Announcement

Collapse
No announcement yet.

paljonko olette ajanut diesel koneillanne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • haapja
    Bimmer Rookie
    • Sep 2003
    • 42

    paljonko olette ajanut diesel koneillanne?

    Kiinnostais vähän että paljonko noilla koneilla ajelee, kun olis tarjolla E46 320 d jolla on ajettu 270tkm. onkohan mahdollisesti edessä huolettomia kilometrejä vai suurija murheita? jotain vinkkejä mitä kannattaa katsoa kyseisestä autosta ennenkuin kirjoittaa nimen paperiin?
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2437
    • Salo, Finland

    #2
    itse en ole ajanut paljon dieseleitä, mutta ukolla on ollut taksikäytössä E39 530dA ja silla otettiin kilsoja 268tkm ja auton kone oli kuin uusi. Kilometrejä ei koneesta huomannut mitenkään vaan menohalut autolla olivat edelleen loistavat! Ja nyt alla on E60 530dA ja kilsoja jo 210tkm. Ei tunnu missään. Mitään Isoja vikoja ei ole tullut vastaan, paitsi vanhempaan 39:iin vaihdettiin vesipumppu ja E60 tehty auton ohjelmistopäivityksiä. Tietenkin se ratkaisee paljon miten autoja on pidetty miten niitä on huollettu. Mutta kyllä voin lämpimästi suositella BMWn dieseliä.
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • Sickness
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 1923
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Dj Niksperi
      itse en ole ajanut paljon dieseleitä, mutta ukolla on ollut taksikäytössä E39 530dA ja silla otettiin kilsoja 268tkm ja auton kone oli kuin uusi. Kilometrejä ei koneesta huomannut mitenkään vaan menohalut autolla olivat edelleen loistavat! Ja nyt alla on E60 530dA ja kilsoja jo 210tkm. Ei tunnu missään. Mitään Isoja vikoja ei ole tullut vastaan, paitsi vanhempaan 39:iin vaihdettiin vesipumppu ja E60 tehty auton ohjelmistopäivityksiä. Tietenkin se ratkaisee paljon miten autoja on pidetty miten niitä on huollettu. Mutta kyllä voin lämpimästi suositella BMWn dieseliä.
      En halua sinua moittia, mutta kestävyyden ylistäminen noilla kilometreillä on ehkä hieman ennenaikaista. Tämä tarina on käyttökokemuksena varmasti jollekin arvokas, mutta kyllähän se on niin, että dieselille 300tkm pitäisi olla sisäänajo ja sen jälkeen pitäisi mennä vielä toinen mokoma perushuollolla. Siinä mielessä tuo 268tkm ajettu auto ja sen historia ei tämän topikin aloittajalle kerro yhtikäs mitään. Mutta hienoa toki, että edes sen verran on sujunut ongelmitta...
      E39 520iA -02

      Comment

      • Dj Niksperi
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 2437
        • Salo, Finland

        #4
        Originally posted by Sickness
        En halua sinua moittia, mutta kestävyyden ylistäminen noilla kilometreillä on ehkä hieman ennenaikaista. Tämä tarina on käyttökokemuksena varmasti jollekin arvokas, mutta kyllähän se on niin, että dieselille 300tkm pitäisi olla sisäänajo ja sen jälkeen pitäisi mennä vielä toinen mokoma perushuollolla. Siinä mielessä tuo 268tkm ajettu auto ja sen historia ei tämän topikin aloittajalle kerro yhtikäs mitään. Mutta hienoa toki, että edes sen verran on sujunut ongelmitta...
        eihän tuo ole vielä suuri kilometrimäärä, mutta tavoitteeni oli kuitenkin kertoa että tuohon n. 270tkm asti auto oli toiminut moitteettomasti ja uskoisin, että tulee toimimaan jatkossakin
        BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
        Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

        -Team Pussihousu-
        Salo///Works
        sigpic

        Comment

        • Tumppa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1812
          • Oulu

          #5
          taitaa suurin kilsamäärä mikä on tiedossani olla -86 324d M21D24 koneella ja ~700tkm ilman koneremonttia. ( kansipahvin oli kait joutunut vaihtamaan )
          F31 320d LCI

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Dieselmoottori ei kuitenkaan ole mikään synonyymi tietyille kilomerilukemille...
            Toisilla moottoreilla(myös diesel) mennään pidempään kuin toisilla ennen menon hyydyttävää apulaitevikaa. Kyse onkin nykyään apulaitevikojen ilmestymistiheydestä+turbo. Itse perusmoottorilla vedetään vaikka kuinka pitkään mikäli turbo tms. aiheuta täystuhoa hajotessaan. Perusmoottori itsessään ei nykyään ole kestävyyden suhteen mikään ongelma.

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Näin se on. Joskus ennen muinoin 1970-luvulla vallitsi illuusio siitä, että dieselmoottori kestää tolkuttomasti kilometrejä. Sen ajan moottoreita ei kuitenkaan voi verrata enää nykyajan dieseleihin. Vanhoissa moottoreissa ei sähköisiä komponentteja juuri ollut, starttia, laturia ja hehkutulppia lukuunottamatta. Nykyisin suurin murhe moottoreissa käyttövoimasta riippumatta ovat juuri erilaiset sähköisten komponenttien aiheuttamat häiriöt.

              Comment

              • Lakeson
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 649
                • Jyväskylä

                #8
                Onko noissa uudemmissa koneissa m51 -> ollut vielä ongelmia nokan/keinuvipujen ennenaikaisen kulumisen suhteen kuten m21:ssä?

                Tuntuu että tuolle m21:lle on viimestään 300tkm kohdalla 'päivitettävä' uudet palikat kanteen. Tai sit pitää vaan olla hyvät hermot/poppivehkeet.
                Ei mopolla mahottomia..

                Comment

                • jms-btcf
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 696
                  • Tampere

                  #9
                  No nyt kun olen vaihtanut/vaihdattanut ton 300tkm sisäänajon jälkeen ilmamassamittarin, laturin, ohjaustehostimen pumpun, paisuntasäiliön, siirtopumpun, takajarrulevyt/palat, käsijarruvaijerit ja alustan tukivarsia, voin sanoa että pikkuvikoja eli kuluvia osia. Hetikohta vielä edessä alustasarjan vaihto.

                  OT: katsastuksessa ei tullut MITÄÄN kommenttia vaikka takaiskareiden arvot olivat 14/9, edessä 32/34?

                  Edit: mittarissa nyt 391tkm, kone tuntuu olevan kunnossa: ei savuta, tehot tallella eikä tarvitse lisätä öljyä n. 23tkm:n vaihtovälillä
                  Last edited by jms-btcf; 18-11-2005, 21:44.
                  e61 535d

                  Comment

                  • juhape
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 321
                    • Pieksämäki

                    #10
                    Omega -99 keulalla BMW 2.5TD kone, tällä hetkellä mittarissa 428tkm ja kone pelaa hyvin. Ei vie öljyä eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Mitään ei ole tehty paitsi startti, laturi ja vesipumppu vaihdettu.
                    -BMW 530d Touring -14 LCI
                    -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
                    -Zetor 6245-89
                    -David Brown 996 -76
                    -MF 35 -58
                    -Tunturi Super Sport -85
                    -Tunturi Super Sport -77

                    Comment

                    • Crash
                      Newbiemmer
                      • Dec 2009
                      • 5
                      • Vihti

                      #11
                      324d -86

                      ajettu tällä hetkellä 540000km, suuttimien uusiminen ois edessä, kun tyrkkäs turhan mustaa katsastuksessa.. toimii hienosti, vähän on edellinen omistaja korjaillut lasikuitukitillä koria, varsinkin etuloksuja :think

                      Comment

                      • Lakeson
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 649
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by Crash View Post
                        ajettu tällä hetkellä 540000km, suuttimien uusiminen ois edessä, kun tyrkkäs turhan mustaa katsastuksessa.. toimii hienosti, vähän on edellinen omistaja korjaillut lasikuitukitillä koria, varsinkin etuloksuja :think
                        Syöttöjä pienemmälle ja ilmanputsari vaihtoon..
                        Ei mopolla mahottomia..

                        Comment

                        • hengari
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 208
                          • Jyväskylä

                          #13
                          2002 530d ~350tkm. Koneeseen vaihdettu 3 suutinta ja hehkut.
                          Sä luulet et toi auto on sulla käsissä, mut se ei todellakaan oo! -totesi poliisi allekirjoittaneelle...

                          Nyt:
                          -E61 530dA M-sport 2006
                          -Mustang fastback 1965

                          Ex.
                          -e39 530dA M-sport 2002
                          -e91 320dA M-sport 2008

                          Comment

                          • Rahu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2002
                            • 6464
                            • Tuusula

                            #14
                            Originally posted by Lakeson View Post
                            Syöttöjä pienemmälle ja ilmanputsari vaihtoon..
                            Hmm..:think näinkö se oikea vika korjataan?
                            BMW Service
                            P.o4oo925441
                            [email protected]
                            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                            Comment

                            • Futis
                              Newbiemmer
                              • Feb 2005
                              • 25
                              • TRE

                              #15
                              340tkm.
                              Koneeseen vaihdettu 2-sylinterin suutin, EGR termari ja nokan asentotunnistin. Läpät poistettu aikanaan.
                              Itse ajanut n.250tkm joten alkupään 90tkm ei tietoa.
                              Alustaan en ole tehnyt mitään paitsi vaihdellut joitakin jarrulevyjä ja -paloja. Meni vielä katsastuksestakin niukin naukin läpi vaikka yhdestä vakaajasta hieman nurisivat. Kuuluisat puslatkin vielä paikallaan. Ei varmaan tarvitse irroitustyökaluja kun niitä vaihtaa - tulee ulos ihan murusina kun se aika koittaa. Alusta on luonnollisestikin aika finaalissa eikä BMW ajotuntumasta voi paljon puhua enään.
                              Tavoite kelata tähän koslaan 500tkm eli parempi raportti noin 6 vuoden kuluttua nykykilometreillä.
                              Ruostetta löytyi hieman takakontista rekisterikilven takaa ruuvinreijästä lähteneenä ja polttoaineentäyttöpoterosta. Sekä joistakin kiven hakkautumista.
                              Koko matkan keskikulutus 7l tasan eikä ole muuttunut. Auto E39 530DAT.
                              ja matka jatkuu....

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎