Announcement

Collapse
No announcement yet.

Haltekin ruisku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M5 talviautona
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2005
    • 242
    • Kokkola

    Haltekin ruisku

    Eli semmonen kysymys?
    Onko kenelläkään bemarissaan Haltekin ohjelmoitavaa ruiskua? esim: f10 mallia? tai jotain vastaavaa?
    Tai jossain muussa rassissa Haltekkia? Itselläni on tossa kesäautossa kyseinen ruisku ja en saa siinä ruiskussa toimimaan sitä askelmoottoria? Myyjä/maahantuoja sanoi että kyllä siinä ruiskussa pitäs olla sen moottorin ohjaus, ja ohje kirjassakin siitä puhutaan. Askelmoottori on toiminut auton omalla ruiskulla, ja ajattelin nytten että onko ton ruiskun kytkennöissä jotain eriä verattna auton omaan ruiskuun/askelmoottoriin? Ei viittis ostaa uutta askelmoottoria jos vaan piuhat väärin? Ruiskun johtosarja ohjeiden mukaan oikein, mutta onko askelmoottoreissa sit erinlaisia kytkentöjä?
    Jos ei vastausta löydy, niin soitan myyjälle ja tilaan uuden moottorin ja sanon jos ei toimi ni takas tulee?

    Eli kysymys on että jos jollain on Haltekki niin miteen hoidetaan lisäilman saanti koneeseen? samoja ongelmia?
    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

    325e 2,7 e30
    318i e30
    535ia e34
    m5 e34
    525 e34
    316i e30
    524td e28 = Ei savua ilman tulta
    Viimesin bemari 316i e36
    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    #2
    onhan noita askeelmoottoreita moniakin erilaisia...
    esim toisessa jatkuva + ja toista vedellään välillä ylös, molemmissa pwm pulssinleveysmoduloitu sinkku, vain toiseen piuhaan pulssinleveysmoduloitua ja jousta vstaan yms. sitten on vi9elä erikoisempia askelmoottoreita mutta en ala niistä kertoilemaan kun nuo yleisesti autokäytössä.

    ja nuo kaikki siis joko 3 tai 2 piuhasia...

    sitten on uusissa jo varmaan digiä yms. ja jotain yhdellä analogisella ohjattuja joissa työn hoitaa moottoriin lisätty elektroniikka.

    selvitä ensin millanen moottori halteciin käy esim. haltecin sivuilta.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

    Comment

    • M5 talviautona
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 242
      • Kokkola

      #3
      Joo eli en muistanu mainita että ruiskun ohjekirjassa käsketään käyttää nelinapaista askelmoottoria, vähintään 30 ohmia vastusta.
      Oma askelmoottori on 4 napainen ja vastus luokkaa 54ohmia, ettei sen puolesta pitäis olla mitään ongelmaa.?
      Tässä mietin että voisko olla jotenkin erillälailla kytketty tuo ohajus signaali, eli se menis periaatteessa semmoseen nastaan joka ei mene sitten maahan? Ja ei sen takia toimi?
      Ois vaan ollu kiva tietää että onko jollain samaa ruiskua että onko vastaavaa ongelmaa?
      Eikai se auta ku soittaa maahantuojalle ja käskee hommata mulle oikea moottori?
      ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

      325e 2,7 e30
      318i e30
      535ia e34
      m5 e34
      525 e34
      316i e30
      524td e28 = Ei savua ilman tulta
      Viimesin bemari 316i e36
      Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎