Tuhoutuuko koneesta mitään kun laittaa käyntiin ja kierrokset hyppäävät heti 2000 rpm:ään ja ovat siellä jonkun aikaa ja sitten taas palaavat sille normaalille alueelle. Tämä vaan kylmien säiden takia kuitenkin. Lämpimässä ei tee tuota. Auto on E36 328i -95.
Kylmäkäynnistys ja korkeat kierrokset
Collapse
X
-
Juurinkin näin.. Eli ohjekirjassakin muuten sanotaan että autoa ei pitäisi lämmittää tyhjäkäynnillä..Originally posted by cojamaJuu ei hajoa ja moottoria ei sitten kannata lämmittää jättämällä sitä tyhjäkäynnille vaan melko pian ajamaan vaan mutta rauhallisesti.
Comment
-
Niinhän siellä sanotaan, mutta onko tähän joku keksinyt oikeasti muuta syytä kuin 'vihreät arvot'?Originally posted by mclyJuurinkin näin.. Eli ohjekirjassakin muuten sanotaan että autoa ei pitäisi lämmittää tyhjäkäynnillä..Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
Tyhjäkäynnillä öljyn kierto on aika heikkoa ja varsinkin jos se on jäykkää kuin terva niin saattaa joistain paikoista voitelukalvo pettää, toinen syy ilmeisesti on se että hukkalämpö mikä tyhjäkäyntikierroksilla syntyy on niin olematonta että se ei riitä moottoria lämmittämään tarpeeksi nopeasti.
Liikkeelle lähtiessä moottori rasittuu siten että kone lämpenee käyttölämpötilaansa nopeammin, syyn osaan kuvitella mutta en pukea sanoiksi.
Comment
-
Vika vai ominaisuus?
Oma E39 528i (samalla koneella siis) tekee aivan samalla tavalla kun kylmänä sen käynnistää. Eli kierrokset nousee käynnistyksen yhteydessä lähelle 2000rpm:ää ja laskevat siitä muutaman sekunnin päästä normaaliin, kun pakkasta on -15 tai enemmän. Lämpösemmässä kelissä ei nouse noin korkealle.
Varsinaista haittaahan tuosta nyt ei ole, mutta hirvittää se vähän kovilla pakkasilla täräyttää käyntiin, kun heti lähtee noin paljon kiertämään.
Tekeekö muilla samaa? Konehan oli siis m52b28Last edited by tumppis; 31-01-2006, 01:11.E39 528i -96
Comment
-
Meikäläisen M52B25 täräyttää kierrokset aina kylmänä sekunnin kymmenykseksi ehkä juuri tuonne 2000 kieppeille, mutta tippuu siitä välittömästi max 1200. Pysyy muuten käsittämättömän pitkään lämpöisenä tuo koneOriginally posted by tumppisTekeekö muilla samaa? Konehan oli siis m52b28
E46 320i Touring -02
Ex: E36 323ti M-Tech -98
Comment
-
Mulla m40b16
Kylmänä käyntiin niin kierrokset voi olla sen minuutinki tuolla 2000rpm tietämillä... jaksas vaan puhistaa sen tyhjkäyntimoottorin :E
Comment
-
Samat ominaisuudet ja sama moottori!Originally posted by tumppisOma E39 528i (samalla koneella siis) tekee aivan samalla tavalla kun kylmänä sen käynnistää. Eli kierrokset nousee käynnistyksen yhteydessä lähelle 2000rpm:ää ja laskevat siitä muutaman sekunnin päästä normaaliin, kun pakkasta on -15 tai enemmän. Lämpösemmässä kelissä ei nouse noin korkealle.
Varsinaista haittaahan tuosta nyt ei ole, mutta hirvittää se vähän kovilla pakkasilla täräyttää käyntiin, kun heti lähtee noin paljon kiertämään.
Tekeekö muilla samaa? Konehan oli siis m52b28
Comment
-
Nostellaas vähäsen. Onks tää kierrosten nostelu vika vai ominaisuus, kun itelläni tekee m50b25 samaa, eli käynnistäessä pitää kierroksia maksimissaan minuutin tuolla 2000rpm paikkeilla. Ja tekee tota kylmällä ja lämpimällä koneella ja vaikka ulkona on +20. Lähinnä vaan nolottaa kun parkkihallissa lyö tulille ja koko halli raikaa :think
Comment
-
Vika sanoisin. Itelläki tekee kylmällä enemmän että jättää kierroksia sinne +1500rpm....pitäs vissiin putsailla lisäilmaluisti ku jaksais. Tekee tuota kuitenkin vaan pakkasella kylmällä koneella niin en oo jaksanu....Originally posted by Bimmerboij View PostNostellaas vähäsen. Onks tää kierrosten nostelu vika vai ominaisuus, kun itelläni tekee m50b25 samaa, eli käynnistäessä pitää kierroksia maksimissaan minuutin tuolla 2000rpm paikkeilla. Ja tekee tota kylmällä ja lämpimällä koneella ja vaikka ulkona on +20. Lähinnä vaan nolottaa kun parkkihallissa lyö tulille ja koko halli raikaa :think
Comment
Ei kai se niin vaarallista ole..
Comment