kun autossa lukee värin tilalla että sonderlack. ilmeisesti kyse on jostain individual maalista mutta mistä tuohon värinumeron sais?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
bmw väriongelma
Collapse
X
-
Individual -sonderlackierung
Jaa-a. Nää on näitä vaikeita. Ja jos auton lisävarusteluettelossa todellakin on numero 490, niin mitä individual-väriä sillä on tarkoitettu?`Tietäisikö piirimyyjä? Valmistenrolla kun sieltä kysäisee, niin pitäisi saada sellainen printti, missä on lisävarustekoodi (nro) sekä koodi selväjärkiseksi kirjoitettuna. Ohessa muutama BMW M GmbH-värikoodi;
"Tavallisia" värejä (unilackierung);
British-Racing-Green 05-209-6852
Fashionrot II R 41780-7
Santorinblau 05-209-5723
Fidschigrün FQ 95-3979
Metallivärejä;
Velvet Blue metallic FQ 95-3853
Ägäischblau FQ 95-3568
Orinocco met. FE 61-61-EX
Veilchenblau met. FE 60-50 GU (violet blue metallic)
Atlantis met. FQ 95-3855
Limonit met. R 41606.1
Mora met. FQ 95-3980
Älkää kysykö, MILLOIN noita värejä on käytetty. Mutta CLICK niin EM värit löytyy melkein kaikki kuvina. (Mulla ne on esitteissä, mutta ei scanneri toimi)
Ohessa muutama Individual väri ilman koodia;
titanicblau uni
atlantis met.
lipstick uni
petrolmica met
messing met.
velvet blue met.
tannengrün met.
schwarz II uni
sepia met.
Individual-, eli sonderlackierung (erikoisväri) on sinällään harrastajalle vaikea rasti, sillä yleensä kaikki aihetta käsittelevä kirjallinen materiaali on tarkoitettu tuotannon ja myynnin sisäiseen käyttöön. Esimerkiksi kuvastot, missä on kerrottu, miltä kaksivärinen buffel-leder sisustus E34-ssa näyttää, ovat tuikiharvinaisia (ainakin minulle) Olen jo oppinut, että jos joku minulle väittää omistavansa vollaustattung kolmenelosen, niin sen varusteluettelon/auton haluan kyllä nähdä Mm kaksiväriset lepakkosporttipenkit JA kaksiväriset heittotähtialut (anteeksi kun en muista oikeaa nimeä) kuuluvat valikoimaan... Samaan sarjaan saa sijoittaa eekolmekympit, eli neongrün metallic olisi ihan kiva väri cabriossa. No, miksei eekaksykkösetkin. (See my avatar => sportpaket) Ja varmaan kaikki muutkin mallit... hoh hoijaa.
Comment
-
-
Originally posted by bmwmihepitää käydä kyseleen. tai jos veis auton suosiolla maalaamoon maalattavaksi niin kyllä ne siihen oikean värin löytää.
katsoo todella tarkaan sen version. Samalla värikoodilla voi olla monta eri versiota.
Comment
-
-
kysymys
Haluatteko lisää Individual värejä ja koodeja? Voisin joskus kaivella tuolta omasta arkistostani niitä esille ja postailla tänne. Samaan kasaan vois ympätä niitä Individual sisustuksia koodeineen ja muuta sellaista.
Niin. Itsellä tulee ensimmäisenä mieleen se, että aika moni pongailee autoja saksalaisilta nettisivuilta ja jos auton väriksi on annettu esmes velvet blue met, niin SAATTAA herätä epäilys, onko tuollaista koskaan ollutkaan. Samaten, jos auton sisustuksesta, esmes nahkasellaisesta on kuvia ja nahat on kaksiväriset, SAATTAA herätä epäilys, että kotitekoiset nahat...Äsh antaa paskan olla ja SIINÄ meni INDIVIDUAL-malli jollekulle muulle. Esmes Juhiksen punaiset nahkapenkit on INDIVIDUAL...Last edited by nullzwei; 14-11-2005, 21:27.
Comment
-
Comment