Announcement

Collapse
No announcement yet.

uutta 3-dieseliä hankkimassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    uutta 3-dieseliä hankkimassa

    Periaatepäätös on tehty, että vanhalla autolla ajetaan niin kauan kun se kulkee ja sitten kun hajoaa, mennään kotiin autokaupan kautta. Olen katellut vähän sillä silmällä 320D:tä... mutta entäs 318D, mistä muodostuu toi 40hv:n ero? Onko tekniikka/voimansiirto sama vai onko suuria eroja? Onko kumpikaan malli soveltuva viritettäväksi? Vai meneekö hinta jo 330D:n tienoille?
  • nun6
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 287
    • where the sun doesn't shine

    #2
    Tuliko liian paha?
    No entäs onko missään hyvää sivustoa, jossa kerrotaan tarkemmin teknisistä ominaisuuksista. Noi myyntipuheet maahantuojan sivuilla ei ihan riitä...

    Comment

    • markusrsc
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 41

      #3
      Originally posted by nun6
      Tuliko liian paha?
      No entäs onko missään hyvää sivustoa, jossa kerrotaan tarkemmin teknisistä ominaisuuksista. Noi myyntipuheet maahantuojan sivuilla ei ihan riitä...
      http://www.bmw.de/de/produkte/automo...ine/index.html

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #4
        Kumpikin malli soveltuvat viritettäväksi, eikä lastuvirituksissä hintakaan päätä huimaa. Alpinan D3 ei sekään ole hinnaltaan älyttömän kallis. Laatikko on molemmissa sama ja 318d:ssä on hieman pidempi perävälitys. Teknisesti isoin ero noissa on turbo, joka taitaa olla säätymätön tuossa 318:ssa.

        Comment

        • nun6
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 287
          • where the sun doesn't shine

          #5
          sitten toi 318d näyttäisi paremmalta vaihtoehdolta. Kaikenmaailman veroissa ym. säästäisi aika paljon. Alussa jos lastuttaisi ja takuun jälkeen heittäisi isompaa ahdinta. Käyköhän siihen heittämällä kiinni jotain järkevää vai joutuuko rakentamaan puoli konetta uudestaan? Ruutia saisi olla niin paljon kun lååta ja perä kestää, kytkin vaihdettaneen suosiolla...

          Comment

          • TuomasTee
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2004
            • 529
            • Kotka

            #6
            Jos teho on niin tärkeä asia, eikö kannattaisi ostaa hieman käytetty 330d? Onhan se ihan eri asia ajaa 3-litraisella kutoskoneella mistä saa jo pelkällä uudelleenohjelmoinnilla +250hv kuin pienellä nelosella missä on samaan tehoon kauhea työ, vaiva ja rahanmeno edessä. Eikä ole vaikea arvata kumpi kestää saman tehon paremmin.

            Vai onko se tärkein pointti se että auton pitää olla ihan uusi?
            BMW F15 X5 M50d -14

            Comment

            • nun6
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 287
              • where the sun doesn't shine

              #7
              Oikein arvattu, auton pitää olla uusi.
              Ei kai kestävyys ole ongelma, jos koneet on samanlaisia ja matalatehoisempi viritetään samoille tehoille mitä toinen on tehtaalta tullessa. Sitähän tässä yritetään selvittää, onko ne samanlaisia

              Comment

              • alspe
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2004
                • 3402
                • Tre

                #8
                Originally posted by nun6
                Oikein arvattu, auton pitää olla uusi.
                Ei kai kestävyys ole ongelma, jos koneet on samanlaisia ja matalatehoisempi viritetään samoille tehoille mitä toinen on tehtaalta tullessa. Sitähän tässä yritetään selvittää, onko ne samanlaisia
                Kyseletkö sä nyt ihan tosissasi, että onko 330d ja 318d/320d koneet samoja? Että toisessa olisi tehoa vain ohjelmallisesti tms. tuotettu enemmän?
                G30 520d xDrive
                EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                Comment

                • juster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 624

                  #9
                  Jos kysyit mitä eroa on 118d ja 120d välillä, niin ainakin sylinterikansi,ahdin, ja polttoainesuuttimet ovat erinlaisia. Samaten perä on vahvempi isomassa versiossa. Enemmän tietävät kertokoon loput. Myös varusteissa on eroa ja varustepaketit on 120d mallissa hieman halvempia.

                  Comment

                  • nun6
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2005
                    • 287
                    • where the sun doesn't shine

                    #10
                    Älkää nyt sitä 330d tähän sotkeko

                    100-sarja ei iske, mutta jos siinä on samat koneet kun 300, niin tossahan niitä eroja jo tuli aika paljon. On niissä niin paljon eroja, että näyttäisi toi 320d sittenkin olevan parempi vaihtoehto.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎