Kiinnostais vähän että paljonko noilla koneilla ajelee, kun olis tarjolla E46 320 d jolla on ajettu 270tkm. onkohan mahdollisesti edessä huolettomia kilometrejä vai suurija murheita? jotain vinkkejä mitä kannattaa katsoa kyseisestä autosta ennenkuin kirjoittaa nimen paperiin?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
paljonko olette ajanut diesel koneillanne?
Collapse
X
-
itse en ole ajanut paljon dieseleitä, mutta ukolla on ollut taksikäytössä E39 530dA ja silla otettiin kilsoja 268tkm ja auton kone oli kuin uusi. Kilometrejä ei koneesta huomannut mitenkään vaan menohalut autolla olivat edelleen loistavat! Ja nyt alla on E60 530dA ja kilsoja jo 210tkm. Ei tunnu missään. Mitään Isoja vikoja ei ole tullut vastaan, paitsi vanhempaan 39:iin vaihdettiin vesipumppu ja E60 tehty auton ohjelmistopäivityksiä. Tietenkin se ratkaisee paljon miten autoja on pidetty miten niitä on huollettu. Mutta kyllä voin lämpimästi suositella BMWn dieseliä.BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
-
-
Originally posted by Dj Niksperiitse en ole ajanut paljon dieseleitä, mutta ukolla on ollut taksikäytössä E39 530dA ja silla otettiin kilsoja 268tkm ja auton kone oli kuin uusi. Kilometrejä ei koneesta huomannut mitenkään vaan menohalut autolla olivat edelleen loistavat! Ja nyt alla on E60 530dA ja kilsoja jo 210tkm. Ei tunnu missään. Mitään Isoja vikoja ei ole tullut vastaan, paitsi vanhempaan 39:iin vaihdettiin vesipumppu ja E60 tehty auton ohjelmistopäivityksiä. Tietenkin se ratkaisee paljon miten autoja on pidetty miten niitä on huollettu. Mutta kyllä voin lämpimästi suositella BMWn dieseliä.E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by SicknessEn halua sinua moittia, mutta kestävyyden ylistäminen noilla kilometreillä on ehkä hieman ennenaikaista. Tämä tarina on käyttökokemuksena varmasti jollekin arvokas, mutta kyllähän se on niin, että dieselille 300tkm pitäisi olla sisäänajo ja sen jälkeen pitäisi mennä vielä toinen mokoma perushuollolla. Siinä mielessä tuo 268tkm ajettu auto ja sen historia ei tämän topikin aloittajalle kerro yhtikäs mitään. Mutta hienoa toki, että edes sen verran on sujunut ongelmitta...BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017BMW E3 3.0s 1973
BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School"
// BMW E36 325i Sedan DIY M-sport
Jupiter Swing Sport 1966
Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto"Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986
BMW E36 318ti Compact
BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel
-Team Pussihousu-
Salo///Works
sigpic
Comment
-
-
Dieselmoottori ei kuitenkaan ole mikään synonyymi tietyille kilomerilukemille...
Toisilla moottoreilla(myös diesel) mennään pidempään kuin toisilla ennen menon hyydyttävää apulaitevikaa. Kyse onkin nykyään apulaitevikojen ilmestymistiheydestä+turbo. Itse perusmoottorilla vedetään vaikka kuinka pitkään mikäli turbo tms. aiheuta täystuhoa hajotessaan. Perusmoottori itsessään ei nykyään ole kestävyyden suhteen mikään ongelma.
Comment
-
-
Näin se on. Joskus ennen muinoin 1970-luvulla vallitsi illuusio siitä, että dieselmoottori kestää tolkuttomasti kilometrejä. Sen ajan moottoreita ei kuitenkaan voi verrata enää nykyajan dieseleihin. Vanhoissa moottoreissa ei sähköisiä komponentteja juuri ollut, starttia, laturia ja hehkutulppia lukuunottamatta. Nykyisin suurin murhe moottoreissa käyttövoimasta riippumatta ovat juuri erilaiset sähköisten komponenttien aiheuttamat häiriöt.
Comment
-
-
Onko noissa uudemmissa koneissa m51 -> ollut vielä ongelmia nokan/keinuvipujen ennenaikaisen kulumisen suhteen kuten m21:ssä?
Tuntuu että tuolle m21:lle on viimestään 300tkm kohdalla 'päivitettävä' uudet palikat kanteen. Tai sit pitää vaan olla hyvät hermot/poppivehkeet.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
No nyt kun olen vaihtanut/vaihdattanut ton 300tkm sisäänajon jälkeen ilmamassamittarin, laturin, ohjaustehostimen pumpun, paisuntasäiliön, siirtopumpun, takajarrulevyt/palat, käsijarruvaijerit ja alustan tukivarsia, voin sanoa että pikkuvikoja eli kuluvia osia. Hetikohta vielä edessä alustasarjan vaihto.
OT: katsastuksessa ei tullut MITÄÄN kommenttia vaikka takaiskareiden arvot olivat 14/9, edessä 32/34?
Edit: mittarissa nyt 391tkm, kone tuntuu olevan kunnossa: ei savuta, tehot tallella eikä tarvitse lisätä öljyä n. 23tkm:n vaihtovälilläLast edited by jms-btcf; 18-11-2005, 21:44.e61 535d
Comment
-
-
Omega -99 keulalla BMW 2.5TD kone, tällä hetkellä mittarissa 428tkm ja kone pelaa hyvin. Ei vie öljyä eikä pidä ylimääräisiä ääniä. Mitään ei ole tehty paitsi startti, laturi ja vesipumppu vaihdettu.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Originally posted by Crash View Postajettu tällä hetkellä 540000km, suuttimien uusiminen ois edessä, kun tyrkkäs turhan mustaa katsastuksessa.. toimii hienosti, vähän on edellinen omistaja korjaillut lasikuitukitillä koria, varsinkin etuloksuja :thinkEi mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostSyöttöjä pienemmälle ja ilmanputsari vaihtoon..BMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
340tkm.
Koneeseen vaihdettu 2-sylinterin suutin, EGR termari ja nokan asentotunnistin. Läpät poistettu aikanaan.
Itse ajanut n.250tkm joten alkupään 90tkm ei tietoa.
Alustaan en ole tehnyt mitään paitsi vaihdellut joitakin jarrulevyjä ja -paloja. Meni vielä katsastuksestakin niukin naukin läpi vaikka yhdestä vakaajasta hieman nurisivat. Kuuluisat puslatkin vielä paikallaan. Ei varmaan tarvitse irroitustyökaluja kun niitä vaihtaa - tulee ulos ihan murusina kun se aika koittaa. Alusta on luonnollisestikin aika finaalissa eikä BMW ajotuntumasta voi paljon puhua enään.
Tavoite kelata tähän koslaan 500tkm eli parempi raportti noin 6 vuoden kuluttua nykykilometreillä.
Ruostetta löytyi hieman takakontista rekisterikilven takaa ruuvinreijästä lähteneenä ja polttoaineentäyttöpoterosta. Sekä joistakin kiven hakkautumista.
Koko matkan keskikulutus 7l tasan eikä ole muuttunut. Auto E39 530DAT.
ja matka jatkuu....
Comment
-
Comment