Announcement

Collapse
No announcement yet.

Käynnistyksenesto mallia sirppi ja vasara

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

    Käynnistyksenesto mallia sirppi ja vasara

    Kaverilta varastettiin :oksu: Honda Accord, jostain -80 luvun puolivälistä. Auto kuitenkin löytyi ehjänä ja jostain syystä se oli tosi iloinen? No, siihen pitäisi laittaa jonkinlainen käynnistyksenesto, eli periaatteella kytkin johonkin kriittiseen piuhaan.

    Kaasutinkoneissa ei taida olla yleensä sähköistä bensapumppua jonka virtoja voisi katkoa? Eikä ECU:a jonka piuhoihin puuttua? Virtalukon pohjasta tietenkin voisi laittaa virrat napin taa, mutta sitten se käynnistyy vielä johdoista... Mikä olisi helppo/fiksu/varma laite jonka jumittaminen voisi toimia?
  • LoudPipe
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1434

    #2
    Puola? Startin solenoidi?

    Comment

    • Kyytsis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 3472
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by LoudPipe
      Puola? Startin solenoidi?
      Puolalla taitaa kulkea sellaista sähköä ettei sitä viitsi suoraan vetää kytkimen kautta... Startin solenoidi on hyvä idea, periaatteessa auton voi kyllä vielä työntää käyntiin?

      Comment

      • KariM
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 199
        • Pirkanmaa

        #4
        Puolan miinusnapa kytkimen kautta maihin -> Ei sytytä. Kokeiltu useammassa 80-luvun eurossa ja japsissa eikä ole rikkonutkaan mitään.

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #5
          Originally posted by KariM
          Puolan miinusnapa kytkimen kautta maihin -> Ei sytytä. Kokeiltu useammassa 80-luvun eurossa ja japsissa eikä ole rikkonutkaan mitään.
          JEP!
          Toimii niin riisikupeissa kuin baijerilaisissakin!
          Starttaa ja valot saa päälle mutta EI SYTYTÄ!
          Sama kikka jo viidennessä bemarissa!

          Comment

          • ankkuli
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 938
            • Hyvinkää

            #6
            Re: Käynnistyksenesto mallia sirppi ja vasara

            Originally posted by Kyytsis
            Kaverilta varastettiin :oksu: Honda Accord, jostain -80 luvun puolivälistä. Auto kuitenkin löytyi ehjänä ja jostain syystä se oli tosi iloinen? No, siihen pitäisi laittaa jonkinlainen käynnistyksenesto, eli periaatteella kytkin johonkin kriittiseen piuhaan.

            Mikä olisi helppo/fiksu/varma laite jonka jumittaminen voisi toimia?
            hee, mutsi osti kauppakassikseen juuri samanlaisen kotteron ja siinä on puolan virrat maadoitettavissa jemmakytkimellä (edellinen omistaja oli tietoinen mallin "suosiosta"). kielsin käyttämästä kytkintä että joku pöllisi vehkeen ennen kun leima menee umpeen :P

            toinen vaihtoehto on vetää päävirtapiuha ohjaamon kautta ja sijoittaa rallimallinen päävirtakytkin irroitettavalla kahvalla jonnekin maton kulman alle ja sitten vaan kahva taskuun yöksi. myös perinteinen rattilukkotanko pelottaa teinivarkaat melko varmasti.

            vähä topiciin liittyen: ei taida e34/e32 olla varkaiden suosiossa... miksi? onko hankalat lukot vai onko meidän autoissa tankit niin tyhjät ettei kannata viedä
            Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2816
              • Kuusankoski

              #7
              kerran pöllivät opelin ja tietty kaikki lukot paskana sen jälkeen ni rattipoljin lukon ku laitto ei oo sen jälkene lähteny vaikka aina oli ovet auki.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              • wj
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 3253
                • Järvenpää

                #8
                Laita bensaletkuun hana Tarviiko sen aina olla sähkönen?

                Siinäpä sitten ihmetellään kun starttaa mutta sammuu hetkenpäästä. Ensimmäisenä tulee varmaan mieleen "vittu mikä paska" "ei tämmöstä ees kannata varastaa"

                Tai sitten vastaava viritys mikä mulla oli mankissa aikoinaan. Laittaa jonkun kriittisen piuhan väliin semmosen tärinä kytkimen. Eli nappi väliin milloin virta kulkee ton kytkimen kautta. Säätää herkkyyden sitten niin kun ottaa kierroksia se rupee pätkimään sytytystä, kuin myös töyssyssä tekee saman.
                - 2006 Mustang cabriolet
                - Sleekcraft Enforcer 28'

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎