Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pakosarjan maalaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mankka
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 242

    Pakosarjan maalaus

    Tietääkö kukaan, että missä myydään pakosarjan kuumuuden kestävää maalia?
    Audi S3 Sedan MY15
    Sierra Cosworth -88

    EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S
  • kenoveiva
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 28

    #2
    Originally posted by mankka
    Tietääkö kukaan, että missä myydään pakosarjan kuumuuden kestävää maalia?



    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by kenoveiva
      toimiikohan?

      ainakaan mikään normaali maali ei pysy.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #4
        Tuolta löytyy http://www.nic.fi/~marlin/excoat.htm
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • M5 talviautona
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 242
          • Kokkola

          #5
          Itse vedin crc:n tekemää sinkkispraytä pakosarjoihin ja hyvin on pysynny. Ensinnä hiekkapuhallus pakosarhoihin ja sitten jollain tinnerillä pyyhkiä ja maali päälle. Ja hyvin pysynny 1000km ainakin ja lisää tulee aikanaan Eikä maksa paljoa.. Väri kylläkin harmaa/ sinkin värinen.
          ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

          325e 2,7 e30
          318i e30
          535ia e34
          m5 e34
          525 e34
          316i e30
          524td e28 = Ei savua ilman tulta
          Viimesin bemari 316i e36
          Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #6
            Joku kertoi kerran käyttäneensä uuninluukkujen maalaukseen tarkoitettua Horna-maalia. Itse ajattelin kokeilla tuota omassani, saa rautakaupasta.

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Ei muuten pysynyt horna. Pohjana hiekkapuhallus, tinnerillä puhdistus ja maalaus. Hilseilee pois pakosarjan kohdalta mutkaan asti josta putki taittaa auton alle (e30 325ix). Loppuputkistossa on maali pysynyt.

              Sinkki pysyy varmasti parhaiten, käytetäänhän sitä peltien välissä pistehitsauksessa juuri sen takia kun ei pala pois ihan niin helposti kuin maalit.
              Last edited by Juubi; 25-01-2006, 22:07.

              Comment

              • makkis
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 5152
                • Kouvola, Savisto

                #8
                Rosteri-maali kestää paremmin kuin sinkki-maali
                Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  En viitsinyt uutta topiccia aloittaa saman asian takia. Mutta tarkoituksena tuon ke20:in turbopeltisatsi (=todella kuumana siis käy...) maalata/pinnoittaa, jahka saan sen valmiiksi. Erilaisia menetelmiä kokeillut eri autoissa, hornasta paukkupulloihin ja huonolla menestyksellä. Kumma kyllä, musta kuumankesto-kökköspray muuttuu valkoiseksi ja rapisee pois jo pelkässä putkistossakin Tähän siis jos vetäisi mähmän, joka pysyy jatkossakin asiallisennäköisenä. Tuo Black-Satin voisi olla ok, mutta taitanee maksaa maltaita ja en viitsisi tilata mitään desin purkkia inarista. Sitten on tietenkin tämä raceteippi, mutta missäköhän hinnoissa se liikkuu ja mistä saa? Eli onkohan olemassa mitään ratkaisua, mitä saa alan firmoista lähimaastosta? Toimineekohan tuo sinkkispray? Vinkit tervetulleita
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • mika68
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2004
                    • 1966
                    • ......

                    #10
                    Aikoinaan, kun yritin päästä ensimmäisestä ja viimeisestä foortista eroon, niin maalasin halkeilleen ja hitsaamalla harsitun valusarjan ihan normi hopeisella kuumakestospay maalilla. Hyvin pysyi ainakin siihen asti, kun auto sai uuden onnellisen omistajan. Tietysti haisi ja kärysi vähän aikaa, mutta pysyi kiinni.
                    Ostaja vielä kehaisi, että olen asentanut uuden pakosarjan
                    Turbon sarjassa ei tietysti tule pysymään mikään kemikaali

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      itellä on tosta m10:stä pakosarja halki ja käytin varaosa pakosarjan hiekkapuhalluksessa ja nakkasin siihen sellaista normaalia suhu suhu maalia joka lupas lämmön kestoksi 690 astetta ... saapa nähdä että kuinka se pysyy kunhan vain saan sen paikalleen...

                      niin ja muistan kyllä maalailleeni samanlaisilla lämmön kesto maaleilla mopon pakoputkea, eikä pysyny...

                      bilteman lämmönkesto maali ei pysy edes jarru rummussa...
                      Last edited by GOOFY; 19-09-2006, 14:36.
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • Mikatzu
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 51

                        #12
                        itellä palo ainaki deodoranttimaali samantein pois vaikka lupas 690astetta loppuosa putkesta on kyllä pysynyt värissä mutta ekoihin vaimentimiin asti palo tuhkaksi
                        BMW E30 325i touring

                        Comment

                        • ppt
                          Newbiemmer
                          • Aug 2006
                          • 14

                          #13
                          wurth vaalea sinkki spray pysyy ainakin hiekkapuhalletussa peltisarjassa on maalattu vuosien saatossa useampia.

                          Comment

                          • Rockford
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 8028
                            • Pinsiö

                            #14
                            Jep, nuo paukkupullohalpis-sprayt saa kyllä unohtaa. Sen verran huonoja kokemuksia niistä... Galvanoidusta putkesta satsi valmistumassa, joten periaatteessa sen voisi kiillottaa, kuten joissakin muissa projekteissa olen tehnyt. Silloin tosin saumat jäisivät suojaamatta, joten ehkä tuo jonkinnäköinen maalaus/pinnoitus olisi tässä paikallaan. Hiekkapuhaltaa ne jokatapauksessa täytyy sisäpuolelta, niin siinä samallahan ne päältäkin menee. Eli täytyypä siihen perään heittää sitten sitä sinkkispraytä, jos mitään muuta ei tule kellekkään mieleen? Voihan ne sitten vaikka kietaista sillä raceteipillä, jos vaikka alkaa hilseilemään. Kiitosta vinkeistä
                            -Dodge Charger -73
                            -Mercedes-Benz GLK
                            -VW Transporter

                            Comment

                            • Vilhosuuri
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 139
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Jos tuntee jonkun sen ison Suomalaisen lentoyhtiön korjaamosta jonka nimeä ei tässä ajanpuuttenvuoksi voidan mainita, niin siellä on olemassa sellaista maalia joka on tarkoitettu suihkumoottorin turbiinipuolen maalaamiseen... Pysyy jokseenkin hyvin kuumissa paikoissa. Valmistaja lupaa +1500 c. Siinä vaiheessa on jo kaikki kaupan "kuumakestot" kadonneet maailmankartalta. Tässä vaiheessa kyseinen maali vain muuttuu harmaasta tummanharmaaksi.

                              vnu
                              Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                              Bmw E30 316 -87
                              Bmw E34 "525i" -89
                              Citroen DS23 -73
                              Citroen Saxo 1.4 -99
                              AS-202 Bravo

                              Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎