Auton haku

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • farkku
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 188
    • Rolho

    #1

    Auton haku

    Hei,

    nyt olisi vihdoinkin löytynyt sopiva yksilö noudettavaksi Saksasta. Olisin hieman kaivannut neuvoja siihen, kun itse menen hakemaan autoa sieltä.

    Eli auto sijaitsee Munchenissä ja minun tulisi ajaa se Rostockiin. Onko kukaan ajanut kyseistä väliä? Lähinnä kiinnostaa aika mitä siihen kuluu? Eli osaisin varata riittävän ajan siirtymiseen. Via michelin näyttää matka ajaksi 6h ja rapiat onko kuinka realistinen aika? Tuntuu aika lyhyeltä kuitenkin talvikeli ja ruuhakat yms.

    Terveisin
    RT
    Born to be wild paitsi himassa
  • olaus
    Bimmer Fanatic
    • May 2003
    • 685
    • jyväskylä

    #2
    Tuolla välillä voit hyvinkin joutua ruuhkaan tai esim. kolaritilanteen takia odottelemaan näin talvisaikaan eli kannattaa varata matkaan aikaa. Kukaan ei varmaan pysty sanomaan varmaa aikaa sille matkalle, kaikkea voi sattua jopa autosi voi hajota baanalle jos et ehdi lauttaan, niin ota majapaikka lähistöltä ja käy naattimassa olutta ja purtavaa rauhassa. Seuraavana iltana sitten lauttaan tai aamulla ajaen tukholmaan ja sieltä iltalautalla kotiin.

    Comment

    • vekkuli
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 1339
      • Liminka

      #3
      Joo saksan baanalla joutuu välillä kyllä odotteleen melko kauan, ensin ajetaan 200km/h ja sitten "stau" ja mennään korkeintaan 10km/h!!! Viime vuonna näihin aikoihin kävin hakeeen auton dortmundista ja silloin oli sulat baanat ja hyvät kelit. Ei muuta ku onnea auton hakuun!
      E93 ///M3
      E60 530dA aka M5
      F11 525dA Xdrive
      Tesla model 3 LR MY22

      Comment

      • Snow Dog
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 185
        • Raisio

        #4
        6h on optimistinen

        itse ajoin lokakuussa (kesäkelit) melkein saman pätkän (Stuttgart-Rostock) ja meni 6.5 h (yhdellä stopilla), vaikka annoin mennä 180-190 km/h aina kun pystyi. Oli muutama tietyö matkalla, ja varsinkin Hampurin molemmin puolin oli tosi ruuhkaista (en tiedä pääseekö idempää paremmin?)
        F01 740d -11
        F11 530d -13
        E93 325 -07
        ex: E38 730d -00
        ex: E39 523AT -97
        ex: E39 530dAT -00

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17797
          • Jämsä

          #5
          haulla löytyy aika paljon tietoa... kannattaa katsella tosiaan säätietoa ennen lähtöä ettei ole yllättäen motarilla 20cm lunta ja kesäkumeilla liikenteessä. matkaa on vajaa 800km ja hyvissä olosuhteissa sen ajaa 6-7 tuntiin, mutta kyllä 12.00 kannattaa viimeistään olla liikenteessä, jos meinaat superfastilla mennä.

          edit: berliinin kautta A9 tietä kannattaa tosiaan ajaa... hampurin kautta paljon pisempi matka ja joutuu ylittää keskisaksan "vuoriston" ,aika hidas reitti.
          Last edited by bemu2000; 18-01-2006, 20:21.
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • farkku
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 188
            • Rolho

            #6
            Ok.
            En tarkaa matka-aikaa hakenutkaan vaan arviota. No jokatapauksessa, mulla on siis jonkinlaiset mahdollisuudet ehtiä lauttaan jonne pitää ilmottautua viimestään klo 20:00 Rostockissa. Mun pitäs päästä viimeistään matkaan klo 11:00 Munchenistä. Onko jotain mitä kannattaa huomioida ko. välillä? Mitenkäs siellä pärjää kesärenkain (matkanopeus)?

            Ja meinasi kokonaan unohtua eli kannattaako ostaa Saksasta jo kitkat alle? Olisi mukavampi tai ainakin tulisi turvallisuuden tunne, kun tietäisi että on kitkat alla pyörimässä eikä kesärenkaat. Onko siellä edullisemmat renkaat, kun täällä pohjolassa?

            Terveisin
            RT
            Last edited by farkku; 18-01-2006, 20:56.
            Born to be wild paitsi himassa

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1889
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Originally posted by farkku
              Hei,

              nyt olisi vihdoinkin löytynyt sopiva yksilö noudettavaksi Saksasta. Olisin hieman kaivannut neuvoja siihen, kun itse menen hakemaan autoa sieltä.

              Eli auto sijaitsee Munchenissä ja minun tulisi ajaa se Rostockiin. Onko kukaan ajanut kyseistä väliä? Lähinnä kiinnostaa aika mitä siihen kuluu? Eli osaisin varata riittävän ajan siirtymiseen. Via michelin näyttää matka ajaksi 6h ja rapiat onko kuinka realistinen aika? Tuntuu aika lyhyeltä kuitenkin talvikeli ja ruuhakat yms.

              Terveisin
              RT
              Itse ajoin lokakuussa -04 juuri saman välin. Klo 11 pääsin paperisodan jälkeen matkaan ja muistaakseni klo 19 Rostockissa. Tunti taisi jäädä pelivaraa. Yksi Mäkkäripaussi loppumatkasta ja ehkä pari lyhyttä kusi/kaljanostotaukoa. MUTTA, ajonopeus oli sellaista 130-140 koko ajan, eikä hidasta pätkää ollut kuin ehkä viitisen kilsaa kun kaksi kaistaa sumppuuntui tietyön takia yhdeksi. Hyvää baanaa ja ainakin alkumatkasta komeeta maisemaa, loppumatkasta on kuin ajaisi Pohojanmaalla...

              Tietyöt kannattaa selvittää etukäteen jos jostain suinkin vaan saa selville.

              Summattuna, ehtii hyvin jos varautuu vähintään seitsemään tuntiin, eikä matkalle satu mitään pidempiä jonotuksia/viivästyksiä. Berliinin liepeillä oli jonkin verran liikennettä. Ja tää sattui olemaan vielä perjantai.

              Niin, ja silloin oli ihan kesäkeli.
              Last edited by 525iiäxä; 18-01-2006, 21:04.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • rampale
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 249

                #8
                Kesällä ajoin tuon välin (tosin en en yhteen putkeen). Muistaakseni Munchenista Berliiniin kesti n. 6h ja Berliinistä Rostockiin reilu 2h.
                Helppo reitti se ainakin on ajaa, omalle kohdalle ei mitään kummempia ruuhkiakaan sattunut.

                Comment

                • bemu2000
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 17797
                  • Jämsä

                  #9
                  Originally posted by farkku
                  Ok.
                  En tarkaa matka-aikaa hakenutkaan vaan arviota. No jokatapauksessa, mulla on siis jonkinlaiset mahdollisuudet ehtiä lauttaan jonne pitää ilmottautua viimestään klo 20:00 Rostockissa. Mun pitäs päästä viimeistään matkaan klo 11:00 Munchenistä. Onko jotain mitä kannattaa huomioida ko. välillä? Mitenkäs siellä pärjää kesärenkain (matkanopeus)?

                  Ja meinasi kokonaan unohtua eli kannattaako ostaa Saksasta jo kitkat alle? Olisi mukavampi tai ainakin tulisi turvallisuuden tunne, kun tietäisi että on kitkat alla pyörimässä eikä kesärenkaat. Onko siellä edullisemmat renkaat, kun täällä pohjolassa?

                  Terveisin
                  RT
                  tuleehan saksassakin monesti kitkat auton mukana. uusia ei sieltä kannata ostaa jos ei sitten ole ihan pakko kelin takia. laivaan ehdit vielä hienosti 20.30 noin 20.45 menee seinä kiinni minkä jälkeen ei enää laivaan pääse.

                  vaikkapa tuolta voit katsoa säätietoja... http://wetter.rtl.de/deutschland/dt.php
                  Last edited by bemu2000; 19-01-2006, 00:17.
                  TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                  Vanteet edullisesti
                  Nostureita ja rengaskoneita

                  Comment

                  • farkku
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2005
                    • 188
                    • Rolho

                    #10
                    Eli miksi ei kannata kitkoja ostaa Saksanmaalta? Ovatko kalliimpia vai miksi? Olisihan se helpompaa ajella niilla kitkoilla Hangosta hesaankin kun yrittää liukastella kesätassuilla?

                    Terveisin
                    RT
                    Born to be wild paitsi himassa

                    Comment

                    • VK982
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2005
                      • 2270
                      • Kuopio

                      #11
                      Originally posted by farkku
                      Eli miksi ei kannata kitkoja ostaa Saksanmaalta? Ovatko kalliimpia vai miksi? Olisihan se helpompaa ajella niilla kitkoilla Hangosta hesaankin kun yrittää liukastella kesätassuilla?

                      Terveisin
                      RT
                      Taitaa nuo saksan kitkat olla vähän erinlaiset kuitenkin kuin suomessa myytävät..
                      BMW E60 530xd
                      Honda Varadero "sotanorsu

                      Comment

                      • bosniakki
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 137
                        • Naantali

                        #12
                        Ajoin joulukuun alussa Münchenista Berliiniin 8h, pientä loskaa tiellä ja satoi vettä/räntää koko ajan. Jossain vaiheessa motari oli suljettu ja porukka meni rampilta ylös. T-risteys eikä missään lukenut opasteita Berliiniin tai moottoritielle, joten piti vaan seurata Gyntteriä joka valitsi sitten sen väärän suunnan. Noin tunnin päästä pääsimme jonottamisen jälkeen oikean kiertotien kautta moottoritielle. Toivottavasti olis jo moottoritie korjattu...

                        Comment

                        • farkku
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2005
                          • 188
                          • Rolho

                          #13
                          Originally posted by bosniakki
                          Ajoin joulukuun alussa Münchenista Berliiniin 8h, pientä loskaa tiellä ja satoi vettä/räntää koko ajan. Jossain vaiheessa motari oli suljettu ja porukka meni rampilta ylös. T-risteys eikä missään lukenut opasteita Berliiniin tai moottoritielle, joten piti vaan seurata Gyntteriä joka valitsi sitten sen väärän suunnan. Noin tunnin päästä pääsimme jonottamisen jälkeen oikean kiertotien kautta moottoritielle. Toivottavasti olis jo moottoritie korjattu...
                          Eli oliko motari kokonaan suljettu tietöidentakia vai huonon sään takia? Minnes suuntaan tosta T-risteyksestä pitääkääntyä et pääsee takas tolle motarille? Et ei kaikkien suomalaisten tarvitse tehdä samaa mutkaa.

                          Terveisin
                          RT
                          Born to be wild paitsi himassa

                          Comment

                          • bosniakki
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2005
                            • 137
                            • Naantali

                            #14
                            Originally posted by farkku
                            Eli oliko motari kokonaan suljettu tietöidentakia vai huonon sään takia? Minnes suuntaan tosta T-risteyksestä pitääkääntyä et pääsee takas tolle motarille? Et ei kaikkien suomalaisten tarvitse tehdä samaa mutkaa.

                            Terveisin
                            RT
                            Oli suljettu parin kilometrin matkalta ja veikkaisin tietöitä. Mutta kun oli lauantai, ei ainakaan ollut ketään työmiehiä näkösällä. T-risteyksestä oikealle noin 400m ja sit vasemmalle. Siinä kulmassa on joku pieni hotelli ja ravintola. Sitä tietä muutama kilometri kylän läpi ja lopulta alkaa tulemaan Berliinin viittojakin. Raaka arvio olis että noin 300-350km Münchenista.

                            Comment

                            • 525TDS Touring
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 483
                              • Sahalahti

                              #15
                              Originally posted by farkku
                              Eli miksi ei kannata kitkoja ostaa Saksanmaalta? Ovatko kalliimpia vai miksi? Olisihan se helpompaa ajella niilla kitkoilla Hangosta hesaankin kun yrittää liukastella kesätassuilla?

                              Terveisin
                              RT
                              Saksassa Q nopeusluokan kitkat voi olla hakusessa, ja sitten pitää lätkiä auto täyteen kaikenmaailman tarroja, että autossa on hitaamman nopeusluokan renkaat mitä auton huippunopeus edellyttää. Eikä H nopeusluokan kitkoja ole kovin moni kehunut liukkaalla kelillä. Sulalla asfaltillahan ne kyllä on lähestulkoon kesärenkaan veroiset.
                              Ex-525TDSa Touring -98
                              Ex-MB E220T CDi -02
                              E61 520D -09
                              F11 518d -16

                              Comment

                              Working...
                              X