Announcement

Collapse
No announcement yet.

Minne rekisteröidä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • farkku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 188
    • Rolho

    Minne rekisteröidä?

    Eli tilanne on seuraavanlainen. Olemme muuttamassa Itävaltaan ja haluaisin ostaa auton esimerkiksi Saksasta. Niin mihin mun tulee rekisteröidä toi auto? Voiko rekisteröidä Saksaan vai onko rekisteröitävä Itävaltaan ja jos on rekisteröitävä Itävaltaan niin joudunko maksamaan veroja tms.?

    Toinen kysymys:
    Jos käyn ostamassa auton ennen kuin muutan ja tuotatan sen tänne Suomeen niin kuinka onnistuu ajaa auto Suomesta Itävaltaan jos sen joutuu rekisteröimään Itävaltaan. Onko se Saksasta ostaessa mahdollista rekisteröidä suoraan Itävaltaan? Vai rekisteröinkö sen ensiksi Saksaan ja kun olen ajanut sillä Itävaltaan Suomesta niin rekisteröin sen siellä?

    Jos jolla kulla olisi tietoa niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.

    Terveisin
    RT
    Last edited by farkku; 30-11-2005, 19:08.
    Born to be wild paitsi himassa
  • cojama
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1421
    • www.e30m3.fi

    #2
    Uusi autohan kannattaa ostaa Suomesta mutta käytettyä ilmeisesti olet kuitenkin ostamassa ja jos niin ota Saksasta yli 6kk punapäätyiset kilvet, maksaa aikasta paljon eikä ne sisällä kaskoa, Saksaan maksat käyttöveron tuolta ajalta verovirastoon. yli 3.0l pata n. 100€ 6kk muistelen.

    Itävallan käytäntö voi vaatia auton rekisteröintiä sinne koska auto ei ole lyhyellä vierailulla siellä mutta voit olla hissukseen asiasta..

    Mikäli olet vierailla kilvillä Suomessa pitää sinun pystyä näyttämään toteen että asut ulkomailla ja siinäkin taisi olla sellainen sääntö että et voi autoa ensimmäisen kuukauden aikana tänne tuoda?

    Comment

    • KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

      #3
      Originally posted by cojama
      Uusi autohan kannattaa ostaa Suomesta mutta käytettyä ilmeisesti olet kuitenkin ostamassa ja jos niin ota Saksasta yli 6kk punapäätyiset kilvet, maksaa aikasta paljon eikä ne sisällä kaskoa, Saksaan maksat käyttöveron tuolta ajalta verovirastoon. yli 3.0l pata n. 100€ 6kk muistelen.

      Itävallan käytäntö voi vaatia auton rekisteröintiä sinne koska auto ei ole lyhyellä vierailulla siellä mutta voit olla hissukseen asiasta..

      Mikäli olet vierailla kilvillä Suomessa pitää sinun pystyä näyttämään toteen että asut ulkomailla ja siinäkin taisi olla sellainen sääntö että et voi autoa ensimmäisen kuukauden aikana tänne tuoda?
      Ei siihen autoon kannata ottaa missään nimessä saksasta pitkiä kilpiä, jos auton haluu tuoda suomeen muuttoautona!!!!!!!! Otat saksasta punapäiset kilvet esim. 5 tai 9:ksi päiväksi ja ajat sen siinä ajassa itävaltaan ja laitat siellä rekisteriin. Itävallassa on joku omistukseen perustuva autovero, josta on ollut riitaa eu-tuomioistuimessa ja sen joudut mun mielestä maksamaan. Jos et rekisteröi autoa itävaltaan, et saa tuoda sitä ikinä verotta suomeen! Sitten sun kandee pitää tarkaa kirjaa vakuutuslapuista jne, koska tulli tarkistaa paluumuuton yhteydessä, että auto on ollut säädetyn ajan kohdemaan liikennevakuutuksissa sun nimissä (seisonta-aikaa ei lasketa mukaan!). Muistaakseni tasan vuosi pitää asua ulkomailla ja siitä ajasta 6kk pitää auto olla ollut sun nimissä ja vakuutuksissa. Enää tulli ei sentään tsekkaa, että olet tienannut auton ulkomailla tehdyillä tuloilla, vaan lainarahaakin saa halutessaan käyttää.

      Kysäse suomen tullista voitko saada autoosi suomen vientikilvet, jos käytät auton suomen kautta. Itellä ei ole mitään kokemusta niistä, koska oman muuttoautoni ostin saksasta ja siellä sen pidin takasmuuttoon asti.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

      Comment

      • farkku
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 188
        • Rolho

        #4
        Originally posted by KFZ-Koenig
        Ei siihen autoon kannata ottaa missään nimessä saksasta pitkiä kilpiä, jos auton haluu tuoda suomeen muuttoautona!!!!!!!! Otat saksasta punapäiset kilvet esim. 5 tai 9:ksi päiväksi ja ajat sen siinä ajassa itävaltaan ja laitat siellä rekisteriin. Itävallassa on joku omistukseen perustuva autovero, josta on ollut riitaa eu-tuomioistuimessa ja sen joudut mun mielestä maksamaan. Jos et rekisteröi autoa itävaltaan, et saa tuoda sitä ikinä verotta suomeen! Sitten sun kandee pitää tarkaa kirjaa vakuutuslapuista jne, koska tulli tarkistaa paluumuuton yhteydessä, että auto on ollut säädetyn ajan kohdemaan liikennevakuutuksissa sun nimissä (seisonta-aikaa ei lasketa mukaan!). Muistaakseni tasan vuosi pitää asua ulkomailla ja siitä ajasta 6kk pitää auto olla ollut sun nimissä ja vakuutuksissa. Enää tulli ei sentään tsekkaa, että olet tienannut auton ulkomailla tehdyillä tuloilla, vaan lainarahaakin saa halutessaan käyttää.

        Kysäse suomen tullista voitko saada autoosi suomen vientikilvet, jos käytät auton suomen kautta. Itellä ei ole mitään kokemusta niistä, koska oman muuttoautoni ostin saksasta ja siellä sen pidin takasmuuttoon asti.

        Ok. Muuttoautona olen sitä sitten joskus tuomassakin suomeen. Kiitoksia neuvosta täytyneekin nyt alkaa selvittää paljonko tonne Itävaltaan joutuu maksamaan veroja. Toivottavasti se on jokin maltillinen määrä.

        Pitänee soittaa tonne tulliin noist vientikilvistä. Kun mul on tarkoitus hakea itse tai käyttää jotakin jobbaria auton hakuun Saksasta ennen kuin muutan. Muuto on vain niin paljon helpompi/halvempi tässä tapauksessa tehdä omalla autolla.
        Born to be wild paitsi himassa

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎