Originally posted by okko
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Auto menossa merkkihuoltoon...
Collapse
X
-
Eioo penaria alla enää.. :(
-
-
Ei merkkikorjaamo, mutta suht reilun kokoinen paja kuitenkin...
... teki seuraavaa. Oma autoni oli viereisellä pukilla, kun näin kaverin korjaavan viereisestä autosta kuskin oven lukkoa. Kädet ei oven peltien vuoksi oikein mahtuneet lukolle ahtaan tilan vuoksi - no kaveri otti kaikessa rauhassa peltisakset ja leikkasi oven peltiin kaksi viiltoa ja taivutteli pellin tieltä - näin se homma etenee!!! Ajattelin, että sinne ovipahvin allehan tuo jää ja kaveri sitten hitsaa ja maalaa paikat lopuksi - mutta ei - kaveri ajatteli lähes sämoin - eli ovipahvin alehan tuo jää, joten laitanpa vähän ilmastointiteippiä!!! Jättäisitkö itse autosi pajalle ilman valvontaa???
Työn laatu on huonontunut suuresti ja huolenpito asiakkaan autosta on laskenut roimasti - monestiko olet merkkikorjaamolla nähnyt asentajan asettelevan penkin suojaa ennen istumistaan penkeillesi paskasilla haalareillaan? Itselläni on todellakin tapa - silloin harvoin, kun autoni korjaamolle vien - olla paikalla. Kyllä työn laatu ainakin näennäisesti paranee - ymmärrän, että se saattaa asentajaa vituttaa, mutta kyse on minun omaisuudestani! Ja jos asentaja suorittaa työnsä ok muistan kyllä tasta työnjohdolle mainita.
X"Not all performance cars hibernate for the winter"
Comment
-
-
Originally posted by äksäTyön laatu on huonontunut suuresti ja huolenpito asiakkaan autosta on laskenut roimasti - monestiko olet merkkikorjaamolla nähnyt asentajan asettelevan penkin suojaa ennen istumistaan penkeillesi paskasilla haalareillaan? Itselläni on todellakin tapa - silloin harvoin, kun autoni korjaamolle vien - olla paikalla. Kyllä työn laatu ainakin näennäisesti paranee - ymmärrän, että se saattaa asentajaa vituttaa, mutta kyse on minun omaisuudestani! Ja jos asentaja suorittaa työnsä ok muistan kyllä tasta työnjohdolle mainita.
X
Comment
-
-
..."merkkihuoltoon piällysmieheksi valvomaan että öljynvaihdot tehdään/tehdään oikein"...???? Täytyy kyllä todeta että nyt ei kyllä lääkitys ole ihan kohdallaan tuo alkavan skitsofrenian hoidossa. Menee vain oleminen yleensäkkin "pikkuisen" vaikeaksi=mahdottomaksi jos asiat tässä elämässä pitää hoitaa tuolla asenteella.
Itsestään voi tehdä pellen niin monella tavalla... ja ymmärtänet pointin kun otat omaan päivätyöhösi selkäsi taakse jonkun kädettömän/tietämättömän valvomaan ja neuvomaan OMIA töitäsi.
Ei mitään herneitä, mutta kannattaa niiden öljyjen vaihdon lisäksi tarkistaa hieman omia asenteitaan ja suhtautumistaan ympäröivään maailmaan.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi..."merkkihuoltoon piällysmieheksi valvomaan että öljynvaihdot tehdään/tehdään oikein"...???? Täytyy kyllä todeta että nyt ei kyllä lääkitys ole ihan kohdallaan tuo alkavan skitsofrenian hoidossa. Menee vain oleminen yleensäkkin "pikkuisen" vaikeaksi=mahdottomaksi jos asiat tässä elämässä pitää hoitaa tuolla asenteella.
Itsestään voi tehdä pellen niin monella tavalla... ja ymmärtänet pointin kun otat omaan päivätyöhösi selkäsi taakse jonkun kädettömän/tietämättömän valvomaan ja neuvomaan OMIA töitäsi.
Ei mitään herneitä, mutta kannattaa niiden öljyjen vaihdon lisäksi tarkistaa hieman omia asenteitaan ja suhtautumistaan ympäröivään maailmaan.
Yleensä kylläkin noi asentajat ja mekaanikot ovat olleet ystävällisiä ja jutelleet siinä samalla autoista yms, kuin myös tehneet hyvää työtä!
Comment
-
-
Originally posted by HemiMenee vain oleminen yleensäkkin "pikkuisen" vaikeaksi=mahdottomaksi jos asiat tässä elämässä pitää hoitaa tuolla asenteella.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
asenne
Originally posted by Hemi..."merkkihuoltoon piällysmieheksi valvomaan että öljynvaihdot tehdään/tehdään oikein"...???? Täytyy kyllä todeta että nyt ei kyllä lääkitys ole ihan kohdallaan tuo alkavan skitsofrenian hoidossa. Menee vain oleminen yleensäkkin "pikkuisen" vaikeaksi=mahdottomaksi jos asiat tässä elämässä pitää hoitaa tuolla asenteella.
Minulla ainakin rupeaa hälytyskellot soimaan jos ilmoitetaan että mene muualle katselemaan...
Eikös tämä nykyinen pikahuolta hommeli ole juuri ajanut asiat niin että asiakas seisoo vieressä?Last edited by jannmann; 22-12-2005, 13:27.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmannEikös tämä nykyinen pikahuolta hommeli ole juuri ajanut asiat niin että asiakas seisoo vieressä?
Ja pisteitä lielahden metron pikahuoltoon. On tullut muutama kerta käytyä, saa hyvät vinkit melkein mihin vaan, kun siinä on helppo tarinoida samalla kun varsinaista työtä tehdään. (Eikä kyttääminen tunnu mitenkään häiritsevän, kertoo homman kulkua asiakkaalle niin kuin hammaslääkäritkin)Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by jannmannPakko kommentoida sen verran että minua ei ole koskaan haitannut jos joku on katsonut mitä teen... Jos oikeasti osaa hommansa ei ole väliä katseleeko joku samalla sivusta tai kyselee/neuvoo. Voi joskus jopa oppia tai huomata että jonkun voi tehdä toisinkin.
Ei minua ainakaan haittaisi pätkääkään, jos asiakas haluaisi tulla asiallisesti seuraamaan työni kulkua, oli työ sitten mikä tahansa. Ei ole mitään salattavaa, eikä tarvitse mitenkään erityisesti ryhdistäytyä, kun on työmoraali jo alun alkaenkin kunnossa.
Sehän on ihan klassikkotapaus, kun eräissä firmoissa laskutetaan lasinpesunestesäiliön täyttämisestä tyyliin 5e/litra, ja aina sitä menee se pari litraa, vaikka pissapoika olisi huoltoon tullessa piripintaan täynnä!
Valitettavasti alalla on henkilöitä, joille toisten omaisuus ei ole minkään arvoinen, ja sitä voi kohdella miten sattuu. Ehkäpä juuri siksi heille on kiusallista se, että joku tuleekin ihan asiallisesti viereen seuraamaan, mitä siellä oikein tehdään. Pakko olla nohevana eikä voi rötvätä ja jättää suurinta osaa töistä tekemättä.
Suomessa autoilu ja auton pito on niin kallista, että kyllä auton omistajalla on täysi oikeus katsoa, mitä sille pyhälle peltilehmälle siellä huollossa oikein tehdään, vai tehdäänkö mitään.
Esim. kolarikorjaus on usein niin tökeröä touhua, että minä kyllä käyttäisin auton tarkastukseen reilusti aikaa, auto nosturille takaisin, ja katsoisin myös sinne verhousten taakse. Monilla tuntuu olevan asenne "poissa silmistä, poissa mielestä". Eli päällisin puolin auto kuntoon, mutta pakkelin ja pellin alla työnjälki on kelvotonta, ja esim. ruosteenestokäsittelyt tekemättä.Last edited by dhr; 22-12-2005, 14:17.
Comment
-
-
Originally posted by HemiItsestään voi tehdä pellen niin monella tavalla... ja ymmärtänet pointin kun otat omaan päivätyöhösi selkäsi taakse jonkun kädettömän/tietämättömän valvomaan ja neuvomaan OMIA töitäsi.
Comment
-
-
Originally posted by dhrKerrankin oikea asenne. Jos huoltomiehen pitää saada tehdä homma suurinpiirtein salaa pimeässä kommandopipo päässä, ettei kukaan vaan vahingossakaan näe miten työ tehdään, vai tehdäänkö sitä ollenkaan, on huoltomiehellä todennäköisesti jotakin salattavaa, tai asenteissa vikaa.
Ei minua ainakaan haittaisi pätkääkään, jos asiakas haluaisi tulla asiallisesti seuraamaan työni kulkua, oli työ sitten mikä tahansa. Ei ole mitään salattavaa, eikä tarvitse mitenkään erityisesti ryhdistäytyä, kun on työmoraali jo alun alkaenkin kunnossa.
Sehän on ihan klassikkotapaus, kun eräissä firmoissa laskutetaan lasinpesunestesäiliön täyttämisestä tyyliin 5e/litra, ja aina sitä menee se pari litraa, vaikka pissapoika olisi huoltoon tullessa piripintaan täynnä!
Valitettavasti alalla on henkilöitä, joille toisten omaisuus ei ole minkään arvoinen, ja sitä voi kohdella miten sattuu. Ehkäpä juuri siksi heille on kiusallista se, että joku tuleekin ihan asiallisesti viereen seuraamaan, mitä siellä oikein tehdään. Pakko olla nohevana eikä voi rötvätä ja jättää suurinta osaa töistä tekemättä.
Suomessa autoilu ja auton pito on niin kallista, että kyllä auton omistajalla on täysi oikeus katsoa, mitä sille pyhälle peltilehmälle siellä huollossa oikein tehdään, vai tehdäänkö mitään.
Esim. kolarikorjaus on usein niin tökeröä touhua, että minä kyllä käyttäisin auton tarkastukseen reilusti aikaa, auto nosturille takaisin, ja katsoisin myös sinne verhousten taakse. Monilla tuntuu olevan asenne "poissa silmistä, poissa mielestä". Eli päällisin puolin auto kuntoon, mutta pakkelin ja pellin alla työnjälki on kelvotonta, ja esim. ruosteenestokäsittelyt tekemättä.
Itsellä on kokemusta mm. Hertoniemen bemaripeltikorjaamosta ikävä sellainen:(
Lyhyesti: touringin takaluukku meni takuuseen. Noudon jälkeen huomasin, että uusi luukku on täynä irtoosia/ruuveja...avasin ja löysin muttereita ja niiden vastakappaleita ja kaiken huippu oli se, että numerovalaistuskoristelista oli liimalla kiinnitetty ja pultit oli katkaistu!Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
SISUSTAT modaukset
Comment
-
-
Originally posted by sandTässä toki itse sanot, että "... en itse "huollata" autoani paikassa missä en itse pääse seuraamaan ko.toimitusta.".
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=41
Comment
-
-
Originally posted by sandTässä toki itse sanot, että "... en itse "huollata" autoani paikassa missä en itse pääse seuraamaan ko.toimitusta.".
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=41
Eihän missään muussakaan palvelussa tai kaupankäyntitilanteessa asiakasta haukuta skitsofreenikoksi, jos hän haluaa tarkastaa kaupankäynnin kohteen ennen maksua. Vai onko joku sitä mieltä, että vain "sika säkissä"-kaupankäynti on fiksua ja hyväksyttävää?
Esimerkkinä vaikkapa omakotitalon ikkunaremontti. Remonttireiskat vaihtavat vain puolet ikkunoista, vaikka kaikki piti vaihtaa. Nekin jotka asennettiin, asennettiin huonosti. Sitten haukutaan asiakas skitsoksi kyyläksi, kun tämä haluaa tarkistaa, miten remonti on tehty. Eihän se noin mene. Kyllä talon omistaja on usein paikalla katsomassa miten ikkunaremontti etenee, eikä istu paperipussi päässä keittiössä juomassa kahvia, tai vähintään tarkistaa työnjäljen jälkeenpäin.
Comment
-
-
Originally posted by jannmannPakko kommentoida sen verran että minua ei ole koskaan haitannut jos joku on katsonut mitä teen... Jos oikeasti osaa hommansa ei ole väliä katseleeko joku samalla sivusta tai kyselee/neuvoo. Voi joskus jopa oppia tai huomata että jonkun voi tehdä toisinkin.
Minulla ainakin rupeaa hälytyskellot soimaan jos ilmoitetaan että mene muualle katselemaan...
Eikös tämä nykyinen pikahuolta hommeli ole juuri ajanut asiat niin että asiakas seisoo vieressä?
Comment
-
-
Originally posted by ZouiNäin on ja normihuollot on monessa paikassa "näyteikkunassa", siis kahvia ryystäessä voi katella huoltohommaa matkan päästä.
Ja pisteitä lielahden metron pikahuoltoon. On tullut muutama kerta käytyä, saa hyvät vinkit melkein mihin vaan, kun siinä on helppo tarinoida samalla kun varsinaista työtä tehdään. (Eikä kyttääminen tunnu mitenkään häiritsevän, kertoo homman kulkua asiakkaalle niin kuin hammaslääkäritkin)Garage:
E21 323i -79
E21 323i -82
E30 325i Cabriolet -91
E30 316i -89
E39 520i -01
Kadett C 1,2 -76
Lynx Rave RE 600 -08
Comment
-
Comment