530d ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maanlu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 255
    • Pohjanmaa

    530d ei käynnisty

    Elikkä ongelma on seuraavanlainen,parin viikon sisällä on tehnyt muutamia kertoja että ei lähde eka startista käymään vaan pitää yrittää pari kolme kertaa niin sitten tärähtää käyntiin.Mutta tänäaamuna se ei enää luvannutkaan,pyöri vaan niinkuin jauhomylly.
    iltapäivällä parin startin jälkeen taas lähti mutta kun sammutti niin ei enää herää.Suodattimelle tulevan polttoaine putken kun ottaa irti niin sieltä ei tule löpöä startatessa. Mitenkä on jos on nokka-akselin asennon tunnistin sökö niin kytkeekö se polttoaineen siirtopumppua päälle ollenkaan

    Oma diagnoosi voisi olla,"Siirtopumppu sökö",en ole vielä ehtinyt mitata että tuleeko startatessa jännitettä pumpulle

    heittäkää viisaammat vinkkejä
    E34 M5
    E61 535D
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Villähde, Finland

    #2
    Melko varmasti siirtopumppu rikki, mutta testeri kertoo onko rikki vai onko vika jossain muualla. Voi tietenkin vaihtaa siirtopumpun ja koittaa auttoko, mutta se on kuitenkin melko kallis, joten itse ehkä käyttäisin testerissä.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • maanlu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 255
      • Pohjanmaa

      #3
      Mietin sitä että jos tankin sisällä oleva pumppu on kaput niin miten se oireilee,tälaisessa kahden pumpun tapauksessa.
      pystyykö auton pohjassa oleva siirtopumppu imemään tankista löpöä ja voiko tankissa oleva pumppu työntää siirtopumpun läpi tavaraa.
      Nokka-akselin tunnistimen liittimen otin irti niin se oli öljyinen tunnistin oli vuotanut ikäänkuin läpi öljyä,sisällä kela varmaan ui öljyssä.
      E34 M5
      E61 535D

      Comment

      • Dilletuning
        lowrider
        • Jul 2005
        • 1148
        • Nivala

        #4
        Minä olen nokka-akselin tunnistimen puolella. Teki itellä tuota samaa.
        Mut käytä testerissä niin näyttää ainakin onko tunnistin rikki, jos ei niin sit toi siirtopumppu..
        ///M3 cab. 3,0 supercharger
        Mercedes Sprinter 2004 316CDI kuorma-auto
        E39 530d M-sport -00 -RIB-
        VW Carawelle 2,5TDI 128kW T5 -07-RIB-
        Dodge Ram 2500 400hv/1300Nm "vetojuhta"-RIB-
        VW Multivan 2,5 TDI T5 -RIB-

        Comment

        • maanlu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 255
          • Pohjanmaa

          #5
          Tänään testattiin alustavasti AUTO-COM testerillä ja vikakoodeja ei esiintynyt
          siitten kun testasimme polttoaine pumppua niin ensin ei lähtenyt pyörimään mutta toisella yrittämällä sitten lähti.ja huomasimme että perältä kuului releen napsahdus,eka yrittämällä ei muka kuulunut,tai ei huomattu kiinnittää huomiota.no odottamaan josko vika tulisi taas päälle niin on helpompi korjata.
          eihän tuolla uskalla kovin kauas kyllä lähteä.
          E34 M5
          E61 535D

          Comment

          Working...
          X