Announcement

Collapse
No announcement yet.

530dat ja ylimääräinen lammikko auton alla !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    530dat ja ylimääräinen lammikko auton alla !!

    Per..kules sanon
    Huomasin just kun tulin toisella autolla töistä että bemarin paikalla on pieni öljylammikko ja ja lammikon perään on perinteisiä tip tip jälkiä jonkin matkaa. Öljy on todella notkea lähempänä ruskean väristä.
    Joku siis vuotaa ohjaustehostin vai steppilaatikko ?? veikkauksia !!
    Vaimo tulee sillä tunnin päästä töistä (5 km ajomatka) joten toivottavasti ei säre mitään..pitää tuossa pihalla sitä vähän tutkia.
    Pakkasta täällä -22c, jos vaikka jollekin stefalle tai o-renkaalle se olis liikaa


    Edit: vaimon kommentti: sai painaa kaasua normaalia enemmän että lähti aamulla liikkeelle..eli öljy laatikossa vähänä ??
    Olisko se per..een heikko o-rengas liitos pettänyt..



    Edit 2..auto pajalla,pohjapanssari otettiin pois mitään hälyttävää vuotoa ei ollut.
    Öljypohjassa oleva öljynpinnan korkeusanturi oli kostein paikka..ilmeisesti bmw on allerginen pakkaselle
    Last edited by veku; 18-01-2006, 16:46.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Pepe58
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 23

    #2
    Pikaliittimien O-renkaat vuotaa

    Siis ohjaustehostajan ja laatikon lauhduttajille menevissä letkuissa on pikaliittimet, joissa Viton-kumiset O-renkaat, jotka eivät kestä kovinkaan hyvin pakkasta. Itselläni tuli laatikon öljyt ulos tuon vian vuoksi. Itse uusin vaan nuo O-renkaat, mutta se on vaan vippaskonsti, koska koko pikaliitin-zydeemi on aivan lelu ja kannattaisi vaihtaa pois.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Originally posted by Pepe58
      Siis ohjaustehostajan ja laatikon lauhduttajille menevissä letkuissa on pikaliittimet, joissa Viton-kumiset O-renkaat, jotka eivät kestä kovinkaan hyvin pakkasta. Itselläni tuli laatikon öljyt ulos tuon vian vuoksi. Itse uusin vaan nuo O-renkaat, mutta se on vaan vippaskonsti, koska koko pikaliitin-zydeemi on aivan lelu ja kannattaisi vaihtaa pois.
      Ei oikein näyttänyt sieltä kuseksivan,tässä syksyllä vaihdettiinkin tuohon laatikolle tulevien putkien ja lauhduttimen väliin o-renkaat.
      Jospa tänään jotain selviäs kun auto on bemuspecialistilla.
      Ja nyt -30c pakkasta meinaa vähän vilu kappasta
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Pepe58
        Bimmer Rookie
        • Dec 2005
        • 23

        #4
        Pikaliittimistä

        Tuossa linkin kuvassahan on erilainen liitos lauhduttajan ja putkien välissä, kuin ainakin meikäläisen 530 E39 dieselissä. Itselläni on käsin työnnettävät pikaliittimet, jotka siis ovat mielestäni aivan lelut tuohon tarkoitukseen. Tuo kuvassa näkyvä liitoshan onkin aivan toista luokkaa, eli tuon kanssa tuskin onkaan ongelmia.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #5
          Joo ittelläni vuoti juuri tuolta ohjaus-tehostajan putkiliitosten kautta öljyä. Pystyy siis tarkistamaan nopeasti siitä atf täyttö säiliöstä jos pinta laskee. Itse pystyin ennen korjausta ajeleen joku 600km ennen kuin tehostaja rupesi "rutisemaan" ja lisäsin öljyä. Huomasin muuten että nesteen atf-x öljy pysyi paremmin sisällä kuin esson vastaava. Huoltohinta oli joku 80-100e laakkosella

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6327
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by Pepe58
            Tuossa linkin kuvassahan on erilainen liitos lauhduttajan ja putkien välissä, kuin ainakin meikäläisen 530 E39 dieselissä. Itselläni on käsin työnnettävät pikaliittimet, jotka siis ovat mielestäni aivan lelut tuohon tarkoitukseen. Tuo kuvassa näkyvä liitoshan onkin aivan toista luokkaa, eli tuon kanssa tuskin onkaan ongelmia.
            Juu itellä kanssa sellaiset "työnnettävät leluliittimet"
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6327
              • P-Pohjanmaa

              #7
              Auto kuulemma kunnossa,kaksi o-rengasta vaihdettu laatikolta lauhduttimelle lähteviin putkiin sekä kahvikupillinen öljyä lisätty
              Mitenkähän öljyn lisäys tapahtuu kun ainut roppu pohjassa ? vai oliko siellä tarkistus reikä laatikon kyljessä ?
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • 525TDS Touring
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2004
                • 483
                • Sahalahti

                #8
                Originally posted by veku
                Auto kuulemma kunnossa,kaksi o-rengasta vaihdettu laatikolta lauhduttimelle lähteviin putkiin sekä kahvikupillinen öljyä lisätty
                Mitenkähän öljyn lisäys tapahtuu kun ainut roppu pohjassa ? vai oliko siellä tarkistus reikä laatikon kyljessä ?
                Taitaa se GM: n laatikossa tarkistus tapahtua pohjaropun kautta niinkuin ZF:ssäkin. Senverran vielä, että jos pakkasta on -22 astetta, kaikilla automaateilla joutuu liikkeellelähdettäessä painaan aikalailla reilummin kaasua.
                Ex-525TDSa Touring -98
                Ex-MB E220T CDi -02
                E61 520D -09
                F11 518d -16

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎