Todella erikoinen vika (525i -90) | RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Riipinen
    Newbiemmer
    • Jun 2005
    • 6
    • Helsinki

    Todella erikoinen vika (525i -90) | RATKAISTU

    Jees..elikkä erikoinen vika on nyt M50 masiinalla varustetussa -90 vuoden viissatkussa:

    Alunperin yli kuukausi sitten auto jämähti parkkipaikalla eikä suostunut enää mitenkään lähtemään käyntiin. Bensaa oli tankissa runsaasti, samoin akussa virtaa. Siitä auto hinattiin kotikonstein omalle pihalle ja itse tarkastettiin että bensapumpun rele toimii, ja että (takontin alla olevalle)pumpulle kulkee sähkövirta.
    Vikaan ei selvyyttä sen enempää itse saatu. Oli tarkoitus kyllä bensapumppua lisää katsella ottamalla siitä bensaa syöttävä letku irti ja kokeilla startata ja katsoa pumppaako pumppu, mutta kylmässä akku oli itsestään kulunut loppuun YHDESSÄ YÖSSÄ.

    No sitten hinattiin auto korjaamolle ja siellä se vietti tovin. Sitten soittivat huollosta, että eivät olleet paikallistaneet mitään tarkkaa vikaa, mutta olivat vaihtaneet bensiinin suodattimen sekä kaikki tulpat, ja nyt auto starttasi normaalisti ja käy hyvin. Myös akku oli ladattu ja jäähynestettä lisätty hieman.

    Nyt eilen hain auton huollosta ja n. 4-5 kertaa starttasi normaalisti ja sitten jämähti täysin samalla tavalla kuin ennen "korjausta"
    Ei lähtenyt niin millään käyntiin ja sitten saatiin idea että pumpataan bensat (60L) pihalle tankista. Tämä kun oli saatu tehtyä ja tankki niin tyhjä kuin sen kotikonstein sai niin auto lähti heti laakista käyntiin ja jäi käymään normaalisti.
    Sen jälkeen auto seisoi yön pihalla ja sitten tänä aamuna oli taas akku mennyt loppuun puolessa vuorokaudessa!?

    Voiko käynnistysvika johtua vesibensasta? Jos kyllä, niin miten on mahdollista että auto starttasi ja kävi aivan normaalisti kun se tuli huollosta, koska siellä ei bensoja ollut autoon vaihdettu? Entä miten on mahdollista että akku kuluu täysin loppuun yhdessä yössä sen jälkeen kun se on ollut aivan täynnä?

    ps. Onko bensiinitankissa jotain letkua, putkea, aukkoa tms. josta tulisi ilmaa sisään tankkiin? Mietin vain sitä että jos se olisi tukossa ja auto olisi siksi startannut ensin "korjauksen" jälkeen ja sitten bensojen ulos-pumppaamisen jälkeen, että molemmilla kerroilla bensatankin korkki on ollut auki ja tankkiin olisi sitä kautta päässyt ilmaa. Tämä on täysin päästäheitetty juttu, mutta en muutakaan enää keksinyt

    Heittäkää ajatuksia ilmoille ! Kiitos..
    Last edited by Riipinen; 07-01-2006, 23:10.
  • Hebbu ///M3
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 1625
    • Dallas

    #2
    mulla ainaki suzuki pv alkoo booaa eli ei saanu bensaa kun ajo täysiä 80cc malossi paikallaan piti vähän väliä raottaa bansakorkkia että sai bensaa ku oli niin tiiviit paikat
    Sotkamo Connection

    Comment

    • Dr_ink
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 402
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Riipinen
      ps. Onko bensiinitankissa jotain letkua, putkea, aukkoa tms. josta tulisi ilmaa sisään tankkiin? Mietin vain sitä että jos se olisi tukossa ja auto olisi siksi startannut ensin "korjauksen" jälkeen ja sitten bensojen ulos-pumppaamisen jälkeen, että molemmilla kerroilla bensatankin korkki on ollut auki ja tankkiin olisi sitä kautta päässyt ilmaa.
      Eikös siellä jonkin moinen "huohotus" oo. Olisko tukossa (esim. jäässä?)

      Kokeile yleismittarilla purkaako akku itseään ja että lataus ok. jos molemmat em. seikat ok. uusi akku!
      - Trying is the first step towards Failure -

      Comment

      • Jusaus
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1122
        • Kajaani

        #4
        Itselläni oli omassa E34:ssa samanlainen vika, starttasi milloin halusi, ilman minkäänlaista järkevää logiikka. Aamulla saattoi käynnistyä normaalisti, mutta 15 min sammuttamisen jälkeen oli taas käynnistymättä..
        Viaksi paljastui polttoaine pumppu. Eli se toimi välillä ja välillä ei, uuden vaihtamalla vika korjaantui.
        Nyk: GSX1300R -00
        Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
        ---------------------------------------------
        -Official member of BTCF-Sauna Team-
        ---------------------------------------------

        Comment

        • J-Poika
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 835
          • There's a place in the North, far far away

          #5
          vaihtoehtoisesti startin solenoidin paskan peittämänä tahi muuten jumissa jonka voi todeta helposti silloin kuin auto ei starttaa, lyömällä starttiin jollain kovalla esineellä mikä täräyttää sitä

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            Originally posted by J-Poika
            vaihtoehtoisesti startin solenoidin paskan peittämänä tahi muuten jumissa jonka voi todeta helposti silloin kuin auto ei starttaa, lyömällä starttiin jollain kovalla esineellä mikä täräyttää sitä
            tuskin tässä ihan tätä nyt haettiin...
            Ootko tarkistanu maadotukset konehuoneesta..?

            Comment

            • J-Poika
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 835
              • There's a place in the North, far far away

              #7
              Originally posted by Saarikoski
              tuskin tässä ihan tätä nyt haettiin...
              Ootko tarkistanu maadotukset konehuoneesta..?
              jos totta puhutaan niin sekin vika kummittelee aika ihanasti... :(

              Comment

              • m50 turbo
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 454

                #8
                kerran ainakin kaivuri purki akkua kun oli diodi palanut startista vai olikohan se laturista...
                http://www.teammadmax.com

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #9
                  Originally posted by m50 turbo
                  kerran ainakin kaivuri purki akkua kun oli diodi palanut startista vai olikohan se laturista...
                  Varmaankin laturista tasasuuntaussilta

                  Comment

                  • Riipinen
                    Newbiemmer
                    • Jun 2005
                    • 6
                    • Helsinki

                    #10
                    Joopa joo, tänään lähti aamulla käyntiin. Jäähdytysnestettä lisättiin että sitä on ainakin riittävästi. Kävin sen jälkeen tankkaamassa 20 litraa ja lurautin hieman jäänestoakin sekaan. Auto toimi ajossa täysin normaalisti, mutta sitten kun olin lähdössä myöhemmin toisen huoltoaseman pihasti niin siihen se jäi. Sama vika tallella, eli starttimoottori jauhaa mutta kone ei lähde käyntiin. Kokeilin sitten vielä ottaa bensatankin korkin irti jos olisi ollut kyse huohotusputken tukkiutumisesta tjsp, mutta tästä ei ollut apua.
                    Voisiko olla että todellakin bensapumppu on rikki, vaikka auto toimii täysin normaalisti ajossa ?

                    ps. Ostetaan 525i M50 24v vm. -90 sopiva bensapumppu
                    Last edited by Riipinen; 07-09-2012, 07:17. Reason: removing old contact details

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1625
                      • Dallas

                      #11
                      mulla oli m20b20 ongelma että kun popitti ja jännite laski niin sai sahata akun tyhjäksi eikä lähteny käyntiin ja se startti jakso pyörittää hyvin ja pitkään. jostain kuulu vielä hirvee naksutus tahtiin 2kertaa/sekuntti epäilin että ruisku suuttimista.Sitten ku otti lisävirtaa ja tarttasi niin johan hörähti baijerin hirmu tulille ja kutonen jäi murisemaan matalan vaimeaa pörinää. Kaverilla m20b23 oli samankaltanen vika ku sulla mut ei purkanu akkua ja siinä oli joku kylmäkäynnistys anturi paskana en tarkkaan tiijä kun möi sen auton pois ja seuraava sen korjas
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • Riipinen
                        Newbiemmer
                        • Jun 2005
                        • 6
                        • Helsinki

                        #12
                        Jees, alan kyl vähä nyt epäillä onko se sittenkään se bensapumppu.. Kun auto ei starttaa, mutta kun tulppia katto myöhemmin ni ne oli märät, eli bensaa kuitenki näyttäis sinne tulevan, vai !? Rukoilen vaan että ei oo ECU menny..

                        Comment

                        • Riipinen
                          Newbiemmer
                          • Jun 2005
                          • 6
                          • Helsinki

                          #13
                          Joo elikkä vika korjattu, ja paskanahan oli sitten sekä bensapumppu, että akku

                          Comment

                          Working...
                          X