Announcement

Collapse
No announcement yet.

Osaako joku neuvoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Replica
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 8

    Osaako joku neuvoa?

    Viime yönä kolautin autoni (E46 BMW 330Ci) oikean takarenkaan katukivetykseen niin, että isku renkaaseen/vanteeseen tuli suoraan sivulta ja rengas on nyt jonkin verran kallellaan alhaalta sisäänpäin ja ylhäältä ulospäin | / <---

    Näyttäisi myös siltä, että tuo oikea puoli auton perästä olisi hieman ylempänä. Ainakin rengaskaaren ja renkaan väliin jää enemmän tilaa, eikä auton paino pysty jostain syystä painamaan oikeaa puolta niin alas, kuin sen pitäisi? Kyse on siis ihan pienestä, mutta silmin havaittavasta erosta.

    Yritin tänä aamuna nostaa autoa tunkin varaan, että olisin ottanut renkaan pois ja tarkastanut mahdollisia vahinkoja. Mutta rengas pyrki kampeamaan sitä mukaan kohti maata ja auton alle akselinsa varassa.

    Vanne ainakin näyttäisi olevan kunnossa, näkyvää kolhua lukuunottamatta, tukirakenteissa ei näy mitään näkyviä vaurioita ja mitään ylimääräisiä ääniä ei ajettaessa kuulu. Renkas vaan pyörii nyt ulkoreunallaan.

    Kellään vastaavaa tapahtunut? Kellään mitään hajua, mikä siellä mahdollisesti olisi voinut mennä? Tarvitsen lähinnä kustannusarviota siitä, kuinka paljon tuollaisen korjaaminen osaavassa huollossa voisi maksaa? Tämä kiinnostaisi siksi, että kannattaisiko vakuutusyhtiötä sotkea tähän, kun menetän bonuksien alenemisineen ja omavastuunein n.500-600€...! Tulisiko korjaus kenties maksamaan vähemmän?
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Takapyörä kampeaa alaspäin tunkilla nostettaessa niin kauan kunnes jousi on vapaana.

    Sulta on joku tukivarsi ainakin vääntynyt. Mahdollisesti vaurioita ei edes huomaa silmin. Nelipyöräsuuntauksessa näkee kaikki kulmat ja sieltä pystyy päätteemään mitä joutuu vaihtamaan. Muutamalla satasella luulisi pärjäävän.
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #3
      Täytyy kyl sanoa et "auts". Jos mulla olis täyskasko ja tommonen auto niin vakuutusyhtiöö vaan kehiin. Siinä on kuitenkin myös vanne kärsinyt, ja sekin maksaa. Kyllähän siellä voi olla mennyt vaikka mitä. Vai onko noissa takapäässä säädettävät kulmat?
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #4
        + itse ottaisin vakuutuksen kautta myös sen takia että JOS isku on hajottanut/vahingoittanu voimansiirto tms osia niin se kattaa myös sen...
        Ja sitähän ei välttämättä heti huomaa jos voimansiirto, pyöränlaakeri tms on ottanu damagee....saattaa laueta vasta kun ajelee jonku aikaa ja sitte vasta kallis remppa tulee jos pitää omasta pussista tollasia osia vaihteleen, vaikka en tiiä kuin kova isku on ollu jos rengas ei oo menny paskaks...

        Comment

        • Replica
          Newbiemmer
          • Dec 2005
          • 8

          #5
          Originally posted by Robi
          Takapyörä kampeaa alaspäin tunkilla nostettaessa niin kauan kunnes jousi on vapaana.
          Tietenkin kampeaa, mutta nyt tuota kampeamista tuntuu olevan enemmän. Ainakaan tunkin vara ei nyt riitä renkaan maasta ylösnostamiseen. Tunkki ylimmässä mahdollisessa asennossa, mutta rengas silti painaa maata vasten..

          Ja kun tunkin vapauttaa, jää rengas harittamaan huomattavasti sisääpäin ja palautuu hieman normaalimpaan suuntaan, kun autoa liikuttaa. Mutta ei siis palaa täysin suoraks.

          Vakuutuksissa minulla on autoon kaikki mahdollinen täyskaskosta, lunastusturvaan ja keskeytysturvaan yms... Mutta laskeskelin, että jo kaskon bonuksien alentuminen 70%--->50% (n.200€) + liikennevakuutuksen bonuksen aleneminen 10%--->0% (n.100€) ja omavastuu 150€ tuo huomattavan summan ja luulisin korjauksen olevan itse maksettuna pitemmän päälle halvempi. Vaikea tietenkin sanoa, kun en tiedä mikä autossa on mennyt ja noista hinnoista ei ole mitään tietoa.

          Jaa niin, unohtu sanoa, että auto on vuosimalli -02. Jos sillä nyt jotain merkitystä on..

          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Miksikäs ne liikenteen bonukset putoais? En nyt itse ainakaan keksi miten tuossa olisit jollekin toiselle aiheuttanut vahinkoa.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7


              Jos nyt laskee hieman :

              pyöränkulmat 50€, vanne 200€, joku tukivarsi 150€, työ 100€ = 500 €

              Jos vannetta et halua uuttaa niin sitten kai kannaatta miettiä itse laittamista.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Replica
                Newbiemmer
                • Dec 2005
                • 8

                #8
                Originally posted by Cell
                Miksikäs ne liikenteen bonukset putoais? En nyt itse ainakaan keksi miten tuossa olisit jollekin toiselle aiheuttanut vahinkoa.
                Kappas..Puhut vähän, mutta asiaa

                Ja kyllähän itsekin rupesin juuri laskeskelemaan, että taitaa sittenkin olla parempi turvautua vakuutusyhtiöön. Sijaisautonkin kun saan tarvittaessa korjauksen ajaksi

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  Ai että kolarointitapauksessa ei tipu kaskon bonukset...KYLLÄ tippuu...ainoastaan sillon jos kyse on ilkivaltatilanteessa ja oot tehny rikosilmoituksen asiasta niin sillon ei tipu...
                  itse kyllä jokatapauksessa ottaisin asian vakutuksen kautta JOS jotain muutakin on menny ed. voimansiiirrrosta tms ja sanoisin korjaamolle että tuntuu niinku täryttäis ja vellois jotenki...JOS sattuu että voimansiirrosta, laakereista tms löytyy jotain...

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by Saarikoski
                    Ai että kolarointitapauksessa ei tipu kaskon bonukset...KYLLÄ tippuu...ainoastaan sillon jos kyse on ilkivaltatilanteessa ja oot tehny rikosilmoituksen asiasta niin sillon ei tipu...
                    Voihan sitä tietysti hieman tarkemmin lukea... Oli puhe liikennevakuutuksesta, että se ei laske
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6768
                      • PK-seutu

                      #11
                      Originally posted by Saarikoski
                      Ai että kolarointitapauksessa ei tipu kaskon bonukset...KYLLÄ tippuu...ainoastaan sillon jos kyse on ilkivaltatilanteessa ja oot tehny rikosilmoituksen asiasta niin sillon ei tipu...
                      itse kyllä jokatapauksessa ottaisin asian vakutuksen kautta JOS jotain muutakin on menny ed. voimansiiirrrosta tms ja sanoisin korjaamolle että tuntuu niinku täryttäis ja vellois jotenki...JOS sattuu että voimansiirrosta, laakereista tms löytyy jotain...
                      Taidettiin puhua LIIKENNEVAKUUTUKSEN bonuksista, eikä kaskon.
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • Jaba_87
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 63
                        • Tyrnävä

                        #12
                        Joo sieltä on mennyt ainaki alempi poikittainen tukivarsi, koska se menee ensimmäisenä ja aikeuttaa jus tollasta. Uus maksaa n.150e, mutta jos jostain löydät käytettynä niin selvii paljon halvemmalla.
                        Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

                        Comment

                        • Saarikoski
                          R.I.P.
                          • Feb 2005
                          • 726
                          • KOKKOLA

                          #13
                          Anteeksi maalaisuuteni...pitää koittaa lukea tarkemmin

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            Alempi poikittainen ja vanne. Näillä selviää 99%:n varmuudella ja käytetty tukivarsi 50€ ja vanteen oikaisu+tason hionta n.40€ ja suuntaus 60€. Tukivarren asennus 5min, eli vaihdetaan suuntauksella. Takapyörän laakeri voi tulla tiensä päähän parisen vuotta aiemmin eli joskus vuonna 2009.

                            Comment

                            • Robi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2002
                              • 7606
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Alempi poikittainen ja vanne. Näillä selviää 99%:n varmuudella ja käytetty tukivarsi 50€ ja vanteen oikaisu+tason hionta n.40€ ja suuntaus 60€. Tukivarren asennus 5min, eli vaihdetaan suuntauksella. Takapyörän laakeri voi tulla tiensä päähän parisen vuotta aiemmin eli joskus vuonna 2009.
                              Melkeen suosittelisin käyttämään sen jollain joka tarkistaa kulmat ja niin että itse pääset näkemään samalla mikä on vinoa ja mikä ei...jos pelkkä alempi tukivarsi niin ei välttämättä kannata boonuksia pudottaa sen takia...edellyttäen että työkalut pysyy kädessä...osui mullakin tossa taannoin takavanne kanttariin...ei jaksanut vaivata vakuutusyhtiötä vaan hyllystä uudet vanteet alle ja meno jatkui...kai toi pitäis kulmiensäädössä käyttää kun tuntuu hiukan puoltavan...
                              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                              Tiedustelut priva tai 0452210069

                              Current
                              E61 530d
                              E39 530d
                              E39 520iA
                              E46 330xd
                              E28 528i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎