Osaako joku suositella hyviä vaihtoehtoja pesusienelle (ja harjalle)? Näistä molemmista tuntuu väkisinkin tulevan pyörrejälkiä mustan auton pintaan vaikka kuinka käyttää paljon vettä ja huolehtii että sieni on puhdas. Mitähän vehkeitä fiksarit tai muut ammattilaiset käyttävät?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pesuvälineet
Collapse
X
-
Originally posted by FlyingFinnOsaako joku suositella hyviä vaihtoehtoja pesusienelle (ja harjalle)? Näistä molemmista tuntuu väkisinkin tulevan pyörrejälkiä mustan auton pintaan vaikka kuinka käyttää paljon vettä ja huolehtii että sieni on puhdas. Mitähän vehkeitä fiksarit tai muut ammattilaiset käyttävät?E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
-
-
Originally posted by BäämSientä ei kannata käyttää, se naarmuttaa, ku sen alle jää hiekkaa, pölyä... Autoglymin pesuaineilla pesee ja kuivaa vielä liinalla niin ei pitäis jäädä jälkiä. Alle tietenkin kunnon vahakerros...BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05
ex. 54*BMW
Comment
-
-
Originally posted by BäämSientä ei kannata käyttää, se naarmuttaa, ku sen alle jää hiekkaa, pölyä... Autoglymin pesuaineilla pesee ja kuivaa vielä liinalla niin ei pitäis jäädä jälkiä. Alle tietenkin kunnon vahakerros...E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFYmä laitan yleensä vahan päälle, en alle...
E36 316 Touring -98 aka "pappa"
E21 315 -84 "burn1s edition"
Ex: E36 325i -91
Ex: E30 318is -91 Alpinweiß II
Ex: E30 316 -87
Comment
-
-
Originally posted by huoppa81Riittävästi hyvää liuotinta ja painepesuri.
Comment
-
-
Ei lähde paska mihinkään pelkällä pesurilla, maalit kyllä kun 300bar ja 150C astetta. Puhdas sieni ihan hyvä ja muistaa vahata sen auton joskus. Ja voi voi jos naarmuja tulee, niin se on sitä auton omistamista. Ei kannata ajaa jos naarmut pelottaa. Ei kauhean tujuja liuottimia kannata käyttää, vie vahat mennessään.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterEi lähde paska mihinkään pelkällä pesurilla, maalit kyllä kun 300bar ja 150C astetta. Puhdas sieni ihan hyvä ja muistaa vahata sen auton joskus. Ja voi voi jos naarmuja tulee, niin se on sitä auton omistamista. Ei kannata ajaa jos naarmut pelottaa. Ei kauhean tujuja liuottimia kannata käyttää, vie vahat mennessään.
hyvä esimerkki tästä suomen ihanasta suola-talvesta:vahasin äijän väyrysen tos pariviikkoa sitte glymin punainen-kulta yhdistelmällä.sen jälkeen autolla oli ajettu tuola suolavellis viikko ja sen viikonaikana kerran huuhdeltu painepesurilla.no sitte rupesin pesemään autoa oikeen kunnolla eli aluksi esipesu ja sitte varsinainen pesu.sa***nan suolavelli oli niinku poltettu autoon kiinni.ei lähde tehopesulla.ei muutaku raakaa liuotinta kehiin.eli perä,konepelti ja kylkilistasta alaspäin piti pestä liuottimella.eli se siitä vahauksesta,ei paljo apua näköjään ollu.eli diagnoosi on se että ko.autoa on näköjään ihan turha vahata talvella.ei muutaku koko talvi pestä vaan liuottimella niin tulee autosta ainaki varmasti puhdas,vahata sitte keväällä ja kesällä vasta.
tielaitokselle lämpimiä terveisiäMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Mielestäni vahaaminen talvella ei todellakaan ole turhaa. Varsinkaan kovavahan pintaan laittaminen. Itse olen nyt talven aikana pessyt auton 2 kertaa ja pesun jälkeen kiiltää eikä tunnu kiinni "palaneita" hiukkasia pinnassa. Vahaan noin 6 kertaa vuodessa Glymin pun+kult yhdistelmällä.
Pesun suoritan näin :
1) suihkupullolla tujua pesuainetta pintaan, ei liuotinta
2) paineella isot paskat pois
3) Sienellä/harjalla pesu, kastelen n. 10 sekunnin välein sientä, jotta saadaan hiekka ympärin pohjalle. Yksi kikka on käyttää sientä, jonka pinta ei ole tasainen, silloin hiekka tms. poistuu pinnalta paremmin eikä naarmuta niin paljon.
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
[QUOTE=alspe]Mielestäni vahaaminen talvella ei todellakaan ole turhaa. Varsinkaan kovavahan pintaan laittaminen.
sehän riippuu paljolti siitä että missä autollaan ajelee.esim. itse pystyn melkein aina välttämään kaikki suolatut tiet joten tottakai vahaan autoani talvella.mutta kuten edellämainitussa tapauksessa,niin eipä paljoa vahauksesta oo iloa jos sen viikon päästä jotuu liuottimella poistamaan ku ei suolakura muulla aineella lähdepitäis simoniz:in kovavahaa(hyvästi käsi?) kokeilla enskesänä...saa nähdä olisko siitä mihinkää...
Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
Comment