Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mistä hinta/laatu suhteeltaan parhaat osat??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • iSport
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 40

Mistä hinta/laatu suhteeltaan parhaat osat??

Mistä kannattaa osia ostella? Onko esim KL-varaosien tai motonetin partsien laatu mitä? Uskaltaako niistä esim koneen osia ostella vai onko täyttä ####aa? Tietysti halvalla ei yleensä saa hyvää ja siksi tätä kyselen. Kertookaahan kokemuksia ja näkemyksiä.
    :roll: :roll: :juo
  • saM5
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 496
    • Pori

Silloin kun mulla oli toi 318iS,niin ei siihen paljon muita osia saanut,kuin alkuperäisiä.Toki nyt voi jo saada,koska tuostahana on jo kolme vuotta aikaa.
    Suosittelen,että vaihdat tuon kiristimen..jos et ole jo vaihtanu?Ettei käy mitään pahempaa.<-Kokemusta on
    Tähän nykyiseen vempulaan ei sitten saakkaan taas mitään motonetin partseja,ainakaan koneeseen.. :( :roll:
    E91 335i xDrive
    -----------------------------------------------
    ex: E61 535d ¤ E30 318i Touring ¤ E61 ///M5 ¤ E91 335i M-Sport ¤ E46 325i M-Sport II Touring ¤ E36 328i M-Sport Touring ¤ E34 3.6 ///M5 ¤ E30 318is ¤ E30 327 ¤ E30 325i

Comment

• M_Power
      Moderator
      • Jul 2003
      • 2765
      • Espoo, HML

Käytän noita alkuperäisia BMW:n varaosia. Ei ehkä halvimpia,
      mutta hinta/laatu suhteeseen ainakin itse olen tyytyväinen.
      Toki ei tuohon M3 tarvikeosia moneen paikkaan edes saisi.
      BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
      BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
      Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
      Team vier Zylinder!

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Kannattaa kuitenkin huomioida se että varsinkin vähän vanhempien autojen "tarvikeosat" valmisetaan samoin speksen, samoissa firmoissa kuin alkuperäiset. Yhtenä esimerkkinä tästä on nykyiset valoumpiot jotka tulevat tasan samalta linjalta kuin alkuperäiset, mutta lasin nurkassa ei lue automerkki vaan umpion valmistajan logo. Toinen seikka mikä kannattaa huomioida on joidenkin tarvikeosien ja alkuperäisosien välinen lähes kymmenkertainen hintaero. Tätä hintaeroa ei tulla koko auton elinkaaren aikana kuoletettua verrattuna tarvikeosaan. Pääsääntöisesti paras/halvin vaihtoehto on alkuperäinen takuupurettu alkuperäisosa. Näin erityisesti jos kysymyksessä on kohtuullisen uudehko kiesi.

Comment

• tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

Jees, kyllähän tarvikeliikkeestä saa monia originaaliosia autoon kuin autoon. Siksi käytänkin paikallista liikettä (Tarviketori/Oulu) aina kun voin. Osaa kun saa hypistellä ennen ostamista ja näkee monesti suoraan että alkuperäinen on, tosin esim. BMW stanssi tahi muu merkintä saattaa puuttua. Joissakin osissa ei edes se puutu.

Kytkimet, iskarit, jouset, vetonivelet, termostaatit, lamput, alatukivarret, vesipumput... siinäpä muutama joita olen aikojen saatossa hankkinut ko. paikasta. Kaikki alkuperäisiä osia, saman valmistajan tekemiä ja sama osanumero löytyy samasta paikasta kuin vanhassa osasta. Mutta useinmiten ilman BMW tms. merkintää.

Italiaanojen osia (mm. pallonivelet, nivelet, tukivarret) ei kannata autoonsa laittaa. Kestävät 12 puoleenpäivään, laitat uuden syksyllä, korvaat sen uusiksi alkukeväästä. Ja taas uusiksi syksyllä. Siitäkin on kokemusta, koska kaveri ei uskonut vaan aina osti sitä halvempaa paskaa ja minulla sen asennutti. No, omatpahan olivat rahansa. Jo lyhyellä aikavälillä se tuli paljon kalliimmaksi kuin originaali osa viralliselta myyjältä. Kysesssä oli VW/Golf ja sen alapallonivel.

Tiettyissä osissa en luota muihin kuin alkuperäisiin, jos ne on hyviksi ja kestäviksi havaittu. Esim. vetonivelten suojakumeissa tahtoo kestää vain alkuperäinen. Myös moottorinosat, kuten ketjunkiristimet tms. on aina alkuperäiskamaa. Jos se alkuperäinen kesti 300 000km, kestää se uusikin saman. Samaa ei aina voi sanoa tarvikeosasta.

Eli vastaus on sekä että. Jos tiedät että "tarvikeosa" tulee samalta pajalta, miksi hitossa tuhlata rahaa ja maksaa maahantuojan/merkkiliikeen välistäveto? Jos tuote tulee tunnetulta valmistajalta, jonka laadun tietää hyväksi (esim. TRW), miksei. Harkitsen ainakin asiaa. Jos valmistaja on "tuntematon", osa saa jäädä minun puolestani hyllyyn. Kaikki italialaiset osat sinne jää varmasti, niiden laadusta ei rapoista kuvaa ole. Kaikki mitä tähänasti olen tavalla tai toisella asentanut, ovat ollet täyttä skeidaa. Vaikka köyhä olenkin, tai ehkä juuri siksi, valikoin tarkkaan mitä käytän.

t: Timo

Comment

• iSport
            Bimmer Rookie
            • Aug 2003
            • 40

Niin kyllä kyllä. Mutta onko kyseisten firmojen tekeleet vaikka nivelet tai jarruosat juuri italiaanojen väsäämiä vai jonkun virallisemman firman?

Comment

• Max
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 994
              • Kotona

KL-varaosahan myy ihan alkuperäisosia bemariin... Ainoa huono puoli mikä on et jos osaa ei löydy Suomesta niin, silloin tavara tilataan Saksasta (bemarin tehtaalta?) niin toimitus kestää pari viikkoa. Esimerkiksi bemarin merkkiliikkeestä tilatessa tavaran saa parissa päivässä jos sitä ei löydy, koska niillä on ns. välivarasto Ruotsissa, josta tavarat tilataan.

Comment

• dunkelblau
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 1151
                • Uusimaa

Mä oon käyttäny edellisen auton remonteissa Tampereen KL-Varaosien palveluita apunani. Osat eivät ole maailman halvimpia, mutta laatu ja toimitus nopeus on ollut kohillaan (t.a.n. 1 vrk/matkahuolto). Vastaa merkkiliikkeen laatua, on kuitenkin hieman edullisempi. Suosittelen.
                "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

Comment

• Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11685
                  • Kouvola

ite oon ainakin suurimman osan tarvikkeista ostanu kl-varaosista

muun muassa sylinterinkannen joka oli puolta halvempi ku maahantuojalla ja laatu sama!

Comment

• nut
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 1613
                    • Vaasa/Kauhajoki

KL-varaosissa asionu samoin, tähän asti joka ikinen osa ollu alkuperäistavaraa ja eipä palvelussakaa oo ollu valittamista
                    BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

Comment

• -kiki-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1160
                      • Hämeenkyrö

Kl-varaosat on hyvä.... yx äijä remplas mun autoo ja sen piti saada super mega halvalla osat jostain xxx reittiä ni vertailin hintoja sen ja kl:n kanssa ni jäin voitolle joku 10 eskoo ! ei taida kauhean kallis paikka olla...
                      F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

Comment

• B.M.W.
                        Newbiemmer
                        • May 2004
                        • 20
                        • Pori

Hintaesimerkki, Porin Motormarket Vs. Motonet
                        Virranjakajankansi 316i m40 -89

Motormarket 106 euroa!!! Ei kalsareitten sauma enää kiusannu ku kuulin hinnan ja kyseessä oli kuitenkin tarvikeosa.
                        Motonet 47 euroa, Motonetin itse maahantuoma, Bremin valmistama = alkuperäislaatu tiesi myyjä(Bemu-harrastaja) kertoa.
                        Rintajoupilta en edes uskaltanut kysyä "alkuperäisen" hintaa.
                        Life has its way of getting even.

Comment

Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎