Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vähäpäästöisyydestä poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tagagummi
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 156
    • kännykkä town

    #16
    Originally posted by anssip
    olen itse ottanut kans jonkuverran selvää nuista jutuista,niin yleinen kanta tuntuu olevan että vaikka otteeseen muuttaisi tekstin"vähäpäästöinen"tilalle esim->"auto varustettu katalysaattorilla" mitattaisi se kuitenkin vähäpäästöisen arvoilla.kuulemma noin vuosi sitten ake ohjeistanut konttoreita näin.
    Jos kysymyksessä auto vm. 87 - 90, on päästöarvot samat kat. ja ei kat. mallissa. Tämä ei 100% fakta mutta kohtuullinen muistikuva. Voin kyllä tarkistaa katsastuslapuistani, kun ajan talvisin umpinaisella saastevehkeellä ja kesät avonaisella -89 vähäpäästölaitteella ( e 30 ).
    Minuakin kiinnostaisi laput joilla sen vähäpäästöisyyden saisi avon otteesta pois.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #17
      ...........
      Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:54.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Raputurkki
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 545
        • Suomi

        #18
        Oon jo aikasemmin kirjotellu samasta aiheesta, mutta kerrataan nyt vielä mun tapaus lyhyesti.

        Auto 12/89 e34 535i. Menin useille konttoreille tällä foorumilla olleiden pdf.lappujen kanssa. Joka konttorilla todettiin, että jos auto on merkattu alkuperämaassaan (Saksa) vähäpäästöiseksi, niin sitä sen on myös Suomessa oltava.

        Lappuihin vetoaminen ei auttanut yhtään. Ei auttanu mitään myöskään se, että näytin papereita, joissa kerrottiin vähäpäästöisyyden tulleen pakolliseksi vasta 1.1.1992 tjms.

        Usean konttorin kanta oli siis aivan selvästi, että sitä merkintää ei voi poistaa otteesta, mikäli se on sinne merkattu. Ainoana poikkeuksena pidettiin autoja, jotka on valmistettu ennen 8/1987, mutta niihin päteekin aivan eri säännöt, kuin sen jälkeen valmistettuihin autoihin.

        Olisin tosiaan vieläkin helvetin kiitollinen jollekin, joka kertoisi konttorin, jossa vähäpäästöisyysleiman saa poistettua otteesta. Ainakin Muggo on näin onnistunut tekemään jossain, mutta ainakaan pk-seudulla ei hevillä onnistu.

        Konttoreita ei tunnu kiinnostavan pätkän vertaakaan mitkään liput ja laput, eivätkä ne edes keskustele asiasta, ainakaan Helsingissä.

        Tällänen kokemus mulla.

        Comment

        • mukko
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 5965
          • Uleåborg

          #19
          .........
          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:54.
          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

          Save the World, Fuck The Fuel Economy
          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

          Comment

          • tagagummi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 156
            • kännykkä town

            #20
            Originally posted by Raputurkki
            Oon jo aikasemmin kirjotellu samasta aiheesta, mutta kerrataan nyt vielä mun tapaus lyhyesti.

            Auto 12/89 e34 535i. Menin useille konttoreille tällä foorumilla olleiden pdf.lappujen kanssa. Joka konttorilla todettiin, että jos auto on merkattu alkuperämaassaan (Saksa) vähäpäästöiseksi, niin sitä sen on myös Suomessa oltava.

            Lappuihin vetoaminen ei auttanut yhtään. Ei auttanu mitään myöskään se, että näytin papereita, joissa kerrottiin vähäpäästöisyyden tulleen pakolliseksi vasta 1.1.1992 tjms.

            Usean konttorin kanta oli siis aivan selvästi, että sitä merkintää ei voi poistaa otteesta, mikäli se on sinne merkattu. Ainoana poikkeuksena pidettiin autoja, jotka on valmistettu ennen 8/1987, mutta niihin päteekin aivan eri säännöt, kuin sen jälkeen valmistettuihin autoihin.

            Olisin tosiaan vieläkin helvetin kiitollinen jollekin, joka kertoisi konttorin, jossa vähäpäästöisyysleiman saa poistettua otteesta. Ainakin Muggo on näin onnistunut tekemään jossain, mutta ainakaan pk-seudulla ei hevillä onnistu.

            Konttoreita ei tunnu kiinnostavan pätkän vertaakaan mitkään liput ja laput, eivätkä ne edes keskustele asiasta, ainakaan Helsingissä.

            Tällänen kokemus mulla.

            12/88 ja jälkeen käyttöön otetuissa autoissa tuo vähäpäästöisyyden poisto ei onnistu, ainakaan Salon seudun konttoreissa.
            Peruste ( katsastus inssit ) : kun ei rek. otteessa lue vähäpäästöisyyttä, mitataan päästöt vain joutokäynnillä. Kun auto on vähäpäästöinen, mitataan joutokäynnillä ja kierroksilla.
            Eli kun vähäpäästöisyys poistetaan otteesta, muuttuu päästöjen mittaaminenkin. Tstä ei olisi haittaa jos päästöarvot olisivat samat mutta ne muuttuvat 12/88 jälkeen vähäpäästöisissä autoissa tiukemmiksi.

            Oma avo tietenkin 03/89 voi prkle... Palvelu oli konttoreissa asiallisen hyvää ja mielestäni nuo em. perusteet menivät ainakin minuun 100/0. Esitin kyllä heille tulostamiani asiakirjoja joihin muggo lausunnoissaan viittaa.

            Eli kysymys: Onko joku saanut poistettua vähäpäästöisyyden 12/88 jälkeen käyttöönotetussa autossa?????
            Ko

            Comment

            • HarzaTheMan
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 458
              • Sawo

              #21
              Minulla on 10/89 käyttöönotettu E30 325i, ei vähäpäästöinen, eikä kattia ole merkitty otteeseen. Kattia & lambdaa siinä ei olekaan paikoillaan.

              Onko näitä E30 325i:sia saanut vuonna -89 uutena ilman kattia ja lambdaa? Moottorin tyyppi tuossa kyllä on 8,8 puristuksilla oleva, joka viittaisi kattiin, mutta tiedäppä sitten... Vai olisiko edellinen omistaja ottanut tuosta katin ja lambdan pois? Putkisto siinä on Walkerin valmistama.
              ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

              Comment

              • HarzaTheMan
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 458
                • Sawo

                #22
                Eikö kukaan sattuisi tietämään?
                ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                Comment

                • Rapamaha
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 683
                  • -

                  #23
                  <clip!>
                  Vähäpäästöinen henkilöauto
                  Henkilöauton tulee olla vähäpäästöinen jos se on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.1992 tai sen jälkeen.
                  Auto tulee merkitä rekisteriin vähäpäästöisenä jos auto on hyväksytty sellaisen säännöksen mukaan, joka täyttää vähäpäästöisen auton vaatimukset. Merkintä vähäpäästöisyydestä koskee autoa, joka on otettu käyttöön 1.12.1988 tai sen jälkeen. Vähäpäästöinen auto tunnustettiin ensimmäisen kerran asetuksessa 1988/912.
                  </clip>

                  Eli aikaisintaan 01.12.1988 käyttöönotetun rekisteröidään vähäpäästöisenä, mikäli se on tyyppihyväksytetty sellaisena?

                  Oma projektipirssi on käyttöönotettu 24.11.1998 - voi harmin paikka

                  Comment

                  • Demez
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 32

                    #24
                    Ehk&#228; v&#228;h&#228;n offtopic, mut min&#228; sain katastettua ton v&#228;h&#228;p&#228;&#228;st&#246;isyyden pois omasta autosta. Auto on e30 320i, miss&#228; on 2,5 motti. K&#228;ytt&#228;&#228;n se on otettu 4/1988. Suonenjoen a-katsastuksessa eiv&#228;t suostuneet edes kuuntelemaan, mut sitten kun soitin kuopion k1-katsastukseen, niin heti rupes hommat toimimaan, Siel&#228; ei edes se katastut mies tajunnut, miksi se oli ylip&#228;&#228;t&#228;&#228;nk&#228;&#228;n merkitty v&#228;h&#228;p&#228;&#228;st&#246;iseksi. Ja mit&#228;&#228;n lappusia tai lippusia en tarvinnut. Ett&#228; aika paljon on eri konttoreilla eroja.

                    Comment

                    • mupe000
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 237

                      #25
                      Ei helevetiläinen mikä sotku. Toiset sanoo joo toiset ei.... Kai sitä täytyy ottaa riski ja tuoda 89-90 e30 pommi saksan maalta ja mennä kuopioon katsastamaan vähäpäästöisyys poies.

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #26
                        Miksi ihmeessä vähäpäästöisyys pitäisi saada pois? Tuo vanhemman yksilön, jollei halua katalysaattorimallia.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎