Elikkäs siinäpä kysymys lyhyesti ja ytimekkäästi.Minkälaisia kokemuksia kyseisen auton lastutus projekteista?Kiinnostaisi tietää miten käytännössä toimii?Juttua on ollut vaihdettavista pelkistä lastuista,sitten olen nähnyt jossain myynnissä jotain "tehobokseja" sekä sitten ohjelmäpäivitystä (esim.Digituning)..Missä näissä siis olisi hinta/laatu kohdillaan?Kaikki mahdollinen tieto tervetullutta,Kiitoksie!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 325td lastutus
Collapse
X
-
Viriboksit ovat huonompia vaihtoehtoja, lisäävät vain syöttöjä huijaamalla konetta eivätkä nosta ahtoja vaikka pitäisi.
Moottorin uudelleenohjelmointi jossain firmassa taas on kallista.
Suositeltavinta tässä tapauksessa varmaan on eepromiviritys eli "lastu".
Täällä foorumilla VNT kaupittelee ko.lastuja 130e. Itselläni on sellanen tds:ssä ja olen tyytyväinen.
Jos ei sulla ole cooleria tuossa autossa niin laita ihmeessä äkkiä ja samalla riittävän iso eikä mikään vakio tds:n malli.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeViriboksit ovat huonompia vaihtoehtoja, lisäävät vain syöttöjä huijaamalla konetta eivätkä nosta ahtoja vaikka pitäisi.
Moottorin uudelleenohjelmointi jossain firmassa taas on kallista.
Suositeltavinta tässä tapauksessa varmaan on eepromiviritys eli "lastu".
Täällä foorumilla VNT kaupittelee ko.lastuja 130e. Itselläni on sellanen tds:ssä ja olen tyytyväinen.
Jos ei sulla ole cooleria tuossa autossa niin laita ihmeessä äkkiä ja samalla riittävän iso eikä mikään vakio tds:n malli.
Comment
-
-
Joo tds:ssä cooleri on siellä alhaalla ja on aika pieni. En tiedä miten paljon se vaikuttaa td:ssä mutta tuskin ainakaan haitaksi on! Turbomoottori ilman cooleria on järjetön ajatus, varsinkin viritettäessä! Itse ajattelin vaihtaa oman coolerini jossain vaiheessa sellaiseksi mikä on saman levyinen kuin vakio(siksi että keulan ritilät ovat kuitenkin niin kapeita ettei leveämpi mahtuisi jäähtymään koko pituudeltaan) ja niin korkea kuin mahtuu. Olen ainakin nähnyt autoja missä cooleri on juuri näin, joku viisaampi voisi kertoa mitä vaikutusta sillä on että cooleri on jäähdyttimen edessä vai onko mitään.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
En E36:sta tiedä, mutta E34:ssä TD:ssä öljynlauhdutin on heti syylärin alapuolella ja TDS mallissa sen tilalla on välijäähdytin ja öljynjäähdytin on taas jossain muualla.
Itsekkin olen suunnitellut coolerin lisäystä jonkinlaisessa hyötysuhteen nosto mielessä, mutta joittenkin puheiden mukaan ahtopaine laskee, mutta tilalle tulee vastaavasti viileämpää ilmaa joten taitaa ainakin vakiona olla yksi lysti onko se cooleri siellä vai ei. Eronahan TD ja TDS on vaan ahtopaineet ja ohjelma. Itse en ala virittämään, koska nykyiselläkin kerkiää riittävän hyvin.
Ja eihän sen TD:n säätäminen ole sen kummempaa kun TDS:n, kunhan vaan huolehtii coolerin olemassa olon niin samat niksit käy kuin tuohon tehokkaampaan malliin.
Menikö oikein?
Ainakaan mulla ei tule varmaan ongelmia coolerin laiton kanssa katsastuksen yhteydessä, kun papereissa lukee 525TDS vaikka oikeasti on TDEivät ole juntit älynneet kun joskus auto on maahan tuotu..
Last edited by Hene; 23-11-2005, 08:37.X5 E53 3.0d
Comment
-
-
Dodii.Tuli sitten joutessaan purettua moottorinohjausyksikkö piilostaan ja aukaistua se.Toisin kuin bensapeleissä(ilmeisesti)on "lastulle" valmis jalka johon se vain tökätään,ei tuossa moista ollut!oli vain kiinteästi kolvattuja mutikoita.niinpä jäi sitten epäselväksi mikä olisi vaihtoon menevä "lastu".Asiasta tietävät voisivat kertoa enemmän.
Laitoin pari kuvaa malliksiLast edited by mopedi; 20-07-2007, 18:37.
Comment
-
-
Mulla itelläni on vähän erilainen sisältä. Mulla oli 2 eepromia vierekkäin joista toinen piti vaihtaa. Siinä uudessa luki sen numero, minkä paikalle se piti vaihtaa.
Ostin itse Bebekistä sopivan kannan ja menin sen sekä uuden lastun kanssa elektroniikkahuoltoon. Otin pihalla boksin irti ja avasin sen, 15 minuutin päästä äijä toi sen ulos ja maksoin sille 10 euroa. Pistin siinä kiinni ja lähdin ajelemaan.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by junnu.leli onko kellään tietoa siitä että jos td:hen laittaa IC:n niin voiko sen senjälkeen lastuttaa tds:n viri lastulla? Vai onko bokseissa jotain eroa?
Ei onnistunut opeliin laittaa dti softaa di malliin kun kaveri aikoinaan laittoi di astraansa coolerin..ei varsinaisesti liity bmw asiaan.
Opelissa on ainakin eri rajaarvot ohjelmassa yms,myös pumppu oli erilaisempi dti mallissa.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
Comment