Bemusi Kulutus?!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

Bemusi Kulutus?!

316 i E36 syö itellä ainakin ihan sikana. Vähän on tullu(huom vähän) polettua, mut jos kulutus on siinä 10-15L/100 niin onko se normaalia? Mitä vois koneen puolelta tsekata?
    Oon miettiny lamdaa, mut tyhjäkäynti on ihan normi et luulis olevan kunnos.

Pistäkää oman rassinne kulutuksia perään
  • M.A.G.E
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 443

Tossa alkuun jotain kulutuksesta. Searchilla löytyy lisää...

Comment

• eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

10-15l kuulostaa aivan järjettömältä kulutukselta noin pienellä koneella, ellet nyt ole ihan koko aikaa kaasu pohjassa ajanut. Lambda voi olla silti viallinen vaikka tyhjäkäynti onkin ok, mulla ainakin antoi lambdan vikakoodia kun selvitin miksi nykii / kulutus on korkeahko (tosin ei ikinä sentään 15l/100km vaikka välillä on kenkääkin annettu), tyhjäkäynnissä ei ole mitään vikaa.

Jos asut pk-seudulla, underground motorsport tuusulassa tekee vikakoodien luvun huomattavasti halvemmalla kuin laakkonen tms, siellä kävin itse.. Yhteystiedot tuolta Yritykset-foorumilta.
      Ducati 998 -02 //

Comment

• dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

Originally posted by eeki
        10-15l kuulostaa aivan järjettömältä kulutukselta noin pienellä koneella, ellet nyt ole ihan koko aikaa kaasu pohjassa ajanut. Lambda voi olla silti viallinen vaikka tyhjäkäynti onkin ok, mulla ainakin antoi lambdan vikakoodia kun selvitin miksi nykii / kulutus on korkeahko (tosin ei ikinä sentään 15l/100km vaikka välillä on kenkääkin annettu), tyhjäkäynnissä ei ole mitään vikaa.

Jos asut pk-seudulla, underground motorsport tuusulassa tekee vikakoodien luvun huomattavasti halvemmalla kuin laakkonen tms, siellä kävin itse.. Yhteystiedot tuolta Yritykset-foorumilta.

En ole ajellut kaasu pohjassa ja kylmäkäynnistyksiä ei ole liion ikinä. Tuntuu et bensaa syö sikana. Mitä Lamdan uusiminen maksaa, onko itse vaihdettavissa? Paljonko laakkonen veloitti kyseisestä toimenpiteestä?

Comment

• rampale
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 249

Minulla on E36 318iS ilman mitään lohkolämmittimiä.
          Nyt kun viime viikon kävin autolla koulussa, joka sijaitsee parin kilometrin päässä asuinpaikastani, niin kulutus lähti melkoiseen nousuun. Tällä hetkellä keskikulutus on reilut 10l/100km. Nyt talvella tosin on vähän suditettu (kun ei kesällä voi).
          Kyllähän tuo kulutus tuosta laskee lähemmäs 8l/100km kun tulee ajettua muualla kuin taajamassa.

Kesällä keskikulutus pyöri välillä 8-9l/100km.

Comment

• Jaba_87
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 63
            • Tyrnävä

eiköhän tuo oo aika oikee kulutus, koska pienemmällä koneella joutuu painaa kaasua enemmän että pysyy liikenteen mukana ja taas kun ajaa vaikka 100km/h niin syö siellä myös enemmän mitä joku isompi kone.
            Vikakoodin lukua, Akun koodausta,yms. Oulun alueella.

Comment

• heebo
              Bimmer Rookie
              • Dec 2005
              • 102

Aikas kova.... itellä työmatkaa 60km ees taas ja kiesi on 318i e36 kopalla soppaa hörppää vajaan 8l/100km

Comment

• Hevimies
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1456
                • Savonlinna

Comment

• eeki
                  BTCF Member
                  • Jul 2003
                  • 1966
                  • HKI

Originally posted by dudeb
                  En ole ajellut kaasu pohjassa ja kylmäkäynnistyksiä ei ole liion ikinä. Tuntuu et bensaa syö sikana. Mitä Lamdan uusiminen maksaa, onko itse vaihdettavissa? Paljonko laakkonen veloitti kyseisestä toimenpiteestä?
                  Niin siis kirjoitin hieman päin p:tä, en siis käynyt laakkosella, siellä DIS-testi (vikakoodien luku) maksaa sen 89€. Underground motorsportilla vikakoodit luettiin kympillä..

Lambdan saa motonetistä ja kyllähän sen itsekin vaihtaa, voipi olla vaan vähän tiukassa.
                  Ducati 998 -02 //

Comment

• bmw318is
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2004
                    • 135

Paljonko M3 e36 3.0 ja 3.2l kuluttavat perus matka-ajossa?
                    328i e46

Comment

• jyrkipes
                      BTCF Member
                      • Dec 2005
                      • 210
                      • KAJAANI, FIN

E31 ja E32...

Siirretty => http://www.btcf.fi/forum/showthread....602#post529602
                      Last edited by jyrkipes; 17-01-2006, 07:11.
                      Jyrki
                      E31, 1991: M70B50, Showroom ja Project Cinderella
                      "...jos näät mut joskus pemarin ratissa niin tuu ampumaan..." -vuodelta 1987-
                      (ex: E30, E32, E34, E36)

Comment

Working...
                      X