Announcement

Collapse
No announcement yet.

535i -89?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    535i -89?

    Ongelmana on että kaverin autossa on kattimallin ruisku poxi, lamda puuttuu kokonaan, auto ei ole vähä päästönen, yritimme laittaa autoon lamda anturin, laitoimme sen pakoputkeen ja yleis mittarin mukaan lamda toimii, Mutta ongelma on se että kun yritimme kytkeä sen auton johtosarjaan, niin auton johtosarjan musta johto syöttää sähköä siihen johtoon minkä pitäis mennä lamdalle, lukema oli 0,5volttia? Eihän tuo ruisku poxi sais mitään sähköö lykätä lamdan singnaali piuhaan?

    Autossa myös hiukan päästö ongelmia hc 1200 ja co 2,5%
    Jos co pitosuuden säätää 0,5luokkaan niin hc tippuu kuuteensataan , autossa virinokka ehkä 290asteinen? Mutta kun autosta käyttää akun kengän irti niin co pitosuus tuntuu nousevan itsestään 2,5% tiin? Onko mahdollista? Eikö tuo ruisku vedä ittensä johonkin vikatilaan kun lamda puuttuu? Vai tekeekö tuo kumitteleva 0,5 voltin jännite tepposet tuolla että co nousee itsestään?
    hc pitosuus ymmärretään osittain nokan takia, mutta vois juuri saada menemään läpi jos sais pysyyn vaan arvot kohdallaan?
    Ai niin autossa joku lastu kiertää ainakin 7000rpm?

    Auto on -88 E34 535i katiton malli, tekniikan vaihto räpellys tottakai

    Ajatuksena oli myös että vaihdamme ruiskuboxin katittomaan malliin, että käykö katittoman mallin poxi kattimallin johtosarjaan? Onko poxin liitin sama?
    Tai sitten joudumme tekemään jotain tolle 0,5voltin jänitteelle joka kummittelee poxilta tulevassa piuhassa joka menee lamdalle?

    Toivottavasti joku ymmärtää ja osaa auttaa
    Last edited by M5 talviautona; 25-01-2006, 20:01.
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
  • jani1632
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 2243
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Sanomattakin selvää....kun kerran autossa on lambda säädöllisen boxi eikä tuota lambdaa ole paikallaan niin boxi on ns. "vikatilassa" jolloin tuon singnaali karvan jännite kuuluu olla n.0.5v (normaali vaihtelualue ajossa 0,1-0,9v)...eli tällöin co pyritään pitämään keskiarvossa...ja autolla voidaan ajaa vaikka lambda rikki/puuttuu...

    Tuo co /hc arvojen heittely johtunee nokasta tai vaihtoehtoisesti imuvuodoista+miljoonasta muusta pikkuasiasta...

    Ainakin pikku koneisissa katillinen ja katiton boxi käy samaan kampaan....ja tuo lambdan liitin vain jää tyhjäksi.
    Tallin täytteet:
    E70 3.0d -09
    E34 540ia -94
    E39 520d -00
    E39 528i M-sport -00
    E60 520i -04
    E30 -86
    E61 520da -09

    Comment

    • M5 talviautona
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 242
      • Kokkola

      #3
      Asia selvä.. kiitos nopeesta vastauksesta, eli ei muutakun lamda kiinni ja testaamaan, imu vuotoja ei koneessa pitäis olla eli niiden puolesta pitäs päästöt olla ok. Nokka tuossa varmaan vaikuttaa aika paljon arvoihin..

      Mites jos tulevaisuudessa vaihtaa katittoman poxin niin käykö tuohon johtosarjaan?
      ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

      325e 2,7 e30
      318i e30
      535ia e34
      m5 e34
      525 e34
      316i e30
      524td e28 = Ei savua ilman tulta
      Viimesin bemari 316i e36
      Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        ............
        Last edited by mukko; 30-10-2007, 18:57.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • M5 talviautona
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 242
          • Kokkola

          #5
          No kiitos nyt vastauksista. Tässä ei nyt periaatteessa ole muuta epäselvää. pitää panna se lamda paikalle ja testaan, että pysyykö co pitosuus siellä mihin se säädetään.
          Eipä tätäkään ois arvannu et se poxi syöttää ite sitä jännitettä sinne piuhaan js lamda uupuu, mutta ajatus oli että jotain se siellä tekee ku arvot nousee itestään.

          Muggo.. Mun mielestä noita lastuja saa valita että poistetaanko lamda ohjaus vai ei? Kuulemma ainakin joissakin kalliimissa lastuissa, Kaverin yhteen autoon sai ainakin valita moisen toiminnon.

          suuri kiitos ja kumarrus
          ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

          325e 2,7 e30
          318i e30
          535ia e34
          m5 e34
          525 e34
          316i e30
          524td e28 = Ei savua ilman tulta
          Viimesin bemari 316i e36
          Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

          Comment

          • Mikki35i
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 79

            #6
            Minunkin autosta puuttui lambda ja lambda ohjauksella ovela boksi on...
            Joku sen auton on joskus lastuttanut mutta mistäpä tiedän että vaatiiko "lastu" lambdan vai ei?
            Boksi kyllä vaatii mutta onko mahdollista että lambda ohjaus on ohjelmoitu pois??
            Ja jos on pois kytketty niin millä se selvitetään?
            Ei tod.näk. mitenkään...
            ...tanan lastut!

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Mikki35i
              Minunkin autosta puuttui lambda ja lambda ohjauksella ovela boksi on...
              Joku sen auton on joskus lastuttanut mutta mistäpä tiedän että vaatiiko "lastu" lambdan vai ei?
              Boksi kyllä vaatii mutta onko mahdollista että lambda ohjaus on ohjelmoitu pois??
              Ja jos on pois kytketty niin millä se selvitetään?
              Ei tod.näk. mitenkään...
              ...tanan lastut!
              testeri auton omaan diagnoosi pistokkeeseen kiinni ja paremetreistä lambda jännite....luonnollisesti tuo jännite pitää vaihdella 0,1-0,9voltin välillä jos lambda säätö on mutta jos lambda säätöä ei ole niin ei ole tuota jännitettäkään..
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎