Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 ja 328 Coupe tyyppiviat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    325 ja 328 Coupe tyyppiviat

    Moi

    Kyseinen auto olisi tarkoitus hankkia lähiaikoina. Enkä ajatellut ruveta tiedustelemaan mallien eroa, kun sitä näyttää foorumilla käsitellyn reilusti. Kuitenkin jos jollain on siihen jotain oleellista lisättävää, niin toki sellainenkin on suotavaa.

    Aikaisempaa kokemusta baijerilaisista on yhden vanhan E30:n verran (sen viat olis enemmän kuin hyvin selvillä :oops: ), mutta E36:sta ei ole oikeastaan mitään hajua, joten jos sellaisia viitsisitte tähän tälläillä. Lienee kuitenkin mahdottomuus löytää sellaista suomi-autoa, joten saksantuontien erikoisuudetkin kiinnostaa.

    Thanks
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #2
    Ja vielä lisäten sellainen pointti, että etsimäni auto ei saa olla -94:sta vanhempi (remmikoneista -92:sta en missään tapauksessa huoli), ja siinä pitää olla ilmastointi ja nahkasohvat. Sohvissa tuskin vikaa on, mutta ilmastointi onkin jo huomattavasti ...tumaisempi korjattava. :roll:
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4988
      • 013

      #3
      Mitähän mallia haet ku puhut remmistä? ainakin mun tietääkseen kaikki E36 kutoskoneet on ketjulla (M50 moottoreita)...

      Comment

      • Kilpuri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 831
        • Tampere

        #4
        No siten mää olen saanut väärää infoa. :roll: Oon ollu sellaisessa ymmärryksessä, että ilman Vanosia olevat koneet on jakoremmillä. Mikä on muuten ketjun vaihtoväli/onko sellaista? Entä 328:n alumiinilohkon ja lohkolämmittimen yhdistelmä (pitkällä lämitysajalla)
        Now: 525xd -09
        Ex: 330d -07
        Ex: 328i -96

        Comment

        • Iikoo
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 230
          • Finland

          #5
          Muistelen että vanos tuli 11/92, eli 93 eteenpäin kaikki olis vanosilla. En pistä päätäni pantiksi, näin vaan muistan täältä lukeneeni...
          Perhekuljetin VW Passat Variant 2.5TDI 4MOTION
          Ex:E36 325i Coupe
          Ex:Talvilintta VW Jetta

          Comment

          • tomaatti 325
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 207
            • Heinola

            #6
            Originally posted by Kilpuri
            No siten mää olen saanut väärää infoa. :roll: Oon ollu sellaisessa ymmärryksessä, että ilman Vanosia olevat koneet on jakoremmillä. Mikä on muuten ketjun vaihtoväli/onko sellaista? Entä 328:n alumiinilohkon ja lohkolämmittimen yhdistelmä (pitkällä lämitysajalla)
            Useemman sata tuhatta pitäis kestää. Kiristäjän voi ruokailla mutta ei mitään verrattuna neloskoneiden hihnanvaihto sulkeisiin :roll:
            325 A Coupe -93

            Comment

            • Dj Niksperi
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 2437
              • Salo, Finland

              #7
              ainoa pieni "tyyppivika" ovat pallonivelet ja lukkojen valotunnistimet...muuta emme keksineet BMWn merkkihuollossa... 8)
              BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
              Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

              -Team Pussihousu-
              Salo///Works
              sigpic

              Comment

              • vaviah
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 632
                • Turku

                #8
                Jos nyt puhutaan nimenomaan Coupesta niin etuikkunoiden kanssa saatta olla muitakin ongelmia kuin mikrokytkimet. Joutuvat sen verran kovalle kulutukselle kun toimivat joka kerta ovea suljettaessa/avattaessa. Noissa vuosimalleissa saattaa lisäksi joutua korjailemaan Vanosta jos sen kilometrien myötä tullut naputus häiritsee. Ja tahtovat ne venttiilien nostajatkin naputella iän myötä... Sitten vielä ne päästöongelmat, joista on keskusteltu enemmän kuin paljon (HEMI!). Lähinnä kai Lambda, ilmamassamittari, ilmavuodot tai kulunut putki aiheuttajina...
                Mutta kokonaisuudessa erittäin luotettava ja kestävä auto!
                X1 18d sDrive -18
                320i GT xDrive -13
                i3 BEV -13
                X1 18dA xDrive -16
                X5 3.0iA -00
                320d Touring -00
                528iA Touring -97
                325 CiA -93
                316i -94
                316 -88

                Comment

                • Teemu
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 829
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Dj Niksperi
                  ainoa pieni "tyyppivika" ovat pallonivelet ja lukkojen valotunnistimet...muuta emme keksineet BMWn merkkihuollossa... 8)
                  Palloniveletkään ei olisi mahdottoman suuri kiusa, jos ihmiset malttaisivat ajaa vakiokokoonpanolla... :wink:

                  Eivätkä ruuvaisi alle madallussarjoja ja lyijynraskaita vanteita tolkuttoman pienillä offseteilla, jotka tekevät hallaa nivelille.
                  | Teemu | Audi A8 | Corvette Stingray | Harley-Davidson Fatboy | Triumph Daytona | HSL bussikortti | Ex-BMW:t E92, E114, E39, E36, E30 |

                  Comment

                  • Kilpuri
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 831
                    • Tampere

                    #10
                    Semmonen tuli vielä mieleen, että näkeekö tän ikäsistä onko mittaria "ruuvailu". Uudemmissa jäänee käynnistä "mittarilla" jälki boksiin, ja sen jäljen näkee BMW-huollossa. Vai oonko taas ihan väärillä jäljillä? :oops: Kuitenkin 150tkm noin -95:ssa tuntuu vähältä, ja kaikissa myytävissä se siinä pyörii. :| Tai ainakin tulisi pyöriä, jotta mulle kelpaisi! :lol:
                    Now: 525xd -09
                    Ex: 330d -07
                    Ex: 328i -96

                    Comment

                    • ahiltune
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 747
                      • Åbo

                      #11
                      Originally posted by tomaatti 325
                      Originally posted by Kilpuri
                      No siten mää olen saanut väärää infoa. :roll: Oon ollu sellaisessa ymmärryksessä, että ilman Vanosia olevat koneet on jakoremmillä. Mikä on muuten ketjun vaihtoväli/onko sellaista? Entä 328:n alumiinilohkon ja lohkolämmittimen yhdistelmä (pitkällä lämitysajalla)
                      Useemman sata tuhatta pitäis kestää. Kiristäjän voi ruokailla mutta ei mitään verrattuna neloskoneiden hihnanvaihto sulkeisiin :roll:
                      Juu, kiristimen vaihto ei ole ihan älytön savotta, paitsi sen alemman kanssa saa hieman "harrastaa"

                      Se ketjunkiristimen "pinta" ei juurikaan ollut ex-omassani (ajettu 190t) Juurikaan kulunut vaan kaliseva ääni tuli sen t-kappaleen varresta jonka holkki jossa se majailee oli hieman kulunut. Olisko menny 2tuntia vaihtaessa se ylempi kiristin.
                      Vesipumppuhan se tietty on se perus-savotta, mutta mielestäni "tyyppivika" ei ole oikea termi, mekaanisesti toimivalle osalle n150tkm jälkeen. Aika huoleton auto, jos ei ihan paskaa ja halvinta pommia osta.
                      No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

                      Comment

                      • ahiltune
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2003
                        • 747
                        • Åbo

                        #12
                        Originally posted by Kilpuri
                        Semmonen tuli vielä mieleen, että näkeekö tän ikäsistä onko mittaria "ruuvailu". Uudemmissa jäänee käynnistä "mittarilla" jälki boksiin, ja sen jäljen näkee BMW-huollossa. Vai oonko taas ihan väärillä jäljillä? :oops: Kuitenkin 150tkm noin -95:ssa tuntuu vähältä, ja kaikissa myytävissä se siinä pyörii. :| Tai ainakin tulisi pyöriä, jotta mulle kelpaisi! :lol:
                        Huhuja on monenlaisia, miten tuon muka voisi katsoa. Eipä taida mitään todellista kikkaa ihan kotikonsteille olla. Uusimmissa kyllä. M50 koneisissa tuskin. Itse en tuijottas kilometreihin. Ota mielumin vaikka 180tkm ajettu, jos kokonaisuus on luotettavan ja hyvän olonen.
                        No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          #13
                          Juu en mää meinannutkaan kotikonsteja vaan ihan BMW-merkkihuoltoa ja asianmukaisia laitteita.
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          • HJP
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1282
                            • Helsinki

                            #14
                            Mullekin neuvoja:

                            Tänään kävin katsomassa -92 325 coupea, automaattivaihteista. autolla oli ajettu 144tkm, mutta mittari vaihdettu 120tkm kohdalla SAKSASSA, kuitti siitä löytyy missä lukee paljon oli ajettu kuin vaihdettiin.Joten nyt mittarissa 24tkm. Mikä tarkalleen voi mittarista hajota noilla kilsoilla?

                            Miten herkästi ton automaattilootan kuuluisi antaa pienempää sisään, toi ei ainakaan mitenkään tyrkyttänyt sitä edes sport-toiminto päällä.Lisäksi vaihdekepin nahka oli jokseenkin kulunut.Koneen käynti oli tasaista, mutta meneminen ei hirveän ripeältä tuntunut, tosin eihän vauhti ikinä bemareissa tunnu kovalta.

                            Onko tuo ovipahvien huono liimaus joku tyyppivika, tuossa oli pelkääjän paikan pahvi huonosti kiinni, lähti muutaman millin irti vetäessä. Entäpä vaaleiden nahkapenkkien kuluminen, kaikki muut penkit kuin uusia paitsi kuskinpenkki. Siinä oli hieman kulumaa, tosin edellinen omistaja saksassa kuulemma kohtalaisen isokokoinen, joten sivuttaistuetkin oli koko ajan käytössä.

                            Takapönttö oli myös vaihdettu tuossa 140tkm kohdalla, en tiedä vuosiko vai miksi se vaihdettiin, vuotiko tai mitä, meteliä kuulemma piti. Miten yleistä noilla kilsoilla? Lisäksi sähkötoiminen kattoluukku avautui hitaammin kuin uutena, onko siihen jotain huoltokeinoa?

                            Myyjä itse arveli että autolla olisi ajettu tuo määrä mitä on mittarissa, tai sitten 30-40tkm enemmin. Ruostetta ei ollut havaittavissa kuin ihan pieni pätkä takakaaressa, mutta se vasta kupli.

                            Onko jotain paikkoja jota pitäisi tsekata, tai jotain vikoja jotka noilla kilsoilla alkavat kytemään?

                            Comment

                            • Kilpuri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 831
                              • Tampere

                              #15
                              Musta kuulostaa ainakin niin hämärältä, että kieräisin kaukaa... :|
                              Now: 525xd -09
                              Ex: 330d -07
                              Ex: 328i -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎