Onko kellään tietoo miten toimia kun haluais varapyöräkotelossa sijaitsevat säiliöt pois??täytyykö vaihtaa iskarit vai voiko putket vain tukkia???
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Touring tietoutta???
Collapse
X
-
Kyseiset säiliöt liittyvät hydrauliseen peränkorkeuden säätöön, joka tunnetaan myös nimellä Niveumatic. Ne ovat alipainesäiliöt, jotka pitävät perän aina samalla korkeudella hydrauli-iskareiden avulla. Niihin liittyy lisäksi itse "haistelija" eli vipu, joka on kytketty takana kallistuksenvakaajaan. Mikäli kyseinen järjestelmä toimii niinkuin sen pitäisi, en tuota aarretta ottaisi pois käytöstä - vaihtaisin vain eteen iskarit. Itselläni kyseisestä järjestelmästä on pelkkää hyvää sanottavaa
Poisottaminenkin on toki mahdollista - ja ompa sitä monessa Touringissa nähtykin. Ongelmia kuitenkin on, peräntason säätö käyttää nimittäin samaa hydrauliöljyä kuin ohjaustehostin (siksi konehuoneessa Niveumatic-vehkeissä isompi säiliö). Tämän vuoksi putket pitäisi tukkia jostain kohdasta taaksepäin. Käytännön kokemuksia ei valitettavasti itselläni ole.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
-
Comment