Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ylimääräiset johdot keskikonsolissa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Loju
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 55
    • Oulu

    Ylimääräiset johdot keskikonsolissa?

    Purin autoa (e36 320 coupe, <6/92) hifiasennuksia varten. Kun otin pois mankan alapuolelta ne kaksi pikku kokeroa ja kellon, niin sieltä paljastui kaksi johto nippua. Molemmissa kuusi johtoa; punaista, keltaista, valkoista, ruskeaa...Molemmat niput on ilmeisesti itse katkaistu ja laitettu sähkömiehen teippiä ympärille. Eli oks kellään tietoa, mahtaisko nämä olla mitä johtoja? Ajotietokoneen?

    Kiitos
    E46 328 Sedan
  • Freed
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 425
    • Helsinki

    #2
    Ne on todennäköisesti ihan alkuperäiset johdot, mutta ne eivät vaan koskaan ole ollut käytössä. Bemareissa taitaa kaikki johdot olla valmiina (tai ainakin niin minulla on ollut e23:sessa), sen kun lyö laitteet ja katkaisijat kiinni.

    Comment

    • nullzwei
      BTCF Member
      • Oct 2002
      • 11056
      • ?

      #3
      Originally posted by Freed
      Ne on todennäköisesti ihan alkuperäiset johdot, mutta ne eivät vaan koskaan ole ollut käytössä. Bemareissa taitaa kaikki johdot olla valmiina (tai ainakin niin minulla on ollut e23:sessa), sen kun lyö laitteet ja katkaisijat kiinni.
      Tehtaan jäljiltä ei penareissa koskaan ole käyttämättömiä, leikeltyjä sähkömiehen teipillä suojattuja johtoja. Eli joku atte kätevä on tehnyt omia asennuksiaan nopeasti sivuleikkureilla.
      Last edited by nullzwei; 11-12-2005, 20:09. Reason: poistettu yksi ylimääräinen EI

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Näin juuri. vm.-91-uudemmissa Bemareissa ei milloinkaan ole muutenkaan ylimääräisiä käyttämättömiä johtoja(valmiuksia?), vaan jokasessa autossa on ns.individual johdoitus. Eli jokaiseen kiesiin kelataan oma johtosarja vasta kun lisävarusteluettelo on kirjattu valmistuvalle runkonumerolle. Jos irtonainen johto/liitin jostain löytyy, on syy muualla kuin bemun inssien suunnittelupöydällä.

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by Hemi
          Näin juuri. vm.-91-uudemmissa Bemareissa ei milloinkaan ole muutenkaan ylimääräisiä käyttämättömiä johtoja(valmiuksia?), vaan jokasessa autossa on ns.individual johdoitus. Eli jokaiseen kiesiin kelataan oma johtosarja vasta kun lisävarusteluettelo on kirjattu valmistuvalle runkonumerolle. Jos irtonainen johto/liitin jostain löytyy, on syy muualla kuin bemun inssien suunnittelupöydällä.
          Juurikin näin, en tiedä mistä se huhu on lähtöisin että E36:seen voi asentaa ison OBC:n tuosta vaan, (vaikka konsolissa on ollut ennen sitä vaan viisarikello) sen kun onkii vaan liittimet konsolin syvyyksistä. Onkos sitten noissa vanhemmissa (alle -91) ollut jotain valmiuksia, tosin mun vanhassa (-81) E28:ssa ei ollut mitään valmiina.
          Mutta tosiaan niinkuin jo edellä Hemi kertoi, on tuo löytämäsi johtonippu edellisten omistajien jäljiltä, ei BMW:n inssien.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2978
            • Uusimaa

            #6
            Originally posted by Hemi
            Näin juuri. vm.-91-uudemmissa Bemareissa ei milloinkaan ole muutenkaan ylimääräisiä käyttämättömiä johtoja(valmiuksia?), vaan jokasessa autossa on ns.individual johdoitus. Eli jokaiseen kiesiin kelataan oma johtosarja vasta kun lisävarusteluettelo on kirjattu valmistuvalle runkonumerolle. Jos irtonainen johto/liitin jostain löytyy, on syy muualla kuin bemun inssien suunnittelupöydällä.
            Varmaan noin, siis juuri 91 alkaen voi ollakin. itselä oli aikoinaan 10/90 rekisteröity E34, jossa oli todella paljon johtoja valmiina tehtaan jäljiltä. Esim kaikki ABS:ää varten En muista mistä sain tiedon, muuta juuri tuohon aikaan kuulemma tuli halvemmaksi, kun tilasivat jollakin "standardi"johtosarjalla Suomeen.
            Eikä kannata vinoilla, että siitä oli jotain raksittu pois edellisen omist... Auton historia oli 100% tiedossa, ja oli satavarmasti vakio.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Bemulla individual johtosatsit alettiin kelata e36:en startista alkaen eli -91.
              e34:sta en tiedä, mutta voisin kuvitella että siihenkin näin alettiin noihin aikoihin tekemään. Joka tapauksessa -96 e39:n tullessa näin jo tehtiin. Eli ainakaan e39:stä ei ylimääräisiä johtoja/liittimiä löydy, paitsi jos jokin valmius on erikseen tilattu(esim.CD boxi?). e34:sta en tosiaan tiedä

              Comment

              • jaki
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2978
                • Uusimaa

                #8
                Originally posted by Hemi
                Eli ainakaan e39:stä ei ylimääräisiä johtoja/liittimiä löydy, paitsi jos jokin valmius on erikseen tilattu(esim.CD boxi?). e34:sta en tosiaan tiedä
                Juuri näin, paitsi, että ainakin vm 97 Suomi E39:ssä (on ns Norja-malli) on juuri tuo CD boxin johdotus valmiina tehtaan jäljiltä. Miksiköhän?
                Huom: vastaavan ikäisessä Saksa-mallissa ei taasen ole.

                Mutta: eiköhän johtosarja tosiaan tehdä alusta pitäen nollasta tilauksen mukaan = yhtään ylimääräsitä ei sinne laiteta.
                Tuli kyllä mieleen, että mitenkähän mahdollisesti esittelyautot?
                Jotenkin voisi kuvitella, että niihin tilattaisiin varmuuden vuoksi ylimääräisiä johtoja joitakin lisävarusteita varten. Jos ne myöhemmin helpottaisivat myyntiä?
                Tuskin tilausvaiheessa erilaisten johtojen tilaaminen ylimääräisinä paljoakaan nostaa hintaa.
                No, kunhan mietin...
                BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                Comment

                • nullzwei
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 11056
                  • ?

                  #9
                  Originally posted by jaki
                  Juuri näin, paitsi, että ainakin vm 97 Suomi E39:ssä (on ns Norja-malli) on juuri tuo CD boxin johdotus valmiina tehtaan jäljiltä. Miksiköhän?
                  Huom: vastaavan ikäisessä Saksa-mallissa ei taasen ole.
                  Saksalainen halusi soittaa C-kasetteja paaaaljon kauemmin kuin Suomi-poika.
                  Penareita on myös valmistettu/myyty ns "valmius"-paketeilla. Eikä tämä nyt tarkoita ns tuuning-valmiutta, vaan nimenomaan tehtaan asennuslinjalla valmiiksi laiteltuja CD-valmiuksia mm. Mutta edelleenkin väitän; Yhtäkään sivuleikkurisähkömiehenteippi-johtosarjaa ei tehtaan paapan jäljiltä ole.

                  Comment

                  • pablo
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 732
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by Hemi
                    Näin juuri. vm.-91-uudemmissa Bemareissa ei milloinkaan ole muutenkaan ylimääräisiä käyttämättömiä johtoja(valmiuksia?), vaan jokasessa autossa on ns.individual johdoitus. Eli jokaiseen kiesiin kelataan oma johtosarja vasta kun lisävarusteluettelo on kirjattu valmistuvalle runkonumerolle. Jos irtonainen johto/liitin jostain löytyy, on syy muualla kuin bemun inssien suunnittelupöydällä.
                    En tiedä tarkotitko tota mut kyllä mulla oli ainakin -92 e34:ssa valmiit töpselit sähköpenkeille..Aiemmin manuaaliset kangaspenkit.Eli näkyy olevan noita ylimäärisiäkin töpseleitä..

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Totesinkin tuon jälkeen että e34:sta en tiedä kuinka siinä tuo johtosettiasia menee. Toisaalta 92-vuosimalli ei vielä kerro valmistusvuotta. Siitäkään tuskin on varmuutta onko penkkejä jälkikäteen vaihdettu. Aika omituiselta nimittäin kuulostaa nuo sähköpenkkien töpselit? En nyt muista itse moisia nähneeni manualipenkkisissä e34:ssa? Olenko vain ollut puusilmä?

                      Comment

                      • pablo
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 732
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Juu eihän sitä tiedä tosiaan minä vuonna toi lulla on niputettu??Toinenkin tapaus on jolta neuvoja kyselin kun m5 kuskin penkistä haarautuu erillinen johtosetti, niin silläkin on ollut valmiit töpselit omassa e34:ssa (muistaakseni vm 90)Et ei toi mun auto ainoa ilmeisesti ole?

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Totesinkin tuon jälkeen että e34:sta en tiedä kuinka siinä tuo johtosettiasia menee. Toisaalta 92-vuosimalli ei vielä kerro valmistusvuotta. Siitäkään tuskin on varmuutta onko penkkejä jälkikäteen vaihdettu. Aika omituiselta nimittäin kuulostaa nuo sähköpenkkien töpselit? En nyt muista itse moisia nähneeni manualipenkkisissä e34:ssa? Olenko vain ollut puusilmä?
                          Muistaakseni omasta löytyi lattiaverhoilujen alta. Ylimääräisiä johtoja ainakin oli. 01/90
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎