Announcement

Collapse
No announcement yet.

Letkujen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Letkujen vaihto

    Auto e30 m40b16

    Mitäs kaikkea joutuu purkamaan edestä pois? imusarja ainakin, kun putsaan samalla tuon tyhjäkäynti moottorin, joutuuko vaihtamaan imusarjan tiivisteen kun repii kerran auki?

    Tärkein lienee se, että minkälaista letkua tuonne nyt pitäis ostaa? Kelpaa tieten metritavara?
    E32 750i 11/89

  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10055
    • KVLA

    #2
    Tyhmä vastakysymys,mutta mitähän letkuja olit konehuoneeseen vaihtamassa?Vai KAIKKI olemassa olevat letkut???

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #3
      Lisäystä

      Elikkä tarkotus olis etsiä vika tohon tyhjäkäynti ongelmaan, lämpimänä tyhjäkäynti epätasainen, täristää. Tämän vuoksi olis tarkotus vaihtaa KAIKKI paitsi syyläriltä lähtevät ja kennolle lähtevät letkut, niissä ei näytä olevan vuotoja, pitää vielä tarkistaa asia.
      Suurin syy tyhjäkäynti ongelmaan lienee alipaineletkuissa tai imusarjan puolella, jostakin se ilmaa vetää ja tästä johtuen käy huonosti. Katsastuksessa sanoivat, että seokset melko laihalla ja veikkas alipaine letkuja. Haitariputki on kunnossa, ei halkeamia, muut letkut näyttävät jo aikansa eläneiltä, kovettumia ja halkeamia.

      Kylmänä kone huutaa kuin pistetty sika, tämän vuoksi osa syy vaihtaa noi letkut ja puhdistaa lisäilmaluisti.
      E32 750i 11/89

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Juu ei tyhjäkäyntiin bensa- tai vesiletkuilla ole vaikustusta. Siis jos muuten pelaa kohtuu normaalisti.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Pite^
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 465
          • Haapavesi

          #5
          syy on melko varmasti tämä.. sama homma oli itellä.. venttiili kopan päällä on sormen paksuinen letku jo on imusarjan alla piilossa eli alipaine letku.. siinä ei tartte olla kuin pikkuinen ratkeama josta se vetää ilmaa, niin koneen käynti on huono.. uus maksaa noin 10-13e ja tiivisteet kannattaa uusia jos repii jonku irti.. vanhat on aina huonommat kuin uudet
          Team Ryyppymäki

          Comment

          • MikkoJII
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 1807
            • Lapua

            #6
            Sanokaas mikäs se on pumpun näkönen värkki siinä tulipellin edessä, muistaakseni lähtee yks letku kennolle siitä? Siitä kohtaa ainakin vuotaa pikkuisen nestettä.
            E32 750i 11/89

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #7
              Originally posted by Pite^
              syy on melko varmasti tämä.. sama homma oli itellä.. venttiili kopan päällä on sormen paksuinen letku jo on imusarjan alla piilossa eli alipaine letku.. siinä ei tartte olla kuin pikkuinen ratkeama josta se vetää ilmaa, niin koneen käynti on huono.. uus maksaa noin 10-13e ja tiivisteet kannattaa uusia jos repii jonku irti.. vanhat on aina huonommat kuin uudet
              Ostitko jostain orkkiksena ton letkun?
              E32 750i 11/89

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #8
                Imusarjan tiivisteet PITÄÄ oikeestaan vaihtaa aina kun ottaa sen auki. Ne voivat jäädä vuotamaan ja uudestaan aukaisu on kallista verrattuna siihen että laittaa jo ensimmäisellä kerralla uudet tiivisteet.

                Ellei sitten ota harrastuksen kannalta ja pura usein...

                Muista ostaa glykolin kestävää letkua jäähdytysjärjestelmään, kaikki ei sitä kestä, tai kestävät oman aikansa mutta kovettuvat ja vuotavat taas...

                Näitä olen löytänyt eri autoista jäähdytysnesteletkun tilalta: nestekaasuletkua, bensaletkua, tavallista kirkasta pvc-vesiletkua, vihreää puutarhaletkua...

                Comment

                • Pite^
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2005
                  • 465
                  • Haapavesi

                  #9
                  Originally posted by MikkoJII
                  Ostitko jostain orkkiksena ton letkun?
                  ostin ihan orkkiksen.. wetteriltä..
                  Team Ryyppymäki

                  Comment

                  • janik
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 28
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by MikkoJII
                    Elikkä tarkotus olis etsiä vika tohon tyhjäkäynti ongelmaan, lämpimänä tyhjäkäynti epätasainen, täristää. Tämän vuoksi olis tarkotus vaihtaa KAIKKI paitsi syyläriltä lähtevät ja kennolle lähtevät letkut, niissä ei näytä olevan vuotoja, pitää vielä tarkistaa asia.
                    Suurin syy tyhjäkäynti ongelmaan lienee alipaineletkuissa tai imusarjan puolella, jostakin se ilmaa vetää ja tästä johtuen käy huonosti. Katsastuksessa sanoivat, että seokset melko laihalla ja veikkas alipaine letkuja. Haitariputki on kunnossa, ei halkeamia, muut letkut näyttävät jo aikansa eläneiltä, kovettumia ja halkeamia.

                    Kylmänä kone huutaa kuin pistetty sika, tämän vuoksi osa syy vaihtaa noi letkut ja puhdistaa lisäilmaluisti.
                    Toinen vaihtoehto voi olla ilmamäärä mittarissa oleva liuska joka on kulunut puhki... avaa koppa ja katso sellaista mustaa liuskaa ja jos jostain kohtaa (esim.juuri tyhjäkäynnin kohdalta) paistaa valkoista niin puhki on ja käynti huono.
                    E39 523 TOURING Monark 1959, Race sierra & Race prelude.

                    EX: E30 316 , E36 318i , E30 325i touring E30 318 I M touring ja noin 50 muuta PASKAA....

                    Comment

                    • Phaedrus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1888
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by MikkoJII
                      Sanokaas mikäs se on pumpun näkönen värkki siinä tulipellin edessä, muistaakseni lähtee yks letku kennolle siitä? Siitä kohtaa ainakin vuotaa pikkuisen nestettä.
                      Todennäköisesti lämmityslaitteen sähköinen kiertovesipumppu. Searchilla löytää lisätietoa vuodoista ja korjauksesta.

                      Comment

                      • Pite^
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 465
                        • Haapavesi

                        #12
                        Originally posted by Phaedrus
                        Todennäköisesti lämmityslaitteen sähköinen kiertovesipumppu. Searchilla löytää lisätietoa vuodoista ja korjauksesta.
                        kyllä se taitaa se olla.. mahdollisesti joku liitin kohta menny rikki? tai sen tiiviste?!
                        Team Ryyppymäki

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          #13
                          Originally posted by Pite^
                          kyllä se taitaa se olla.. mahdollisesti joku liitin kohta menny rikki? tai sen tiiviste?!
                          Kyllä siitä tiiviste on tainnu mennä. Noh sen näkee sitte ku repii auki tota.
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎