Announcement

Collapse
No announcement yet.

5HP30 laatikosta

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kamu
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 182
    • Pori

5HP30 laatikosta

Kyseisestä laatikostahan on ollut monesti juttua, ns "kuula" vian takia. Vaihdoin
    omaan laatikkoon ns. VBK kitin http://www.zf-group.com/pdf/5HP30.pdf. Sivut
    40-41. Joka korjaa vian/aiheuttajan. Sarjan hinta on 233 egeä, johon kuuluu
    jousia, o-renkaita, suodatin, tiivisteet, yms. www.kamu2.net/joo/osat.jpg. Eli ei muuta kuin venttiili koneisto pois ja osat vaihtoon... On yllättävän helppo homma. Siis on firma joka myy osia yleensä..
    Olen ymmärtänyt että monikaan ei tiedä mistä noita saa, kaveri lupasi hommata
    kittejä niin paljon kuin vaan on kiinostuneita...
    Oireethan olivat: N:llä liukuu taaksepäin, "ahdistaa" eteenpäin kylmänä, R- ei
    toimi ollenkaan, (muuta kuin D:n kautta). Itsellä oli toinen kuula ihan väärässä
    paikassa (pienentynyt n. 3mm kokoiseksi), plaa, plaa. Nyt toimii täydellisesti.
    Ja öljyistä pari sanaa (aiheuttanut kovasti keskustelua). BMW suosittaa
    Shell 2634 (olikohan näin) öljyä, koska on ns. lifetime rasva (kestää
    seuraavat 200tkm), joopa joo itsekin ajattelin näin ja marssin paikalliseen
    merkkihuoltoon ja sanoin päivää, ottaisin 10 L kyseistä rasvaa. Tarvii kuulemma tilata RUOTSISTA, no paloi hiat (yllätys), kiitin kohteliaasti ja
    sanoin kysyväni paikalliselta laatikko Gurulta (Pekka Nätkin) että, miten on
    Totesimme että Kendalin Dexron III on aivan hyvä jos viitsii joskus vaihtaa..
    No joka tapauksessa Kendaalit meni lootaan ja hyvin pelaa.....
    Last edited by kamu; 31-12-2005, 08:52.
  • kartse
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Tampere

Mulla on vähän samanlaisia oireita,pakin kytkeytymisessä menee hetken aikaa~5s.mulla tosin laatikko ei jarruta kuin pakko 2:sella eli muilla lähtee nätisti liikkeelle,vois varmaan mullekin se kitti auttaa vaikka oireet ei vielä kovin pahat ole?

Comment

• Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

Tuo kannattaa myös lukaista ko. aiheesta.
      sigpic

BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71

Comment

• sami.V.kasi
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 559
        • Kotka

Originally posted by kartse
        Mulla on vähän samanlaisia oireita,pakin kytkeytymisessä menee hetken aikaa~5s.mulla tosin laatikko ei jarruta kuin pakko 2:sella eli muilla lähtee nätisti liikkeelle,vois varmaan mullekin se kitti auttaa vaikka oireet ei vielä kovin pahat ole?
        Toimiin mars mars..
        Kannattaa korjata ennenkuin menee totaali paskaks. Ite en saannu korjattua ajoissa lootaa kun en tunnistannu ajoissa laatikko vikaa. Tulos turbiini sisältä paskaks, öljyt pihalle, kitkapinnat kuluneet pahasti -> poltti öljyä.
        Eli yhteyttä Jarkko S nimiseen kaveriin. Tietää varmaan täällä kaikista eniten tomaatin sielunelämästä. Omistaa laatikko korjaamonkin, ite käytin siellä lodjun ja pelaa kuin enkeli.. (Ja mainittakoot että öljyksi tuli dextron III)
        Köyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
        Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!

E30 316i vm89, Octavia RS vm03
        ex:
        E34 540iA vm94
        E30 318i vm85

http://www.maxtuned.com/

Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi

Comment

Working...
        X
        😀