Enpä oikein löytänyt aiemmista viesteistä vastausta, joten aloitetaan nyt vielä uusi keskustelu. Auto on 518iA Touring vuosimallia -97. Ajettu 190 tkm. Auto oli aiemmalla omistajalla ollut yli vuoden aikana vain lyhyessä ajossa siten, että kilometrejä oli tullut n. 3 tkm vuodessa. Ostovaiheessa laatikossa oli sellainen vika, ettei se vaihtanut takaisin isommalle vaihteelle lainkaan kiihdytysten jälkeen, jos oli kaasua painamalla pienemmälle vaihtanut. Steptronicilla sai ison vaihteen manuaalisesti kytkettyä kyllä. No, tämä vika on korjaantunut AJAMALLA! Nyt siis yli 5 tkm autolla ajettuani parissa kuukaudessa, vaihtaa laatikko nyt täysin normaalisti suuremmalle vaihteelle! Yksi pieni virhe laatikon toiminnassa on vielä: ykköseltä kakkoselle pintakaasulla hitaasti kiihdytettäessä kakkonen menee nykäisemällä päälle. Reilummin kaasua painaessa ei tässä ole ongelmaa. Muut vaihdot sujuvat täysin huomaamatta erittäin pehmeästi. Pakki joskus tosin menee päälle paukahtamalla.
Mikä mahtaa olla laatikossa vikana vai onko enää mitään? Kuinka usein tuohon pitäisi öljyt ja suodatin vaihtaa? Aikaa viime vaihdosta on varmasti vuosia. Auto on huollatettu kyllä 150 tkm saakka BMW merkkihuollossa. Kuuluuko vaihto jonkun tietyn huollon yhteyteen? Vähään öljynmäärään en oikein usko koska vaihde pysyy hyvin päällä tyhjäkäyntikierroksilla.
Mikä mahtaa olla laatikossa vikana vai onko enää mitään? Kuinka usein tuohon pitäisi öljyt ja suodatin vaihtaa? Aikaa viime vaihdosta on varmasti vuosia. Auto on huollatettu kyllä 150 tkm saakka BMW merkkihuollossa. Kuuluuko vaihto jonkun tietyn huollon yhteyteen? Vähään öljynmäärään en oikein usko koska vaihde pysyy hyvin päällä tyhjäkäyntikierroksilla.
Comment