Announcement

Collapse
No announcement yet.

jäähdyttimen paine...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pti
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 211

    jäähdyttimen paine...

    käsittääksein paineet on noin 1bar luokkaa jäähdytys putkissa m50:sessä Mutta itellä syyläriltä lähtevät letkut ovat kyllä löröjä niin käynnissä kuin ei? Painetta paisuntasäiliössä niinki paljon että korkkia avatessa työnsi veden poistoletkusta? Lämmöt nousivat kerran sen jälkeen yritin ilmailla ja olivat ihan normaalit. Mutta paine puuttui? Kaverilla 316 ja siinäkin n.3 kertaset paineet vesiletkuissa!! Whooot?
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by Pti
    käsittääksein paineet on noin 1bar luokkaa jäähdytys putkissa m50:sessä Mutta itellä syyläriltä lähtevät letkut ovat kyllä löröjä niin käynnissä kuin ei? Painetta paisuntasäiliössä niinki paljon että korkkia avatessa työnsi veden poistoletkusta? Lämmöt nousivat kerran sen jälkeen yritin ilmailla ja olivat ihan normaalit. Mutta paine puuttui? Kaverilla 316 ja siinäkin n.3 kertaset paineet vesiletkuissa!! Whooot?
    eipä niissä toimivana 1baria ole kuin tosi kuumana päivänä a .
    jos ilmaus vaikeuksia niin tarkista että pieni merkkivesiletku on kunnolla auki(tulee siihen paisariin johonkin yös se pieni letku)

    paine nousee vesijärjestelmässä sen seurauksena että jostain kohti lämpö on niin suuri että veteen rupee tulee kaasukuplia(kiehuu) sittenkun paine nousee niin ei kiehu enää.
    tämä kiehuminen ei tarkoita koko moottorin kiehumista vaan esim sylinteriputkien vieressä veden pientä (kiehumista)

    Comment

    • Pti
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 211

      #3
      Puskee lämmintä kun ajaa mutta heti kun pysähtyy niin lopettaa. tulee vain kylmää. Painetta ei ole juuri ollenkaan... Vedet häviää.. Korkin alla valkeaa.. Juuri tullu kansipokasta. Eli takas sinne vain luultavasti perkeleen pahvi menny. En usko vesipumppuakaan kun oireet ovat tälläiset?

      No takuu on onneks.

      Comment

      • Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

        #4
        Kyllä oireet viittaa paremminkin systeemin vuotoon kuin kansipahviin jos kerran järjestelmässä ei pysy paineet. Falskiiko korkki....

        Comment

        • Dr_ink
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 402
          • Vantaa

          #5
          veikkaan että, vois vuotaa paisarin oikealta (apukuskin) puolelta saumasta. tai sit tyhjennyspropusta paisarin pohjassa? Tietysti kenno vois olla yks vaihtoehto? Käy jossain "koeponnistaa" se järjestelmä.
          - Trying is the first step towards Failure -

          Comment

          • Pti
            BTCF Member
            • Apr 2005
            • 211

            #6
            Eipä tiputa vettä mihinkään, ja vettä häviää n 5km matkalla n 0,5lPainetta tulee ja menee.

            Comment

            • makkis
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 5152
              • Kouvola, Savisto

              #7
              eli jos hävittää noin lyhyellä matkalla noin paljon nestettä, eikä vuoda ulospäin, eikä koneen sisään (öljytilaan), niin eihän se voi oikeen hävitä muualle kuin auton sisään lämppärinkennosta (tarkasta lattiamatot että on kuivat) tai vuotaa sylinteriin tai pakokanaviin joiden kautta häviää pakoputken kautta ilmaan, eli tiiviste uusiks tai sit on kansi halki
              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Originally posted by Pti
                Puskee lämmintä kun ajaa mutta heti kun pysähtyy niin lopettaa. tulee vain kylmää. Painetta ei ole juuri ollenkaan... Vedet häviää.. Korkin alla valkeaa.. Juuri tullu kansipokasta. Eli takas sinne vain luultavasti perkeleen pahvi menny. En usko vesipumppuakaan kun oireet ovat tälläiset?

                No takuu on onneks.
                itselläni oli foortissa samanlaiset oireet joihin auttoi syylärin sekä vesipumpun vaihto, syystä että.
                Syyläri oli täynnä kattilakiveä ja pumppu jostain syystä hieman tehoton??
                eli juuri tuota teki että jos oli pitkään tyhjäkäynnilläkin niin ei puhaltanu yhtään lämmintä sisään mutta kun avitti hieman korkeamman tyhjäkäynnin ni johan rupes tulee. ja samassa tapauksessa hävitti nestettä ylivuotoputkesta pois kun paineet kasvo kun ei saanu kierrätettyä ja jäähdytettyä vettä riittävästi.
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Pti
                  BTCF Member
                  • Apr 2005
                  • 211

                  #9
                  Originally posted by makkis
                  itselläni oli foortissa samanlaiset oireet joihin auttoi syylärin sekä vesipumpun vaihto, syystä että.
                  Syyläri oli täynnä kattilakiveä ja pumppu jostain syystä hieman tehoton??
                  eli juuri tuota teki että jos oli pitkään tyhjäkäynnilläkin niin ei puhaltanu yhtään lämmintä sisään mutta kun avitti hieman korkeamman tyhjäkäynnin ni johan rupes tulee. ja samassa tapauksessa hävitti nestettä ylivuotoputkesta pois kun paineet kasvo kun ei saanu kierrätettyä ja jäähdytettyä vettä riittävästi.
                  Nuo kuulostaa kyllä tutulta. Nyt sain Painetta sisälle ja lämpö tulee kabiinii normaalisti sekä nesteet toistaseksi suurinpiirtein tallessa. Ilmasin sellasella showlla tota et huh. Pitää nyt seuraa mitä tekee... Mystistä kyl. Mut nyt kuosissa taas, ainaki tällä hetkellä

                  Comment

                  • Pti
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 211

                    #10
                    Originally posted by makkis
                    eli jos hävittää noin lyhyellä matkalla noin paljon nestettä, eikä vuoda ulospäin, eikä koneen sisään (öljytilaan), niin eihän se voi oikeen hävitä muualle kuin auton sisään lämppärinkennosta (tarkasta lattiamatot että on kuivat) tai vuotaa sylinteriin tai pakokanaviin joiden kautta häviää pakoputken kautta ilmaan, eli tiiviste uusiks tai sit on kansi halki
                    Ei vedä ikkunoita ollenkaan huuruun, kuten vetäs jos jäähdytinainetta olisi sisätiloissa. Niiiiiin monesti nähty ja koettu juttu

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎