätö toteutettu tekemällä pultin reikiä.. Mikäköhän paksuinen pultti tuossai kestää..
          Last edited by f1zz; 04-11-2005, 11:57.

          Comment

          • KFZ-Koenig
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 2900

            #6
            Mun pitäis tehdä lähiviikkoina tollanen korinkäätöpenkki/koripukki yhtä fullsizejenkkiä varten ja löysin pari linkkiä, joista voi olla apua tai ottaa mallia omaa pukkia varten:





            Ois tietysti hienoa, jos jollain ois jo piirustukset valmiina jotain pukkia varten ja jaksais postata tänne ne
            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #7
              cabrion kori alle 1000kg
              eipä oo kuvia "vartaasta" mut mut
              tuli kiinni kun otat puskurin kiinnikkeet irti niin sinne palkin sisään menee akseli edessä ja takana.
              toi näytti aika hyvältä toi tissarin oma
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • nollakaks
                "Piparikuningas 2006"
                • Jun 2006
                • 252
                • Hattula

                #8
                Katsokaapas www.e21turbo.com
                Tuollaista ajattelin ruveta jossain vaiheessa värkkäämään nollakakkoselle.
                Last edited by nollakaks; 21-07-2008, 10:41. Reason: Typo
                E60 530DA M-Sport 2004 , E30 318iS 1990 & E114 1502 1975
                EX:E34 520i 1991, E30 320i Touring 1989, E46 316i 2001, E28 520i 1982, E39 528iA Touring 1997 + E30 318i 1986 varaosaraato.

                Comment

                • TheLate
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2006
                  • 418

                  #9
                  Originally posted by nollakaks View Post
                  Katsokaapas www.e21turbo.com
                  Tuollaista ajattelin ruveta jossain vaiheessa värkkäämään nollakakkoselle.
                  Tuollainen rakennettu E30 alle, mutta vielä ei ole autoa käännetty. Erona ainoastaan pilarien väliin hitsattu kaksi rautaa, jotta tuli tarpeeksi tukeva.

                  Pultattu kiinni etu -ja taka-akselipalkkien kohdille. Kääntäminen on aika kova homma, koitettu liinalla ja vinssillä, mutta alkoi helmapellit taipumaan niin siirettiin kaatoa tuonnemmaksi . Käsivoimin kahdestaan aika rankka homma, enemmän porukkaa niin menesi helposti. No autossa sisällä tarpeeksi puuhaa niin ei ole tämän päivän homma...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎