Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gummi pflege tms...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ceeray
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1399
    • Kuopio

    Gummi pflege tms...

    Elikkäs nyt alkaa kitinät viduddaa ihan tosissaan tuossa autossa, aina kitisee ja natisee tiivisteet kun pääsee sulamaan/jäätymään edestakaisin.

    Ja nuo Coupen karmittomat ovet ei auta ainankaan yhtään. Mun entisessä Bertonessa oli samanlainen mekanismi, muttei ne tiivisteet ääntä pitäneet oikeastaan ollenkaan. Mikäs tekee Bemusta sit niin kitisijän?

    Mutta asiaan. Maksaa Oulun BMW liikkeessä tuo otsikon mukainen tuubi 43€. Aika kallista..
    Aikaisemmassa threadissa joku mainitsi sen Shellin puikon, mutta onko siinä silikonia? Ei ollut missään tuotetietoja tarjolla..

    Eli jos joku varmuudella uskaltaa sanoa myrkyn joka tuossa toimisi ilman takuun menoa ja maksaisi mielellään 1/10 osan tuosta BMW tuotteen hinnasta niin hihkaisepas vastaus tänne niin kaikki (tai ainankin minä..) olisi onnellisia..
    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
  • KoPe
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 251
    • Helsinki

    #2
    Ainakin omassa coupessani auttoi, kun hain Shelliltä sellaisen huulirasvamaisen tiivistepuikon. Se maksoi jotain 3-4 euroa.

    Purkissa ei ole nestemäistä silikoonia, vaan siinä on sellaista valkoista rasvamaista ainetta. Se poistaa 90% tiivisteistä tulevat nitinät, muutamalla kunnon tarkalla ja reilulla sormella levitetyllä voitelukerralla. Muista voidella myös oven ikkunan alatiiviste. Olisi varmaan poistanut kaikki kitinät, jos olisi puhdistanut aikaisemman omistajan laittamat silikonit ensin pois ja vasta sitten laittanut puikosta.
    KoPe
    --------
    Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Älkääs sitten missään nimessä laittako sinne tiivisteisiin silikoonia, sitte vasta natisee. Ja autoa vahatessa kannattaa varoo ettei vahaa joudu tiivisteisiin tai vastin pintoihin.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #4
        Tuo Shellin puikon käyttöohje on kummallinen: ensin levitetään ja heti perään pyyhitään pois! Eihän tuota ainetta tuolloin juuri yhtään jää/ehdi vaikuttaa

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #5
          Ei silikonia eikä varsinkaan sitä shellin puikkoa!
          Vetelin viimekesänä tiivisteet sillä shellin puikolla, ja tiivisteet taisivat olla sen ensimmäisen päivän hiljaa, mutta kun aurinko oikein lämmitti mukavasti autoa (+tiivisteitä) alkoi aivan älytön konsertti. Se töhnä alkoi hikoilla tiivisteissä ja narisi jokaisessa heitossa. Eli saattaa talvella toimia, mutta kostaa viimeistään kesällä.

          Noihin tiivisteisiin ei ole muuta lääkettä kuin silikonipesu ja orig. (sikakallis) hoitoaine. Tai sitten tiivisteet vaihtoon.

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1399
            • Kuopio

            #6
            No ei kehtais vaihtaa kun autolla on ikää vasta se puoli vuotta...

            Ihmeen äkkiä noi on sitten alkanu pitämään elämää..
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • ART
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2003
              • 305

              #7
              Se 43eur/pötkö -tökötti on Carbaflo:ta, ja se on kehitetty nimenomaan näihin uudempiin malleihin, poistamaan kitinöitä. Se EI sisällä silikonia, toisin kuin Gummipflege, joka nimenomaan on silikonia. Gummipflegeä ei enää ole BMW:n varaosatiskiltä saatavilla, ainoastaan tuota Carbaflo:ta.

              ...tai näin minulle ainakin asiantuntevassa BMW-liikkeessä kerrottiin.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9142
                • Oulu

                #8
                Mielenkiintoista tavaraa tuo Carbaflo. Ainakin mainospuheiden perusteella vaikutti ylivoimaiselta kitinänestoaineelta ja ilmeisesti lisääntyvästi autoteollisuudessa käytetty. Tuotetta valmistetaan myös aerosolimuodossa, kuivuessaan täysin väritön.
                Carbaflo -> Literature -> Product Profiles

                En tiedä, onko tuotteilla Suomessa lainkaan maahantuojaa. Lähin ilmeisesti Ruotsissa, gleitmo TECHNIK AB.

                Olisiko tässä paikka clubilla tiedustella näiden tuotteiden välitystä. Tiedä sitten paljonko nuo Carbaflo-tuotteet oikeasti maksavat.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • KoPe
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 251
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by ex-VAG
                  Ei silikonia eikä varsinkaan sitä shellin puikkoa!
                  Vetelin viimekesänä tiivisteet sillä shellin puikolla, ja tiivisteet taisivat olla sen ensimmäisen päivän hiljaa, mutta kun aurinko oikein lämmitti mukavasti autoa (+tiivisteitä) alkoi aivan älytön konsertti. Se töhnä alkoi hikoilla tiivisteissä ja narisi jokaisessa heitossa. Eli saattaa talvella toimia, mutta kostaa viimeistään kesällä.

                  Noihin tiivisteisiin ei ole muuta lääkettä kuin silikonipesu ja orig. (sikakallis) hoitoaine. Tai sitten tiivisteet vaihtoon.
                  Nooh kesällä katsotaan, voi olla että sitten siivotan tiivisteet odottamaan syksyä. Apukuskin tiiivisteet on kyllä suoraan ulvahdellu, kun ikkunaa on avannut. Mutta pakkasnatinat mönjä tuntuu poistavan.

                  Ei luulisi nykypäivänä olevan noin vaikeaa saatana tehdä tiivisteet jotka pelaavat joka säällä. Jotenkin tuntuu että kaikkia kolmosia viimeiset 12 v.omistaneena e30 -> e36 -> e46 kehityskaaressa monet asiat (laatu, natinat, ajettavuus) on menny parempaan suuntaan, mutta mm. kestävyys osissa ym. on heikentynyt.
                  KoPe
                  --------
                  Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

                  Comment

                  • 535SD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2005
                    • 1068
                    • Lahti

                    #10
                    wurthin teflon sprayllä lähtee kitinät 100%. ensin rasvanpoisto spraylla ja sit wurth spray.
                    Olleita ja menneitä
                    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎