Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3:sten erot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jar-1
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 65
    • finland

m3:sten erot

juuh..elikkäs kuin paljon eroa on tässä vanhemmassa euro-mallin e36 m3 kuin uudemmassa e36 m3? missä vuosimallissa muutos tulee? 96->?

se nyt tiedetään että vanha kulkee 3.0 litran koneella ja uudempi on sitte 3.2litrane..

minkäslaine ero vaihelaatikoissa on?- vanhassa 5 lovinen ja uudemmassa 6-lovine? mikä on tämä smg:n tarkoitus?

osa porukasta sanoo että tämä vanhempi versio olis parempi? juuri vaihteistonkin takia?

sekin sitten vielä että voikohan tuolta www.mobile.de sivulta kattoo suunta antavia hinta tietoja saksan autoista? kattelin tuossa m3 cabrioita ja halvimmat tais pyöriä 10ke paikkeilla..mut ehkä 15-20ke kannattais sijoittaa parempaan yksilöön..

mielipiteitä saa antaa=) ?
  • Janek
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 631
    • Nakkila

etsivä löytää helposti ainakin nämä tiedot.(m3:sten erot)
    juurikin sieltä mobilesta voit katsoa saksanhintoja kun ne on saksassa myytäviä..
    joo eikä niitä halvimpia välttämättä aina kannata ees harkita (yleensä, poikkeuksiakin tietysti on)
    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
    Bmw 740 E38

Comment

• cojama
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1421
      • www.e30m3.fi

Sama neuvo täältäkin, eli unohda suosiolla alkupään autot jollei tuuri ole Hannu Hanhen luokkaa, osta 3.2:nen perustella ei jaksa enää sillä tietoa löytyy paljon täältäkin.

Comment

• Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

Nooh, toinen tykkää vanhemmasta toinen uudemmasta versiosta. Henk.koht olen selvitellyt myös asioita ja lukenut kaikenlaisia artikkeleita asiasta ja tällä hetkellä olen vanhemman kannalla mikäli hyvä yksilö löytyy.

Plussat ja miinukset E36:sissa:

M3 3.0
        -Ei vanosvikoja (sen enempää kuin single-vanoksessa yleensä)
        -Vaihdelaatikko sama kuin 323/328-malleissa, eli varaosia ja vaihtolaatikoita löytyy mikäli loota leviää.
        -Koneesta harvoin tehoja kadoksissa yhtä paljon kuin evoissa.
        -Varaosat hieman halvempia
        -Öljypumppu havaittu hieman riittämättömäksi kovassa rata-ajossa

M3 Evo 3.2
        -Enemmän tehoja (uutena, penkitykset osoittaneet että Evoissa tehohäviöt suurempia koneen ikääntyessä)
        -Vanosviat yleisempiä ja vanosyksikkö maksaa hajotessaan ~2000 euroa
        -Laatikko 6-pykäläinen, mutta heikompaa tekoa kuin 3-litraisen 5-pykäläinen, ja osat maksaa (vrt. 3.0:ssa siis sama laatikko kuin 323/328)
        -Varaosat hieman kalliimpia
        -Ikänsä puolesta parempikuntoisia ja vähemmän ajettuja

Eli niinkuin varmaan tuosta käy osaksi ilmi, itse ostaisin mieluiten -95 vuoden 3.0-litraisen TÄSSÄ RAHATILANTEESSA, sillä todennäköisyys kalliisiin remontteihin tekniikan osalta on huomattavasti pienempi. Oma märkä uni on -95 vuoden 3.0 suoraan harrastajalta, täydellä historialla ja vieläpä sedanina!!
        Tässä autossa minulla on "varaa maksaa enemmän auton kunnosta ja varaa ylläpitää auton kuntoa myös huonoina päivinä"...
        ----> Mutta tämähän on köyhän rakennusinsinöörin mielipide asiasta ja kannattaa jättää omaan arvoonsa. Rahamiehethän on aina erikseen...
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

Comment

• jar-1
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 65
          • finland

Originally posted by Gonzalez
          Nooh, toinen tykkää vanhemmasta toinen uudemmasta versiosta. Henk.koht olen selvitellyt myös asioita ja lukenut kaikenlaisia artikkeleita asiasta ja tällä hetkellä olen vanhemman kannalla mikäli hyvä yksilö löytyy.

Plussat ja miinukset E36:sissa:

M3 3.0
          -Ei vanosvikoja (sen enempää kuin single-vanoksessa yleensä)
          -Vaihdelaatikko sama kuin 323/328-malleissa, eli varaosia ja vaihtolaatikoita löytyy mikäli loota leviää.
          -Koneesta harvoin tehoja kadoksissa yhtä paljon kuin evoissa.
          -Varaosat hieman halvempia
          -Öljypumppu havaittu hieman riittämättömäksi kovassa rata-ajossa

M3 Evo 3.2
          -Enemmän tehoja (uutena, penkitykset osoittaneet että Evoissa tehohäviöt suurempia koneen ikääntyessä)
          -Vanosviat yleisempiä ja vanosyksikkö maksaa hajotessaan ~2000 euroa
          -Laatikko 6-pykäläinen, mutta heikompaa tekoa kuin 3-litraisen 5-pykäläinen, ja osat maksaa (vrt. 3.0:ssa siis sama laatikko kuin 323/328)
          -Varaosat hieman kalliimpia
          -Ikänsä puolesta parempikuntoisia ja vähemmän ajettuja

Eli niinkuin varmaan tuosta käy osaksi ilmi, itse ostaisin mieluiten -95 vuoden 3.0-litraisen TÄSSÄ RAHATILANTEESSA, sillä todennäköisyys kalliisiin remontteihin tekniikan osalta on huomattavasti pienempi. Oma märkä uni on -95 vuoden 3.0 suoraan harrastajalta, täydellä historialla ja vieläpä sedanina!!
          Tässä autossa minulla on "varaa maksaa enemmän auton kunnosta ja varaa ylläpitää auton kuntoa myös huonoina päivinä"...
          ----> Mutta tämähän on köyhän rakennusinsinöörin mielipide asiasta ja kannattaa jättää omaan arvoonsa. Rahamiehethän on aina erikseen...
          hyvä! tässähän tuli asiaa jo jonkii verran! samoilla linjoilla ehkä itsekin..eli vanhempi e36 olisi ehkä sittenkin parempi vaihtoehto:..ja sitte vielä avona

Comment

• Jaksu
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 753
            • Kempele

Oma märkä uni on -95 vuoden 3.0 suoraan harrastajalta, täydellä historialla ja vieläpä sedanina!!
            Äijä on varastanut mun unelman...

xdrive

Comment

• Gonzalez
              BTCF Member
              • Jun 2003
              • 2632
              • Seinäjoki

Jar-1: Oletko ajatellut tuontiautoa vai ostaa Suomesta?? Yleisistä saksantuonneista poiketen itse olen katellut ko.autoja myös Ruotsista.
              --->Ruotsin maalla ilmoituksissa merkitään kilometrit esim. 10 000 mil, joka tarkoittaa 100 000 kilometriä (1 mil=10km) ja tämänhetkinen kruunun kurssi on 9.4260 euroa, eli kun ilmoituksia lukee niin karkeasti ajomäärään nolla perään ja hinnasta nolla pois niin ollaan oikeilla jäljillä. Hakukustannuksethan ei päätä huimaa ja kesälomareissu tulee siinä samassa, koukkaa vaikka Norjan kautta takas... (mähän en oo edes suunnitellu mitään tollasta... )

Tsekkaa esim.
              www.autopower.se --->Powerbörsen
              www.bytbil.com
              www.blocket.se

Ja ajoreitithän/kartathan löytyy tuolta---> www.viamichelin.com
              530d GT F07 2010
              325i E30 Cabriolet 1987

Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

Comment

• jar-1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2004
                • 65
                • finland

Jar-1: Oletko ajatellut tuontiautoa vai ostaa Suomesta?? Yleisistä saksantuonneista poiketen itse olen katellut ko.autoja myös Ruotsista.
                --->Ruotsin maalla ilmoituksissa merkitään kilometrit esim. 10 000 mil, joka tarkoittaa 100 000 kilometriä (1 mil=10km) ja tämänhetkinen kruunun kurssi on 9.4260 euroa, eli kun ilmoituksia lukee niin karkeasti ajomäärään nolla perään ja hinnasta nolla pois niin ollaan oikeilla jäljillä. Hakukustannuksethan ei päätä huimaa ja kesälomareissu tulee siinä samassa, koukkaa vaikka Norjan kautta takas... (mähän en oo edes suunnitellu mitään tollasta... )

Tsekkaa esim.
                www.autopower.se --->Powerbörsen
                www.bytbil.com
                www.blocket.se

Ja ajoreitithän/kartathan löytyy tuolta---> www.viamichelin.com
                tuontiautoa olen suunnitellu..ja auto ehkä suomeen muuttoautona..eli pidetään ulkomailla puol vuotta ja sitte verovapaana suomeen..ja autoa olis tarkoitus pitää englannissa, eli autohan on sama ostaako saksasta..vai ruotsista..
                suht hyvästihän noita on ruotsissakii myytävänä!

-mites tuo kovakatto toimii? irroitus?
                minkäslaine rättikatto noissa yleensä on? toimiiko kokonaan sähköllä vai puol automaattisesti?

Comment

• jls
                  Newbiemmer
                  • Oct 2005
                  • 26
                  • Jyväskylä

Varmaan tiedät et jos meinaat muuttoautona tuoda, niin sunhan pitää itse olla todistettavasti ollut poissa suomesta vähintään 12kk ja auton 6kk.

Tarttet autoon vakuutuksen, mikä todistaa että autoa on käytetty, englannissa maksaa lähes 1000 puntaa eli 1500 euroa ja sen lisäksi että saat vakuutuksen, niin autoon pitää asentaa tracker eli jäljitin mikä maksaa noin 500 euroa. Ja ennen kuin saat vakuutuksen autoon, se täytyy katsastaa englannin rekisteriin, eli joudut vaihtaan mailimittarin, etuvalot ja takasumuvalon siirtämään toiselle puolen. Sit laivakuljetukset edestakaisin, niin mun mielestä autoa kannattais pitää ennen vaikka ruotsissa kuin englannissa. Sori vähän sekavaa tää mun kirjoitus...
                  530d F10, Model 3 Performance & Corvette 1963.

Ex:
                  M3 e46 man, M3 e46 SMG, X5 e70, 125i e88 avo, 530d e60, 1502 (2002 turbolook), Mustang 1965 fastback....

Comment

• cojama
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 1421
                    • www.e30m3.fi

Myös ikää pitää olla tarpeeksi jotta M3:seen voi siellä saada vakuutuksen.

Nämä asiat on hyvä tietää ennenkuin on kohteessa auton kanssa ja alkaa sitten selvittelemään.

Comment

• jar-1
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 65
                      • finland

Originally posted by jls
                      Varmaan tiedät et jos meinaat muuttoautona tuoda, niin sunhan pitää itse olla todistettavasti ollut poissa suomesta vähintään 12kk ja auton 6kk.

Tarttet autoon vakuutuksen, mikä todistaa että autoa on käytetty, englannissa maksaa lähes 1000 puntaa eli 1500 euroa ja sen lisäksi että saat vakuutuksen, niin autoon pitää asentaa tracker eli jäljitin mikä maksaa noin 500 euroa. Ja ennen kuin saat vakuutuksen autoon, se täytyy katsastaa englannin rekisteriin, eli joudut vaihtaan mailimittarin, etuvalot ja takasumuvalon siirtämään toiselle puolen. Sit laivakuljetukset edestakaisin, niin mun mielestä autoa kannattais pitää ennen vaikka ruotsissa kuin englannissa. Sori vähän sekavaa tää mun kirjoitus...

-joo sen tiedän että pitää olla ulkomailla vuosi/auton 6kk..

-eli itsehän en ulkomaille ole menossa, vaan samaan ruoka kuntaan kuuluva perheenjäsen. eli auto ei edes tulisi minun nimiin heti.

-onkos ruotsissa tällaiset vakuutus rasitukset? ym. katsastukseen liittyviä vaihto-osa juttuja?

-entäs..pitääkö autoa säilyttää siellä, missä itse on? vai onko ihan sama että pitää auton ruotsissa ja on itse englannissa töissä?

-huomaa että olen vielä aika tietämätön näistä, mutta opetellaan kokoajan

Comment

• Jusaus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1122
                        • Kajaani

Mites se on, että saako sen muuttoauton myydä heti, vai pitääkö se pitää itsellä tietyn ajan?
                        Nyk: GSX1300R -00
                        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                        ---------------------------------------------
                        -Official member of BTCF-Sauna Team-
                        ---------------------------------------------

Comment

• Tapsa.k
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2676
                          • Oulu

Originally posted by Jusaus
                          Mites se on, että saako sen muuttoauton myydä heti, vai pitääkö se pitää itsellä tietyn ajan?
                          Muuttoauton voi myydä sen jälkeen, kun se on ollut omassa käytössä kolme vuotta, josta vähintään vuoden verran Suomessa.
                          -Official member of BTCF-Sauna Team-

Comment

• jls
                            Newbiemmer
                            • Oct 2005
                            • 26
                            • Jyväskylä

Englannissa sen katsastuksen tekee vaikeeksi kun on toispuoleinen liikenne. Ruotsissa ei niitä ongelmia ole.
                            Se on vähän hankala pitää autoa ruotsissa ja asua englannissa, kun sun pitää todistaa tullivirkailijoille et auto on ollut käytössä. Siihen ne ihmettelee et mites se on käytössä kun asuu toisessa maassa missä auto on. Ja autolla pitää mun käsittääkseni ajaa 6000km vaikka se on käytetty ennenkuin se tuodaan suomeen.

Helpoimmalla pääset jos löydät englannista m3 jossa on ratti vasemmalla. Niitäkin täällä on kuten omani. Silloin se on katsastettu valmiiksi, eikä ole niitä ongelmia ennenkuin rekisteröintikatsastuksessa suomessa.
                            530d F10, Model 3 Performance & Corvette 1963.

Ex:
                            M3 e46 man, M3 e46 SMG, X5 e70, 125i e88 avo, 530d e60, 1502 (2002 turbolook), Mustang 1965 fastback....

Comment

• jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

3,0 vs 3,2

3,2 coupessa on ovet alumiinia, muissa terästä
                              Aprilia RSV4

Comment

Working...
                              X