Announcement

Collapse
No announcement yet.

Korjaamon vastuu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest's Avatar

    Korjaamon vastuu?

    Tässä minun keissi: E36 vm-98 otti ja pamautti jäähdyttimensä rikki tuossa kolmisen viikkoa sitten. Vaihdatin jäähdyttimen sekä termostaatin paikallisella korjaamolla.
    Meni kaksi päivää, niin auton sisälämpötila alkoi heitellä jääkylmästä haaleaan. Auto takaisin samalle pajalle ja pyysin samalla tarkistamaan myös kannen ja tiivisteet. Seuraavana päivänä kävin auton pois ja huoltaja kertoi, että tiivisteet jne ovat kunnossa ja ainoa vika oli alaletkun klemmarissa, joka fuskasi.
    Noh, seuraavana päivänä lähdin taas reissuun ja ehdin ajaa reilut 200 km kun taas hävisi lämmöt ja lämpömittari alkoi pomppia eestaas. Ei muuta kun taas samalle korjaamolle. Nyt viesti oli että kannen tiiviste oli mennyt yhden pytyn kohdalta. Totta kai tiiviste vaihtoon, kannen tarkistus jne., vesipumppu uusiksi yms.

    Nyt kysymys näin aloittelevan mekaanikon näkökulmasta: Onko mahdollista että tuo tiiviste menee kesken ajon ihan tuolla tavoin? Tarkistuksen jälkeen ajoin pelkästään matka-ajoa tuon parisataa kilsaa...
    Lisäksi, olisiko korjaamo nyt sitten jollain tavalla velvollinen tulemaan vastaan kuluissa? Pikkuisen syljettää maksaa melkein 900€ laskua...
  • dre
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 1805
    • Heinävesi

    #2
    Muihin en ota kantaa mutta tuskin korjaamo on velvollinen tulemaan vastaan, koska ilmeisesti olette sopineet että nämä kaikki vaihtotyöt,yms. suoritetaan ja sinulle ei ole tehty kustannusarvioita kyseisistä hommista?

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      ...ja tietysti tässä nyt haiskahtaa se että pahvivika syntyi jo silloin kun syyläri alunperin korkkasi(miten tapahtui?) koska oireet tälle pysyi olemassa myös ensimmäisen remontin jälkeen. Halvalla itse asiassa meni jos/kun kansi sattui pysymään ehjänä. Tämä ei suinkaan bemun kyseessä ollessa ole itsestäänselvyys.

      Comment

      • tsbmw
        BTCF Member
        • Jun 2004
        • 1494
        • Ilvola

        #4
        Jos auto toimi oikein korjaamon jälkeen kaksi päivää ja km:jä tuli kohtuullisesti niin homma haiskahtaa:
        - Kun syylari laukesi ekan kerran miten se tapahtui?
        - Ajettiinko autolla hajoamisen jälkeen yhtään ja miten oli nesteet ennen hajoamista tarkistettu?
        - Kun auto tuli korjaamolta oliko nestetasot ok - tarkistitko?
        - Kun lämmöt alkoivat ekan rempan jälkeen heitellä oliko paisuntasäiliössä normaalitaso jäähdytysnestettä, vai klemmarin takia vuotanut tyhjäksi?

        Onko sulla tapana säännöllisesti tarkistaa nesteet ja käyttää oikeita suhteita täytössä eli mikä oli ekan hajoamisen syy?
        Last edited by tsbmw; 01-02-2006, 16:29.
        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
        - E28 528i, 528i+, M5

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎