Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäynti humppaa liikkeessä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JanisHell
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 410

    Tyhjäkäynti humppaa liikkeessä?

    Mikäs vois olla häikkänä kun auto on paikallaan niin tyhjäkäynti pysyy tasasena mutta kun auto likkuu niin tyhjäkäynti hyppii 400-1000rpm? tämä häiriö tuli paripäivää sitten. Muistelen että aikasemmi kun paino kytkimen pohjaa vauhdissa niin se tyhjäkäynti jämähti tasaseen 900rpm, nytten se tipahtaa 500rpm ja hypyyttää siinä. Lambda on vaihdettu alkuperäseen BMW lambdaan reipas puolivuotta sitten. Kulutus on hyvä auto kulkee hyvin, mutta vauhdissa tyhjäkäynti hyppii. Eka nytten koklaan ottaa akunnavat irti yöksi ja sitten saa nähdä miten toimii.

    E36 325i VM93 Vanos.
    Last edited by JanisHell; 16-12-2005, 01:42.
    325i -93 E36
  • Carwin
    Newbiemmer
    • Sep 2005
    • 21

    #2
    Minulla täsmälleen sama vika korjaantui kun putsasin lisäilmaluistin. Kannattaa ainakin kokeilla!
    BMW 325i Coupe E36 -93

    Comment

    • JanisHell
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 410

      #3
      Originally posted by Carwin
      Minulla täsmälleen sama vika korjaantui kun putsasin lisäilmaluistin. Kannattaa ainakin kokeilla!
      Nytten lähti vika kun oli akkukengät irti vuorokauden ja sen jälkeen annoin kunnolla kaasua vehkeelle rajottajaan saakka, niin alko tyhjäkäynti toimii. Varmaan mun mummo ajotyyli oli sekottanut ohjausyksikköä, taikka jokin osa oli vähän jumissa.
      325i -93 E36

      Comment

      • Carwin
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 21

        #4
        Originally posted by JanisHell
        Nytten lähti vika kun oli akkukengät irti vuorokauden ja sen jälkeen annoin kunnolla kaasua vehkeelle rajottajaan saakka, niin alko tyhjäkäynti toimii. Varmaan mun mummo ajotyyli oli sekottanut ohjausyksikköä, taikka jokin osa oli vähän jumissa.
        Mullakin vika korjaantui akun irrotuksella mutta tuli aina takas n. 100km:n jälkeen. Moottorinohjausyksikkö heittää seokset rikkaammalle kun se nollautuu ja boksi "opiskelee" kaikkia metkuja kuulemma n. 200km. Jos vika palaa niin putsaa se lisäilmaluisti. On aika pahassa paikassa ja hankala irrottaa, mutta kyllä se sieltä lähtee kun aikansa tuskailee.
        BMW 325i Coupe E36 -93

        Comment

        • JanisHell
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 410

          #5
          No eipä kauaa kestänyt että tyhjäkäynti hyppiminen liikkeessä alkoi taas. Lambda pitäis olla kunnossa kun kävin katsastamassa niin oli hyvät päästöt.
          Voisko joku laittaa räjäytyskuvan tosta lisäilmaluistimen sijainnista, olisin kiitollinen.
          325i -93 E36

          Comment

          • jam75
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 654
            • Tornio

            #6
            Originally posted by JanisHell
            No eipä kauaa kestänyt että tyhjäkäynti hyppiminen liikkeessä alkoi taas. Lambda pitäis olla kunnossa kun kävin katsastamassa niin oli hyvät päästöt.
            Voisko joku laittaa räjäytyskuvan tosta lisäilmaluistimen sijainnista, olisin kiitollinen.
            Imusarjan alla sellainen t-kirjaimen mallinen "pötikkä" jonka toisessa päässä on liittimen paikka ja toisessa päässä tulee ja menee letku. Tosi hankalassa paikkaa :(
            Attached Files
            Last edited by jam75; 28-02-2006, 17:26.

            Comment

            • JanisHell
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2004
              • 410

              #7
              Prkl, vielä lisäksi mulla on isot kädet :(
              325i -93 E36

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                http://www.e36coupe.com/technical/Cl...trol_Valve.pdf

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  No niin, mulla loppu humpaaminen kun korjasin imuhaitarista repeämän. Olin melko varma, ettei siellä olisi reikää kun olen sitä usein tarkastellut. Tosin kävi. Korjasin sikfleksillä pyhänä väliaikaisesti.

                  Kummallista oli kun käynnistin autoa haitarin korjaamisen jälkeen, niin ei meinannut lähteä ollenkaan käyntiin (koskaan aiemmin ei ole ollut käyntiin lähdön kanssa ongelmaa). Sai kunnolla sahata ja painaa kaasua, ja kun lähti niin haki kierroksia aika paljon. Ilmeisesti seokset oli niin sekaisin. Sehän vetää iloisesti siitä haitarin reiästä ilmaa koska siinä ei ole ilmansuodattimen virtausvastusta.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎