Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinistä pukkaa.... vika korjattu...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 969
    • kokkola

    sinistä pukkaa.... vika korjattu...

    eli ostin tommosen e28 524td:n.... autohan on minulle ensimmäinen diesel enkä noista ymmärrä hölkäsen pöläystä,mutta ehkä joku teistä vois auttaa tyhmää...=) kun auton käynnistää kylmänä (aamulla,ekan kerran) putkesta lykkää heti niin simona sinistä... mutta kun autoa käyttää n.pari minsaa niin se loppuu.... mistähän kyseinen voi johtua....???
    oma arvio: hehku tai muutama hajalla,ja koska autossa käytetään dieseliä eikö se palamaton diesel kylmässä moottorissa "pala" sinisenä...??? ehkä...=)

    jos joku vois auttaa,niin oisin todella iloinen asiasta....=)
    Last edited by anza(kla); 23-12-2005, 17:12.
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Eikö öljy yleensä pala sinisenä...voisi olla ohjurinkumit loppu ja seistessään vuotaa hiukan öljyä palotilaan joka sitten käynnistettäessä muodostaa sen sinisen savun.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • anza(kla)
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 969
      • kokkola

      #3
      pitää koittaa vaihtaa ohjarin kumet jos se sillä loppus...=)

      Comment

      • mekstrm
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 836
        • Vantaa

        #4
        En minä juuri turboista ymmärrä, mutta eikö kulunut sellainen voi juuri päästää kylmänä öljyä imupuolelle?
        Since 1994 : 520i e28 -83, 316 e30 -85, 316i e30 -89,316 e30 -87, 318i e30 touring -89, 325i e30 cabrio -87, 320i e36 touring -96,325i e30 cabrio -88, 316i e30 bavaria -91, 325i cabrio -87, 318i e36 touring -95, 325i sedan -91, 320i e36 touring -97, e39 525ia touring -01, e46 318i touring -02 , 316ti compact -03 Nyt e61 525i touring, e46 318i cabrio -04

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 779
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Pöh!
          Ajoitus pielessä tai suuttimet loppu!
          Dieselissä ohjarinkumit eivät aiheuta samanlaista ilmiötä kuin bensiinimoottorissa, ei ole alipainetta imusarjassa.
          Minkälaisilla kierroksilla se käy kylmänä, siis yli 1000 vai alle?
          Jos kierrokset alle tonnin kylmänä, ei kylmäkäyntilaite toimi ja savua tupsauttelee...
          Hehkut vaikuttaa enempi käynnistymiseen ja rykimiseen heti käynnistymisen jälkeen (max. n.30sek)
          Jos auto starttaa hyvin tulille mutta alkaa hetken kuluttua rykiä/savuttaa on ajoitus mitä ilmeisemmin pielessä.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • jannel
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 283

            #6
            Originally posted by vexu524tdic
            Pöh!
            Ajoitus pielessä tai suuttimet loppu!
            Dieselissä ohjarinkumit eivät aiheuta samanlaista ilmiötä kuin bensiinimoottorissa, ei ole alipainetta imusarjassa.
            Minkälaisilla kierroksilla se käy kylmänä, siis yli 1000 vai alle?
            Jos kierrokset alle tonnin kylmänä, ei kylmäkäyntilaite toimi ja savua tupsauttelee...
            Hehkut vaikuttaa enempi käynnistymiseen ja rykimiseen heti käynnistymisen jälkeen (max. n.30sek)
            Jos auto starttaa hyvin tulille mutta alkaa hetken kuluttua rykiä/savuttaa on ajoitus mitä ilmeisemmin pielessä.
            Ja voipahan se sitte olla kuseva suutinki mikä töpsyttelee sinistä.

            Comment

            • anza(kla)
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 969
              • kokkola

              #7
              alle 1000 kierrosta se käy kylmänä.... siis pumpun ajotus pielessä,vai???? millä saan vian korjattua...????

              Comment

              • anza(kla)
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 969
                • kokkola

                #8
                vika korjattu... 6:s pytyn hehku pois pelistä... vaiva loppui kuin seinään ku uusi hehkuja....=)

                Comment

                • vexu524tdic
                  BTCF Member
                  • Jan 2004
                  • 779
                  • Gallia = Kinnula

                  #9
                  Hyvä kun selvis, onkos kyseessä tekniikanvaihto vai miksei käynnistyksenvalmiusvalo (vihreä) ilmoittanut poissaolollaan hehkuviasta?
                  e70 X5 3.0sd -08
                  f30 320i xdrive -16
                  e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                  e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                  e30 316 -88 2,2TIC M10
                  e21 323i -81 ruostekasa...

                  Comment

                  • anza(kla)
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 969
                    • kokkola

                    #10
                    ei se palanutkaan se vihree valo ennen ku hehkut vaihettii...ja koska tämä on eka diesel auto mulle,en tienny että sielä pitäs yleensäkää palaa mikää vihree valo....=) nyt se keltanen hehku palaa(niinku enneki) ja se sammuu hetken kuluttua ja naapurissa syttyy vihree valo missä on joku ympyrä/nuoli hässäkkä...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎