kokemuksesta voin sanoa että vie kaupungissa 12l/100km ja maantiellä
alle 9l/100km nuo siis tankillisella mitattuna. auto -95 525ix TA.
ei se nelaritekniikka juurikaan tunnu kulutuksessa, kaasujalan raskaus
tuntuu paljon enemmän. varsinkin talvella tulee lähdettyä liikennevaloista
melkolailla reippaasti kun ei ole pelkoa siitä että jää paikalleen sudittelemaan...
nelaritekniikka on erittäin kestävää, mutta vaatii tietty sen että autosta
pidetään huolta. eikä tolla M50 koneella edes saa asvaltilla mitään
nelipyöräburniksia tai kahdeksikkoja aikaan (noh ainakaan automaatilla
kun se kärry painaa puolitoista tonnia ja touringi vielä enemmän ->
todnäk saavat vähemmän sikaa kuin kevyemmät E30 325ix:t.
ongelmat yhteisiä tavan E34:sen kanssa. nelarin kanssa on ongelmia
lähinnä jos päästää vetarien suojakumit hajalle, jakolaatikon öljyt
hapantumaan tai muuten laiminlyö ylläpitoa.
etupyöräntuenta ja suuri osa elektroniikasta on erilaista, joten osat maksavat
hiukan enemmän. tosin esim. motonetistä saa mm. ix:n jarrulevyjä (ei aavistustakaan
onko oem kamaa, mutta kuka ihme noita tarvikkeina viitsii valmistaa). pieni
ärsytys on vanteiden ET, eli tavan E34 vanteet eivät käy jolloin vaihtareina
on tehtaan melko mitäänsanomattomat 16'' alut tai sitten kalliit tilausvanteet
(orkkisalu €400/kpl, tilausvanteet 800 ja yli).
ja tietty hyvä muistaa että jos bensankulutus on se kynnyskysymys niin
lohdutuksena voi sanoa että tuollaisten(kin) bemujen ylläpitokuluissa ei litra pari
sadalla tunnu kertakaikkiaan missään
Onko tietoa Harri, että mistä niitä pitäisi etsiä sitten?
Mahdollisimman suuret vanteet pitäisi saada kesärenkaiksi
ix:ssä on ET54, tavallisessa paljon tuon alle (20?). vannekoko et:ineen
näkyy käyttöohjekirjasta.
kyllähän sinne tavan vanne kait fyysisesti menee, mutta pyörägeometria
on pielessä. onko se sitten paljon vai vähän pielessä, tai miten pahaa
haittaa siitä käytännössä on on paha sanoa, mutta on kuitenkin 100%
varmaa että bemun inskät ei ihan huvikseen ole speksannut ix:lle eri
vannekokoa.
saahan siihen vaikka minkälaisen vanteen kun soittelee vanneputkaan
ja ostaa semmoiset missä keskiötä ei ole työstetty -> saa semmoiset
et:t ja pulttijaot ja keskireiät kun haluaa. näissä se nihkeys että ne maksaa
sitten tavallisen vannesatsin verran kappale.
Sehän on nastaa
Mitkä pyörät sulla on ?
Mulla talvella peltivanne, mutta kesällä on tuo ilmeisesti originaali alu, joka vähän muistuttaa samaa kuin tämän sivun logossa olevalla e30 mallin autolla on alla
yleisesti IX malleista helvetin mukavia ajella hanaa vaan kurviin ja kääntää ja vauhtia riittää, päljon mukavampi ajella täysvetoisella ei tarvi varoa perän irtoamista
ja toi kulutuspuolikaan ei päätä huimaa oma 325ix menee maan tiellä alle 9l.100km
yleisesti IX malleista helvetin mukavia ajella hanaa vaan kurviin ja kääntää ja vauhtia riittää, päljon mukavampi ajella täysvetoisella ei tarvi varoa perän irtoamista
ja toi kulutuspuolikaan ei päätä huimaa oma 325ix menee maan tiellä alle 9l.100km
yleisesti IX malleista helvetin mukavia ajella hanaa vaan kurviin ja kääntää ja vauhtia riittää, päljon mukavampi ajella täysvetoisella ei tarvi varoa perän irtoamista
ja toi kulutuspuolikaan ei päätä huimaa oma 325ix menee maan tiellä alle 9l.100km
Sehän on nastaa
Mitkä pyörät sulla on ?
Mulla talvella peltivanne, mutta kesällä on tuo ilmeisesti originaali alu, joka vähän muistuttaa samaa kuin tämän sivun logossa olevalla e30 mallin autolla on alla
kesäfillareissa 16'' orkkis alut (ei mitenkään komean näköiset), talvinakeissa
nyt orkkis 16'' peltivanteet. mulla on jotenkin sellainen käsitys että bemulla on
tasan yksi malli noita ix:n vanteita.
Meillä kanssa perheessä ollut vuoden -92 E34 525ix Touring ja kesäksi olen laittanut alle E36 korisen auton ristikkopuola 17" alut, 235/45/17 renkain ja kävi heittämällä...
Hieno auto ajella ja erityisesti talvella...
Kuten tuolla aiemmin luki, vaatii huoltoa ja kunnossapitoa, erityisesti nuo vetonivelten suojakumit...
Meillä meni myös takaperän kardaanin ristikko ja tukilaakeri uusiksi 220tkm:n kohdalla...
Ei muita vikoja toistaiseksi...
BMW Freude am Fahren
Terkuin ///M5
Was machen BMW Motorsport 2007 ? ? ?
M535i/"Hartge H5" -86, ALPINA B11 3.5 -89, 525ix Touring -92, 850CSi -93,
318iS Motorsport Limited Edition Class II Individual -95 & BMW K1 -90
Comment