Announcement

Collapse
No announcement yet.

Venäläinen polttoaine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Looks
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 157
    • 61°04′N, 028°11′E

    #31
    kyllähän sieltä uskaltaa tankata.. Onhan sieläkin esim.Nesteen asemia ja halpaa sekin gasolinpetrol on..
    e30 cabrio
    ----
    ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

    ----
    EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

    Comment

    • Simo69
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 119
      • Joensuu

      #32
      kyllä siellä venäjälläkin niitä uusia ja hienoja autoja on... pilvin pimein.. ja hyvin nuo näkyy sillä venäjän bensalla kulkevan.. et ei pitäs ongelmaa olla jos ihan huolto asemalta ostaa.. eikä niiden kannata periaatteessa paskaa edes myydä tossa rajan pinnas asemilla kun sit suomi asiakkaat kaikkoaa.. sana kyllä kulkee jos jostain paskaa myöty... ja autot sen takia hajonnu..

      Comment

      • IvvN
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2003
        • 3078
        • HelSINKI

        #33
        Nesteellä kun tankkaat, niin ei mitään hätää. Noihin muihin en luota hirveästi, koska jos se laatu olisikin hyvä, niin mittari on kuitenkin ruuvattu tai jotain.
        Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
        www.kxd.fi

        Mahdollisesti maailman paras verhoomo

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #34
          -90 corolla on polttanut jo noin 120 000 km venäläistä eikä mitään ihmeitä ole ollut. On katalysaattori ja ruiskupeli. Ei ole tarvinnut vaihdella tulppia tai muutakaan. Auton mittarissa yhteensä 236 000 ja alkuperäistä osaa on paljon mm katalysaattori.

          Ohjekirjassa on maininta että oktaaniluku 91 tai korkeampi ja oon käyttäny 92:sta sekä 95. Se että onko tuo 95 todella sitä eikä 92:sta, voi vaihdella.

          Eikä ole tullu tulppiinkaan mitään punaista kerrosta kuten joissain lähteissä väittävät, sellainen vaalenruskea pinta on kun olen seurannut. Koneessa on ollut ehkä hieman normaalia enemmän karstaa mäntien päällä mutta siitähän pääsee eroon osittain raskaalla kaasujalalla...

          Päästötesteissä ollut aina reilusti rajojen alapuolella.

          Comment

          • Rahu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 6464
            • Tuusula

            #35
            Kyllähän sieltä ihan kunnon bensaa saa kun valitsee asemat oikein, itse en ole siellä käydessäni tankannut kuin nesteen asemalla eikä muutaman hilun takia kannata sinne sergein pihapumpullekaan mennä riskeeraamaan.
            BMW Service
            P.o4oo925441
            [email protected]
            Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
            Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

            Comment

            • easy_ac
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 452
              • Tampere

              #36
              no tuohan on nyt ihan selvä juttu ettei mitään vedelllä laimennettuja litkuja kannata mennä hakemaan.. huoltoasemalta ois kyllä tarkotus tankata.. noh ens viikolla tarkotus laittaa viisumi hakemus vetämään uusiks.. katttoo sitten että mitä tapahtuu.. oon toki kuullu vähän huonompiakin tarinoita noista bensoista.. ym väännöt katoo, ja muutenki tuntuu kärri tehottomalta.. Mut tuo otos oli sukulaisen ford transitista... mut sanokoon kuka mitä vaan mtuta ransutit on mitä on... mut nyt puhutaan autoista

              Comment

              • Kilpuri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 831
                • Tampere

                #37
                Tietämättä Venäjän bensan laadusta mitään, mutta jos bensassa on liikaa rikkiä, niin se syö 328:n (ja muiden M52-koneiden) Nikasil-pinnoitteen koneesta ajanmyötä.
                Now: 525xd -09
                Ex: 330d -07
                Ex: 328i -96

                Comment

                • M_Power
                  Moderator
                  • Jul 2003
                  • 2766
                  • Espoo, HML

                  #38
                  Ei tuohon tosiaan mitään suurempia riskejä liity, kunhan pitää järjen päässä.
                  Paljon tuolla tuli nuorempana käytyä. Enää ei jaksa, kun aikakin on rahaa.
                  Ainakin selvästi halvemmalla saa bensat.
                  BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                  BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                  Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                  Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                  Team vier Zylinder!

                  Comment

                  • pt.
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2004
                    • 122
                    • Kouvola

                    #39
                    Sinällään mielenkiintoista, että aina tulee vastauksena bensanlaatuun, että "Onhan venäjällä uusia autoja pilvin pimein."

                    Onhan niitä uusia, mutta olettekos koska viimeksi nähneet noin 5 vuotta vanhaa käytettyä laatuautoa. Jotenkin kummasti ne katoaa tieliikenteestä..

                    Itse tuota dieseliä meinasin alkaa tuomaan juurikin hieman iso kulutuksellisempaan autoon ja jos vaikuttaa hyvältä tavaralta, niin voisihan sitä aina välillä tarjota kera suomalaisen aineen tuohon Bemariinkin.

                    Kaverien bensa-autoissa ei sen suurempia ongelmia ole ollu, kuhan tottuu hapankaalin hajuun, nykimiseen, ihan perseellään oleviin päästöihin ja silloin tällöin vaihtamaan katin Tämä otos on 7 autosta, jotka ajavat itäbensalla ja hakevat sen itse. Osalla saattaa toimia ihan ilman mitään, mutta osalla ei. Imatralta yli mentäessä ei vaan ole Nestettä, joten..

                    Comment

                    • easy_ac
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 452
                      • Tampere

                      #40
                      niin mutta ite kylllä kyselen vielä siitä että onko niitä polttoaineita tutkittu/testattu

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        #41
                        Originally posted by easy_ac
                        niin mutta ite kylllä kyselen vielä siitä että onko niitä polttoaineita tutkittu/testattu
                        Joskus muutama vuosi takaperin taisi TM:ssä olla itäbensasta testiä, vai oliko se tuulilasissa en voi enää muistaa..
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • Däni
                          Newbiemmer
                          • Feb 2005
                          • 26

                          #42
                          Sellanen kokemus on, että erääseen autoliikkeeseen tuli vaihdossa Nissan 200sx alle 200tkm ajettu ja muutama vuosi sitten oli vielä suht uusi, jossa oli omistajan mukaan käyntivika. Auto röpelsi ja ei kiertänyt yli 3500 rpm.No, asentajat sitten ostivat kimpassa 4000 mk:lla ja kävivät rassaamaan...Viikkoja kului, mutta vikaa ei löytynyt... Sitten alkoi bensa olla lopussa ja Nissan röpöteltiin läheiselle huoltamolle josta otettiin menovettä. Takaisin ajettaessa auto sitten alkoikin toimia moitteettomasti! Soitto ed. omistajalle vahvisti itäpolttoaineen käytön! Ei muuta kuin yli 3-kertainen hinta ja myyntiin ja kaupaksi meni!
                          BMW

                          Comment

                          • Tuuve
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2005
                            • 733
                            • Pk-seutu

                            #43
                            Moskovassa nyt hieman yli 3 vuotta asuneena, ja koko ajan autoja ajaneena ja tankanneena voin sanoa, että itsellä ei ole ollut ongelmia, enkä ole näiden vuosien aikana kuullut että kenelläkään lähetystön väellä (100 ihmistä töissä)olisi ollut omien autojensa kanssa ongelmia.
                            Itsellä on mazdassa kilsoja jotain 12 000, ja bemariin on tullut noin 6000.
                            Ei siis paljoa, mutta ei ongelmiakaan.

                            Firma taas ei ole ollut yhtä onnekas...
                            Firman vanha lippuauto (S280 -95) kävi 90 000km:n aikana kolme aikaa konerempassa, mm. suuttimet, ruisku ym. vaihdettiin kokonaan.
                            Nyt koko romu myytiin pois.

                            Pitää vaan kattoa vähän missä tankkaa. Hyviä ketjuja on esim. Neste, Shell, British Petroil, ABC, ja yks italialainen minkä nimeä kukaan ei osaa.
                            Jos tankkaa jostain perusvladimir-mestasta, niin takuulla saa rikit ja lyijyt kaupan päälle tankkiin pyörimään.
                            Tuo firman vanha mese oli käynyt just missä ikinä kävikin, ja se näytti kostautuvan.

                            TM vai oliko se Tuulilasi noita joskus testasi, ja muistaakseni venttiilit sekä tulpat meni vaihtoon nopeammin ruski-bensalla.
                            BMW X5 E53 4.8is

                            Comment

                            • M_Power
                              Moderator
                              • Jul 2003
                              • 2766
                              • Espoo, HML

                              #44
                              Originally posted by Rahu
                              Joskus muutama vuosi takaperin taisi TM:ssä olla itäbensasta testiä, vai oliko se tuulilasissa en voi enää muistaa..
                              Vanhasta Tuulilasista löytyy. Lyhyesti ulkomuistista vuosien takaa:
                              "älä osta maanpäällisistä tankeista, Nesteeltä samaa bensaa samoilla lisäaineilla mitä Suomesta,
                              muilla asemilla bensassa saattaa olla hieman enemmän hartseja / rikkiä bensassa
                              tai lisäaineita puuttuu / ne ovat hieman erilaiset kuin Suomessa
                              (nämä saattavat aiheuttaa koneen karstoittumista / tulppien käyttöiän lyhenemistä / katalysaattorin toiminnan heikkenemistä)"
                              BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                              BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                              Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                              Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                              Team vier Zylinder!

                              Comment

                              • L.H
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2003
                                • 2481
                                • Lohja

                                #45
                                Niin no eikös tuo nesteen bensa ainakin viedä suomesta sinne?
                                “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎