Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • farkku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 188
    • Rolho

    Valinta

    Ensiksi hei vain kaikille.

    Ja toiseksi toivottavasti tuli oikeaan topickiin.

    Eli ongelma on seuravanlainen olen muuttamassa ulkomaille ja olen sieltä katsellut autoa itselleni. Valintani on nyt sitten kallistunut bmw:hen malli nyt hieman vain hakusessa. Vaihtoehtoiset mallit ovat 525, 528, 530, 535 ja 540.
    Vuosimalli tulee olemaan varmaankin 98-02. Eli onko kyseisinä vuosina tapahtunut autoihin merkittäviä muutoksia? Jos niin mitä? Itse en kuvien perusteella pysty ainakaan paljon eroja tekemään. Sitten onko noista luettelemistani malleista joku muita huonompi? Ja jos niin miksi? Toki kuuntelen käyttäjien mielipiteitä mieleellään ko. malleista. Ja onko joku huomattavasti kalliimpi huoltaa? yms.?

    Vastauksistanne kiittäen
    RT
    Born to be wild paitsi himassa
  • konsumies
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1046
    • Turkkussesss

    #2
    Tulet saamaan tähän topickiin paljon mielipiteitä.
    Mielipiteet ovat hyvä asia mutta VAIN mielipiteitä.
    Jos haet bensavehjettä niin suosittelisin esim e39 528 jossa vahva moottori, tarpeeksi vääntöä ja tehoa tuohon koriin ja yleensä varusteet jo tehtaalta kunnossa.
    Toki jos haet erikoista ja takuuvarmasti hyvinvarusteltua ja vahvaa juhtaa niin kääntyisin e39 540 6-gang manuaalin puoleen. Asiaan liittyen ystäväni saa tänään tietää tästä yksilöstä http://www.mobile.de/SID2nti2Y5Ncr43...1111183527210&

    Ja jos on kunnossa lähtee se laivalla kohti Suomea.
    Hänellä ei tule paljon kilometrejä, V8 kiinnostaa ja samalla tehoa tulee autosta löytyä.
    Mieti oma tarpeesi, valitse malli ja hae vaikka searchilla kokemuksia ja kommentteja.

    Faclift ja muihin päivitysasioihin varmasti joku muu vastaa tähän topickiin.
    Tässä siis ensimmäinen "mielipide" ja tervetuloa klubikirjoittelijaksi
    Seat Leon Cupra ST
    F20 116d
    e87 116i

    Comment

    • farkku
      Bimmer Rookie
      • Nov 2005
      • 188
      • Rolho

      #3
      Niin unohtuikin mainita, että haen bensakoneellista mallia. Olisinkin kiinnostunut kyseisten pelien kulutuksesta. Ajan vuositasolla kuitenkin 30-40tkm eli kulutuksella on hieman merkitystä. Mutta en kuitenkaan halua dieselmoottorista autoa. Niin ja onko 535 malli ensimmäinen kasikoneella varustettu malli?
      Born to be wild paitsi himassa

      Comment

      • TPH
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 22

        #4
        Hei!

        Joo, 535i on noista ensimmäinen V8-kone. Alla olevasta linkistä löytyy yhteenveto noista malleista.


        Omat kokemukseni E39-korimallin bensakoneista rajoittuu juuri tuohon 535i-malliin eli en osaa verrata muihin, mutta ainakin se tuntui oikein hyvältä :-)

        Minun mielipiteeni on, että ainakin jos kilometreistä osa tulee maantiellä tai moottoritiellä, niin ei kannata sulkea isoja koneita pois valinnoista.. voi mennä paremman väännön avulla pienemmällä kulutuksella kuin pienempi kone. Kaupunkiajossa tietysti isompi kone voi sitten vastaavasti ottaa vähän enemmän. Mutta sitten taas toisaalta, vaikka kaiken kaikkiin ison koneen keskikulutus olisikin vähän suurempi, niin kyllähän sille saa myös vastinetta.

        Itsellä on tällä hetkellä 3-sarjan farkussa tuo 2,8-litrainen bensakone (kilometrejä 25tkm/vuosi). Olen ollut erittäin tyytyväinen. Seuraavassa tulee olemaan isompi kone, mutta edelleen bensa.

        Eli tässä tuli yksi ääni isolle bensakoneelle
        i3s
        ex F20 M140i xDrive
        ex E87 130i
        ex E87 120d
        ex E87 120i
        ex E91 330xda Touring M-Sport
        ex E46 330xiA Touring M-Sport
        ex E36 328i Touring
        ex E36 325i Coupe

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Originally posted by konsumies
          Asiaan liittyen ystäväni saa tänään tietää tästä yksilöstä http://www.mobile.de/SID2nti2Y5Ncr43...1111183527210&
          Ihan rehellisesti sanottuna tuntuu hassulta, että joku myy ton verran ajettua tohon hintaan ja toiset samanlaista vessaa 7000€ kalliimmalla. Nooh kannattavaa varautua niihin korjauksiin, jotka tulee 200tkm:ssa

          Topicin aloittajalle ei ole muita vinkkejä kuin se, että osta mieluummin hyvässä peruskunnossa oleva auto ja tarkistuta ennen ostoa kaikki faktat ammattilaisella, äläkä osta parin lisävarusteen/uudemman vuosimallin takia hämärää pommia.
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • farkku
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 188
            • Rolho

            #6
            Olisinin kysynyt kuinka riskialtista on ostaa saksasta yksityishenkilöltä käytetty auto vai kannattaako suoraan kääntyä liikkeen puoleen? Entä mitä olette mieltä kannattaisiko maksaa jollekkin jobbarille siitä että se olisi valmiiksi katsonut autonvalmiiksi ja auttaisi siellä päässä paperi yms. asioissa? Vai onnistuuko se tuolla kuinka yksinkertaisesti?
            Born to be wild paitsi himassa

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎