Announcement

Collapse
No announcement yet.

sonar angeleyes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmtk
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1560
    • Iisalmi

    #16
    Originally posted by makkis View Post
    Vastus tulee rinkuloiden + johtimen väliin.
    Virran voit ottaa vaikka parkeilta tai sitten voit vetää sisään kytkimen josta toimii tai laittaa toimimaan virtalukon kautta eli kun virrat pistää päälle ni rinkulat syttyy ja vaikka siihen väliin katkaisija tai sit ei. Eli virran voi ottaa melkeen mistä vaan haluaa.
    Kun noihan ei vissiin katsastuksessa mene parkkeina läpi (tai kellä menee kellä ei) enkä tiedä saavatko yleensäkkään edes palaa katsastuksessa??
    Mutta varmin on että katsastukseen raksii noi rinkulat pois päältä
    Kaivetaas vanhaa topiiccia, kun olen Sonareita asentelemassa. Makkiksen postauksessa oli paljon infoa, mutta pari tarkentavaa kysymystä vielä, kun en mikään sähköguru ole:

    1) Tuleeko jokaiseen rinkulaan oma vastus?
    2) Otetaanko virta parkeilta ihan rosvolla? Muita ideoita?
    3) Mikä ihme on pieni ledi, joka sijaitsee Sonareissa ajovalojen ja pitkien välissä - alareunassa? Sellainen suorakaiteen muotoinen, johon menee omat piuhat niin kuin rinkuloillekin.
    Last edited by pmtk; 31-12-2006, 11:49. Reason: Kirjoitusvirhe
    E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

    Comment

    • kosmik
      Bimmer Rookie
      • Jul 2006
      • 167
      • Tampere

      #17
      Omani asentelin siten, että laitoin yhteisen 180ohm vastuksen kummankin rinkulan + puolelle. Voi laittaa myös omat vastukset.

      Mulla ei ollut mitään manuaalia tossa, jossa olis kerrottu ledin tiedoista ja siitä onko siellä joku etuvastus jo joten piti varmuuden vuoksi laittaa. Aika himmeäthän noi nyt on mutta eipä ainakaan poksahtele ledit. Olis vissiin kirkkaampi jos laittais 90ohm yhteiseks. Tai sit vaihtoehtoisesti 180ohmiset erikseen :think Voisi kokeilla, kun ehtii

      Virran otin parkeista ryöstöllä, mutta en laittanut polttimoa sinne vilkun alla olevaan kantaan. Kai senkin voisi laittaa, mutta arvelin sen olevan turha. Tiedä sitten miltä näyttäisi, jos laittaisi siihen oranssin polttimon. Sen keskellä olevan ledin jätin kokonaan kytkemättä, mut voihan senkin laittaa vaikka jonkun kytkimen taakse jos tykkää.
      ---------------
      e39 528iA
      ex: e36 325TDS

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        #18
        Kytkennät on nyt ok. Nyt harmia aiheuttaa valojen korkeussäätö. Oheisen kuvan osan 14 tappi on sonareissa ilmeisesti valmiina. En vaan keksi, miten saisin hyödynnettyä orkkis-moottoria. Onko molemmat valot purettava ja kaivettava moottori tappeineen päivineen alkuperäisistä valoista? Kuulostaa vähän tyhmältä. Kai ne voi jättää kokonaan kytkemättä, mutta tasonsäädöstä voil olla joskus hyötyäkin.

        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • kosmik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2006
          • 167
          • Tampere

          #19
          Originally posted by pmtk View Post
          Kytkennät on nyt ok. Nyt harmia aiheuttaa valojen korkeussäätö. Oheisen kuvan osan 14 tappi on sonareissa ilmeisesti valmiina. En vaan keksi, miten saisin hyödynnettyä orkkis-moottoria. Onko molemmat valot purettava ja kaivettava moottori tappeineen päivineen alkuperäisistä valoista? Kuulostaa vähän tyhmältä. Kai ne voi jättää kokonaan kytkemättä, mutta tasonsäädöstä voil olla joskus hyötyäkin.
          Kyllä sen boschin moottorin saa toimimaan sonareissakin. Sitä sonarin tappia tuskin voi käyttää, mutta sen saa onneksi pois. Se pallukka siinä tapin päässä on samankokoinen sonareissa ja alkuperäisissä. Ne tapit lähtee ihan vetämällä kummistakin valoista. Sonareissa on aikas kireällä mutta mä en ainakaan saanut omiani hajalle. (EDIT: Siis ensin kiertoliike, että se moottori tai sonareissa se mötti on irti ja sitten sen tapin voi vetäistä sieltä kannastaan irti)

          Sen moottorissa olevan muovisen tapin saaminen siihen kuuluvaan paikkaan onkin sitten hieman kinkkinen homma. Itse toteutin homman näin:

          Irrotin sen muovisen vastakappaleen sieltä sonar umpion sisältä. On kiinni yhdellä ruuvilla.

          Sitten vaan se kappale kiinni tuohon boschin moottorin tappiin.

          Tässä vaiheessa sitten huomaa, että sen valkoisen palikan takaisin ruuvaaminen on sula mahdottomuus, jos se moottori on siinä kiinni.
          Homma ratkesi poraamaamalla siihen umpioon pieni ruuvarin mentävä reikä, josta pääsee kiristämään sen palikan kiinnitysruuvin. Sitten ujuttaa sen palikan ruuveineen siitä isommasta aukosta ja pienemmästä ruuvailee kiinni. Lopuksi vielä strategiset palat jeesusteippiä reikien peitoksi ja hyvä tuli

          En tiedä sitten säilyykö takuut
          Last edited by kosmik; 02-01-2007, 19:46.
          ---------------
          e39 528iA
          ex: e36 325TDS

          Comment

          • piritek
            Yritys
            • May 2006
            • 100
            • Oulu

            #20
            Sitä sonarin tappia tuskin voi käyttää, mutta sen saa onneksi pois. Se pallukka siinä tapin päässä on samankokoinen sonareissa ja alkuperäisissä.
            Se Sonarin tappi on siellä sen takia, että jos korkeudensäätömoottoreita ei aio käyttää niin umpion sisäosat eivät pääse heilumaan ja kolisemaan. Samanlaisia tappeja käyttää kaikki valmistajat, joiden valoihin on mahdollista laittaa entiset korkeudensäätömoottorit.
            www.piritek.com

            Comment

            • Ranne
              Bimmer Rookie
              • Nov 2003
              • 66
              • Eurajoki

              #21
              Jos tekis mieli tollasia oneblock mustia enkeleitä niin mistähän sellaset parhaat saa? Hinta kun liikkeillä on jotakuinkin sama mutta kuvien perusteella valoissa silti on eroja?

              Vai asennanko vaan rinkulat vanhoihin tummiin umpioihin ja ostan jotkut tyylikkäät vilkut? Jos tämä konsti on parempi niin kun noi lasit on kuitenkin ottanut vähän hiekkapuhallusta niin mitähän sellaset uudet maksaa?

              Comment

              • datzka
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2005
                • 778
                • Jyväskylä

                #22
                Mulla on noi sonarin enkulit tossa saksantuontivessassa. Hyvin ovat pelanneet ja rinkulat palaa kuten pitääkin, vähän huurtuvat kovilla pakkasilla mutta eipä ole maailmani kaatunut.

                ///M3 97-

                Comment

                • Jamperi
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2005
                  • 589
                  • Tampere

                  #23
                  Laitetaan tänne nyt vielä kuva siitä miten itse tein Sonareitten asennuksen.

                  Kytkentä
                  Vastuksen kolvaus

                  Valot oli autossa ~vuoden ja ei mitään ongelmaa.

                  ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                  ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                  If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                  Comment

                  • MarcusV
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2007
                    • 149
                    • Espoo

                    #24
                    Eile laitoin tollaset sonarin enkulit.. Eipä ollu ohjeita mistä ois vastukset tajunnu laittaa. Vielä toistaseks kasassa. Miten eiks noissa takuu ollu niin kokemuksia et miten toi takuu toimii? Ei ole siis suomesta ostetut.

                    Comment

                    • Jamperi
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2005
                      • 589
                      • Tampere

                      #25
                      No takuu voi olla perävalot tai voi olla jopa ihan fiksu myyjä ja vaihtaakin, mutta jotenki en voi kuvitella tilannetta että rinkulan sammumisen takia joku ebay tjs.. gyntteri lähtis valoja vaihtamaan. Ne tuntuu olevan yksilöitä todella paljon, ite en vaan viittinyt riskiä ottaa, kun tuo vastusten laitto ei tuon vaikeampi urakka ole.

                      ALPINA B3 3.3 Coupe #211
                      ex. BMW 318 TI Compact -96 H&H Msport

                      If you can see Chuck Norris, he can see you. If you can't see Chuck Norris you may be only seconds away from death.

                      Comment

                      • BME316
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 446

                        #26
                        Ledit vaativat aina etuvastuksen, muuten palavat. Ei ole väliä kumpaan johtoon laittaa. Tietysti jokaiselle ledille oma vastuksensa, muuten menee taas vastusarvot uusiksi jos laitaa ledit sarjaan.

                        Comment

                        • MarcusV
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 149
                          • Espoo

                          #27
                          Originally posted by Jamperi View Post
                          No takuu voi olla perävalot tai voi olla jopa ihan fiksu myyjä ja vaihtaakin, mutta jotenki en voi kuvitella tilannetta että rinkulan sammumisen takia joku ebay tjs.. gyntteri lähtis valoja vaihtamaan. Ne tuntuu olevan yksilöitä todella paljon, ite en vaan viittinyt riskiä ottaa, kun tuo vastusten laitto ei tuon vaikeampi urakka ole.
                          Varmaan aika totta kyllä
                          No ei muuta kun bebekkiin ja vastusta ostamaan. Tiedän kyllä ihmisiä kenellä noi on kestäny pari vuotta ilmankin. Mutta varman päälle tietty.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎