Announcement

Collapse
No announcement yet.

automaattilaatikon käyttö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vesku1
    Photographer
    • Jun 2005
    • 1401
    • Haukipudas

    #16
    Kerran kaupungissa satuin linja-autosta kurkkimaan erään V70:sen sisään, naisautoilija. Hän pysähtyi punasiin, siirsi automaatin vapaalle, veti käsijarrun ja heitti taas pykälää silmään. Volvo siis pysyin paikallaan ilman jarrun poljentaa ja kun vihreä vaihtui niin puotti vaan käkkärin pois ja polokas

    Ilmeisesti Volvon käsijarru ei pitänyt jos vaihdepäällä vetäs käsijarrun päälle

    Comment

    • Arthur
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 74
      • Sipoo

      #17
      BMW-huollon ohje

      Kysyin tätä ajankuluksi merkkihuollosta ja ohjeistivat, että esim. liikennevaloissa D:llä jarru päällä.

      Comment

      • Woke
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 170
        • Kemi

        #18
        Originally posted by teppo_h
        Tuota noin... Miksikäs sää näin toimit??

        Jos ajatellaan manuaalivaihteista autoa, niin kytkin ei kulu siitä, että sitä pitää pohjassa kun on pysähdyksissä.

        Toisekseen, monesti ainakin Oulun liikennevalot on semmosia että jos siellä keulilla/tai muutenkin jonossa ruetaan arpomaan sitä vaihdetta kohdalleen vasta kun valot on vaihtunu vihreäksi niin ei niistä valoista ehdi mennä ku muutama auto.

        En nyt kuitenkaan väitä että sinä siellä tukkona olisit, mutta kuitenkin...
        No jos manuaalilla ajelee ja joutuu valoissa odottelemaan pitempään niin turha sitä on vaihde päällä ja kytkin pohjassa odotella...

        Mulla on tapana seurailla muitakin liikennevaloja kuin vain omalla kaistalla olevia niin pystyy vähän ennakoimaan eikä tartte sitte rueta arpomaan ku palaa jo vihreä...
        BMW E60 520da -2008

        Comment

        • Smartone
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 29

          #19
          20v automaateilla ajelua

          Jos automaatti pitäisi vaihtaa pysähdyksessä vapaalle, vaihteisto tekisi sen automaattisesti.

          Liki 20V olen automaateilla ajellut ja en ole tähän päivään mennessä keksinyt miksi haluaisin kuluttaa vaihteston mekanismeja, vivustoja ja laatikon sisällä olevia sylintereitä ja kytkimiä vaihtelemalla vapaalle valoissa. Momentinmuunnin (= turbiini) takaa sen että mitään "kitkapintoja" ei kulu paikallaan seistessä, se on yksi sen tarkoituksista.

          N:lle tulee vaihdettua vain piiitkissä pysähdyksissä esim. tietyöpaikoilla, ja niissäkin vain sen takia että en jaksa seistä jarrulla.


          Pitänee mainita että V70 Volvossa oli "kiva ominaisuus" että vikavalo syttyi jos seisoi yli 2min jarrulla - hälytti jarruvalokytkimen vikaantumisesta. Piti sen takia vaihdella vapaalle pidemmmissä pysähdyksissä, ei laatikon. Taisivat jonkun huollon yhteydessä päivittää softaa tuon osalta, kun ei se tuntunut enää vaivaavan. En silti osta laatusyistä enää volvoja jotka ovat uudempia kuin 93...

          Comment

          • Jebu
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 145
            • Joutsa/JKL

            #20
            Originally posted by teppo_h
            Toisekseen, monesti ainakin Oulun liikennevalot on semmosia että jos siellä keulilla/tai muutenkin jonossa ruetaan arpomaan sitä vaihdetta kohdalleen vasta kun valot on vaihtunu vihreäksi niin ei niistä valoista ehdi mennä ku muutama auto.
            Miksi pitää arpoa?

            Comment

            • jacey
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 75
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by Jebu
              Miksi pitää arpoa?
              Joillekin ei vain ole selvää, mitä tehdään ensin kun halutaan lähteä liikenteeseen vapaalla seistessä.. Monikin vielä hätääntyy, kun se vihreä siellä palaa jo ja kaikki pasmat sekasin. Kyllä siinä sitten sekunteja kuluu.. Sitten jotkut vielä odottaa vihreän vaihdon jälkeen sen turvavälin syntymisen ajan, ennenkuin lähtevät liikenteeseen toisen auton perään.. Ja siinäpä sitä sitten pääseekin vain pari autoa seuraaviin liikennevaloihin odottelemaan..
              :: Nyt iliman autoa ::

              Exät

              :: Peugeot 309 vm86
              :: VW Golf 1,3 vm90
              :: E21 M10B16 vm84 :: kuvat :: blog
              :: Ford Escort 1,3 Cl vm86 :: Kuvia

              Comment

              • Smartone
                Newbiemmer
                • Aug 2005
                • 29

                #22
                Tuo on kyllä niin totta täällä Oulussa. Sitte vielä liikkeelle lähdetään "taloudellisesti" bensaa säästellen koskematta kaasupolkimeen katsellen että kun seuraavassa risteyksessä palaa punainen, niin josko hissuttelisi sinne vihreisiin.... välittämättä siitä että perässä ajajatkin haluaisivat riisteyksen yli.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎