Announcement

Collapse
No announcement yet.

324 TD:n tehonpuute

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalle perttula
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 43

    324 TD:n tehonpuute

    Enpä löytänyt haulla sopivaa vastausta ongelmaani, joten kyselen sitten...
    Ongelma on perin yksinkertainen, eli tehonpuute vaivaa -90 mallin 324TD:tä. Pikku koeajolla auto ei millään tasasella maalla ota yli 150km/h. Ja en tiedä onko luulotautia, mutta tuntuu niinkun turbon "vinkuna" kuuluis sisälle aiempaa selvemmin. Ja muutenkin on jotenkin nuhaisen olonen. Ahtopainemittari heiluu kyllä 1 barin paikkeilla, joten ahtaa normaalisti. Mulla oli aiemmin 524td, mekaanisella ruiskupumpulla ja siinä oli ahdot nostettu 1,1 bariin ja syöttöjä jonkin verran lisää ja se otti tasamaalla n. 200km/h.
    Tuosta 324:sta olen kattonu ruiskupumpun ajotuksen, jakoremmi on uus(vaikka ei nyt asiaan vaikuta), ilmanputsaria en ole paremmin tarkastellu, mutta auto ei savuta, joten en uskoisi sen olevan syynä. Onko tässä nyt vaihdettava vanha kunnon mekaaninen pumppu pellin alle, vai tietääkö joku viisaampi mikä vois olla vikana. En ole tuohon sähköiseen ruiskupumppuun perehtynyt, joten siitä en osaa sanoa mitään muutaku kasa rautaa ja ei vuoda polttoainetta .
    Olis kiva kun tietäs ees vähän mikä vois vaivata, ennenkun rupeen sorraan kaasuvaijeria sisällepäin...
  • kalle perttula
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 43

    #2
    Olisinhan ton valitukseni voinut tietysti kirjottaa osastolle ongelmat, mutta se nyt tuli tänne, ei voi mitään... :oops: Iso pää ja harvassa korvia niinkun sanotaan...

    Comment

    • Nakke
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 523

      #3
      Ja koska se jakopään remmi on vaihdettu? Nokka-akselin ajotus pois paikaltaan?
      BMW E30 325i Touring -90(telakalla), BMW E30 320i -89, Kawasaki ZZR600 -93
      Ilo ilman E30 on teeskentelyä.

      EX: BMW E30 316i 2d -89, RIP. Ford escort 1,6 kent -77

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        Onko ahtoputki irronnut? Se voi olla ihan huulillakin ja toimii alle 0.5bar.. ja kun yli niin alkaa suhisemaan.
        Tarkista kaikki putkien kiinnitykset, putsaa ne liasta/öljystä ja osta uudet klemmarit = Esim norma tai sitten kerko kuusiokolo kiristettävät = 3-10€ kpl mutta toimii.

        Comment

        • kalle perttula
          Bimmer Rookie
          • Nov 2003
          • 43

          #5
          Vaihdoin viikko sitten se jakopään remmin, mutta olen muutamaan noihin sen vaihtanu, enkä millään nyt usko, että ois nokka akseli päässy lipsahtaan. Kun joskus tein ihan varta vasten sellasen kalun millä se akseli pysyy paikallaan, etten usko siinä olevan vikaa. Ja jos se akseli ois päässy millin pari liikahtaan, niin ei se noissa vehkeissä tunnu olevan ihan niin justiinsa. Ainakaan aiemmin en ole ko. ongelmaan törmänny.

          AHtoputketkin on jo kertaalleen läpikäyty ja toisaalta jos imusarjassa oleva ahtopainemittarin anturi kertoilee 1 barin ahdoista, niin ei siellä ihan mieletöntä vuotoa voi olla. Mutta ei auta kun tutkia lisää...

          Comment

          • rei7pir8
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 248

            #6
            Katoppa onko ahtopaineentunnistimelle menevä letku irronnut!
            Tunnistin sijaitsee p.a.suodattimen takana. Kato myös tunnistimelle menevä johto ettei ole mennyt poikki kun suodatinta on väännetty avaimella! (nimim. kokemusta on)
            525iA -91
            518i -90
            324tdic -88

            Comment

            • petska
              Newbiemmer
              • Mar 2004
              • 15

              #7
              Syöttöpunpun ajoitus onko kohdallaan???

              Comment

              • kalle perttula
                Bimmer Rookie
                • Nov 2003
                • 43

                #8
                Re: 324 TD:n tehonpuute

                Tuosta 324:sta olen kattonu ruiskupumpun ajotuksen, jakoremmi on uus...

                Comment

                • Velho
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 267
                  • Tampere

                  #9
                  Toimiiko oranssi ruiskutusjärjestelmän häiriö valo mittaristossa omassani oli samat oireet, että auto ei kulkenut ja tuo valo paloi käydessä
                  ja viaksi paljastui 4 suuttimen lähettimeltä lähtevät johdot olivat eristeiltään huonot ja kuparit otti kiinni suuttimen runkoon niin boksi sai vähän vääriä arvoja ja ruiskutusjärjestelmä kävi varaohjelmalla

                  Törmäsin myös johonkin joskus, että joltain oli tuo 4 suuttimen lähetin kyrvähtänyt, sen voi testata mittaamalla yleismittarilla johtojen välisen resistanssin pitäis olla N.98ohm

                  Kuuluuko pumpusta mitään erikoista ääntä, jos kuuluu niin ennakon säätimen lukkosokka on poikki ja ennakko perseellään niin ei kulje !

                  Jos ei vikaa muuten löydä niin kannattaa käytää autoa jollain jolla on diagnostiikka interface ja softa niin voi katsoa vikakoodit
                  Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                  Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                  Comment

                  • Velho
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 267
                    • Tampere

                    #10
                    Toimiiko oranssi ruiskutusjärjestelmän häiriö valo mittaristossa omassani oli samat oireet, että auto ei kulkenut ja tuo valo paloi käydessä
                    ja viaksi paljastui 4 suuttimen lähettimeltä lähtevät johdot olivat eristeiltään huonot ja kuparit otti kiinni suuttimen runkoon niin boksi sai vähän vääriä arvoja ja ruiskutusjärjestelmä kävi varaohjelmalla

                    Törmäsin myös johonkin joskus, että joltain oli tuo 4 suuttimen lähetin kyrvähtänyt, sen voi testata mittaamalla yleismittarilla johtojen välisen resistanssin pitäis olla N.98ohm

                    Kuuluuko pumpusta mitään erikoista ääntä, jos kuuluu niin ennakon säätimen lukkosokka on poikki ja ennakko perseellään niin ei kulje !

                    Jos ei vikaa muuten löydä niin kannattaa käytää autoa jollain jolla on diagnostiikka interface ja softa niin voi katsoa vikakoodit
                    Kun rakennat rakenna keralla kunnolla
                    Vikakoodien luku/nollailu 050-5301659 BMW:t ja myös muut merkit

                    Comment

                    • kalle perttula
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2003
                      • 43

                      #11
                      rei7pir8: Kiitos kaunis, se ahtopaineen tunnistimen letku oli tosiaan murtunut toisesta päästä ja irronnut. Aivan uskomaton vaikutus... On se kumma että yks pieni letkunpätkä voi pilata koko auton... Mutta ei enää hätää, toimii taas!!!!!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎