Announcement

Collapse
No announcement yet.

Viallinen ilmamäärämittari 530d--> nyt pelaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    Viallinen ilmamäärämittari 530d--> nyt pelaa

    Miten oireilee viallinen ilmäärämittari 530d:ssä ?

    Omassa tekee näin, polkasen esim 70 lämän pohjaan jolloin laatikko pykältää ja kiihtymineen alkaa sitten tulee 2200-3000 välillä sellainen että eipäs juupas meininki..mm kiekkamittarissa tekee sellaista seilaavaa liikettä ja sen tuntee myös auton penkissä että voimaa ei tule tasaisesti ja yhtä paljon kun joskus aiemmin...kuvitteluakoa ??

    Ainakin ex-auto dti vectra teki juuri noin kun siinä oli viallinen ilmamäärämittari..

    Sivulla kaksi ,vastaus ongelmiin minun tapauksessa
    Last edited by veku; 18-03-2006, 07:05.
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • TINTTI
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 404
    • ...kuvan kaunis Koivuhaka

    #2
    ...nappaa MAF kaapeli irti ja lähde koeajolle. Kun kaapeli ei oo kiinni, antaa tietskari jotkut vakio arvot, paremmat kun risa / huonommat kun ehjä. Ts. jos MAF on sökö, meno paranoo... ja ehjällä paranoo vielä entisestään...

    Edit: ...ookko jo tulpannu EGR venttiilin. Ei liity vissiin mitenkään mutta kuhan heitin. Rikkoo kuulema vanhemmiten paikkoja, tiedä sitten...
    Last edited by TINTTI; 07-02-2006, 14:52.
    420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
    ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
    ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
    ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
    ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
    ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #3
      Joo tulpattu on egr, ja loppui pöläyttely siihen paikkaan.
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • jms-btcf
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 696
        • Tampere

        #4
        Mitä näyttää kulutusmittari kun lyöt sen lämiskän pohjaan? Itselläni ei muistaakseni esim. nelosella saanut kulutusta nousemaan yli 13-14:n millään kun mittari oli sökö... Edit: siis ilmamassamittari oli rikki eikä kulutusmittari
        e61 535d

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          #5
          Originally posted by veku
          Miten oireilee viallinen ilmäärämittari 530d:ssä ?

          Omassa tekee näin, polkasen esim 70 lämän pohjaan jolloin laatikko pykältää ja kiihtymineen alkaa sitten tulee 2200-3000 välillä sellainen että eipäs juupas meininki..mm kiekkamittarissa tekee sellaista seilaavaa liikettä ja sen tuntee myös auton penkissä että voimaa ei tule tasaisesti ja yhtä paljon kun joskus aiemmin...kuvitteluakoa ??

          Ainakin ex-auto dti vectra teki juuri noin kun siinä oli viallinen ilmamäärämittari..

          Kyllä se aikalailla noin tekee jos massamittari on rikki.
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by jms-btcf
            Mitä näyttää kulutusmittari kun lyöt sen lämiskän pohjaan? Itselläni ei muistaakseni esim. nelosella saanut kulutusta nousemaan yli 13-14:n millään kun mittari oli sökö... Edit: siis ilmamassamittari oli rikki eikä kulutusmittari
            Kyllähän tuon kulutusmittarin pohjaan saa, jos oikein muistan...täytyy kokeilla.

            70 km tuli tänään bemulla ajaettua ja pari ohitusta tuli tehtyä jossa huomasin tuon veemäisen aaltoilun, jonka jälkeen oli pakko kokeilla tuota 70->300 km\h vetoa oli täysin samanlaista "eipäs juupas eipäs juupas menoa" d:llä tai esim 4 tai 5 päällä.

            Paljonko maksaa ko. mittari tuohon 530d:hen ?
            Viikko sitten katottiin vikakoodit eikä ollut tuosta mitään jälkiä..ei oikeen vakuuta bemun laatu nyt meikäläistä..
            Last edited by veku; 07-02-2006, 19:22.
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • TINTTI
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 404
              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

              #7
              Muistaakseni 320d MAF käy myös noihin "isompiinkin"...

              BMW, BOSCH, varaosa nro 0928400527 (Viimeks kun kuulin niin n.400€, kantsii tarkistaa...)
              VOLVO V70, BOSCH, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=upsolute
              Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread....light=PIERBURG
              Last edited by TINTTI; 09-02-2006, 08:07.
              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

              Comment

              • TROCK
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 435
                • Tampere

                #8
                Originally posted by veku
                Kyllähän tuon kulutusmittarin pohjaan saa, jos oikein muistan...täytyy kokeilla.

                70 km tuli tänään bemulla ajaettua ja pari ohitusta tuli tehtyä jossa huomasin tuon veemäisen aaltoilun, jonka jälkeen oli pakko kokeilla tuota 70->300 km\h vetoa oli täysin samanlaista "eipäs juupas eipäs juupas menoa" d:llä tai esim 4 tai 5 päällä.

                Paljonko maksaa ko. mittari tuohon 530d:hen ?
                Viikko sitten katottiin vikakoodit eikä ollut tuosta mitään jälkiä..ei oikeen vakuuta bemun laatu nyt meikäläistä..
                Viimehuollossa vaihdettiin omaan kottoseen (530d -99) ilmamassamittari ja hinnaksi tuli 411,68€.

                Omassa en kylläkään havainnut ihmeemmin "aaltoilua" kulussa, sitä vaan ei kertakaikkiaan ollut. Ei tosin mennyt paljon naftaakaan...
                - - - - - - -
                F10 520dA
                ex E61 530dA, ex E39 530dA

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #9
                  Originally posted by TROCK
                  Viimehuollossa vaihdettiin omaan kottoseen (530d -99) ilmamassamittari ja hinnaksi tuli 411,68€.

                  Omassa en kylläkään havainnut ihmeemmin "aaltoilua" kulussa, sitä vaan ei kertakaikkiaan ollut. Ei tosin mennyt paljon naftaakaan...
                  Eikös näitä "Maffeja" saa "hieman" halvemmalla,muistelen lukeneeni 65 e hinnoistakin.
                  Vai oliko tuo 411e huollon loppusaldo sisältäen kaikki muutkin jutut..

                  Originally posted by jms-btcf
                  Mitä näyttää kulutusmittari kun lyöt sen lämiskän pohjaan? Itselläni ei muistaakseni esim. nelosella saanut kulutusta nousemaan yli 13-14:n millään kun mittari oli sökö... Edit: siis ilmamassamittari oli rikki eikä kulutusmittari
                  Tein juuri testin 4:lla ja 22l sain sinne kulutusmittariin max lukemat.
                  Mitä muilla näyttää ?
                  Last edited by veku; 08-02-2006, 05:47.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • TROCK
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 435
                    • Tampere

                    #10
                    [QUOTE=veku]Eikös näitä "Maffeja" saa "hieman" halvemmalla,muistelen lukeneeni 65 e hinnoistakin.
                    Vai oliko tuo 411e huollon loppusaldo sisältäen kaikki muutkin jutut..

                    Ei se ollut loppusaldo vaan kyllä se on osahinta MetroAutossa. Olivat olleet niin höveleitä vielä, että olivat antaneet 5% alennusta! Ovh siis 433,35€. Töiksi voidaan kait lukea tuo kuitin rivi "tehoton kiihdytyksissä" á hinta 71,48€ ja näitä siis 1kpl. Eli vaihto töineen osineen 483,16€.

                    Tuohon aikaan en ollut kuullutkaan btcf:stä, joten ehkä olisin voinut tietää silloin jotain mitä en tiennyt, mutta... Tuskinpa kuitenkaan orkkismittaria mistään 65 eurolla saat, ehkä jonkun volvo-version tms?
                    - - - - - - -
                    F10 520dA
                    ex E61 530dA, ex E39 530dA

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6325
                      • P-Pohjanmaa

                      #11
                      Joo ei tarvi olla muula alkup.kunhan auto kulkee sillä normaalisti eikä veto aaltoile veemäisesti..
                      Voiko ko. mittarin kunnon testata testerillä ?
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Voi testata: MAF:lle on ohjearvot sekä tyhjäkäynnillä että ryntäytyksessä. Arvot saa napattua piuhalla mutta pitää tietää vertailukohta (merkkiliikkeen huoltamo tietää mutta jättää varmaan kertomatta). Itsekin olen jo unohtanut mutta mielessä kummittelee että yksiköistä välittämättä täyskaasun arvo oli 700 ja viallinen näytti 500.
                        ---

                        Comment

                        • vexu524tdic
                          BTCF Member
                          • Jan 2004
                          • 776
                          • Gallia = Kinnula

                          #13
                          Käytä autoa testerissä!!!

                          Vaihdoin omaan pirssiin uuden massamittarin viikko sitten ja sain tutun korjaamon Bosch esitronic KTS laitteen lainaksi.
                          Vanha mittari näytti lähes nollaa > sökö
                          Uusi mittari näyttää joutokäynnillä n.350 ja kävi ajon aikana ehkä hieman yli 800 saattoi olla jopa 900.
                          Vertailuarvoksi sai ohjearvon ja nyt kun tukin egr:än pakosarjalta tulevan putken, oli massa hieman yläkantissa joutokäynnillä ja osakaasulla (100-150)
                          Ei aiheuttanut kuitenkaan vikakoodia, vielä...
                          Alakierrosten (1500-2500) veto parani huomattavasti.
                          Ahtopaine nousi ohjearvoon n.2100Hpa eli 1,1bar ahtoja.
                          Ahdin ei reagoi oikein alakierroksilla > säätösiivet jumittavat.
                          Yhden suuttimen korjauslukema oli +2 ja muut tasaisesti -2
                          e70 X5 3.0sd -08
                          f30 320i xdrive -16
                          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
                          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
                          e30 316 -88 2,2TIC M10
                          e21 323i -81 ruostekasa...

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by vexu524tdic
                            Vaihdoin omaan pirssiin uuden massamittarin viikko sitten ja sain tutun korjaamon Bosch esitronic KTS laitteen lainaksi.
                            Vanha mittari näytti lähes nollaa > sökö
                            Uusi mittari näyttää joutokäynnillä n.350 ja kävi ajon aikana ehkä hieman yli 800 saattoi olla jopa 900.
                            Vertailuarvoksi sai ohjearvon ja nyt kun tukin egr:än pakosarjalta tulevan putken, oli massa hieman yläkantissa joutokäynnillä ja osakaasulla (100-150)
                            Ei aiheuttanut kuitenkaan vikakoodia, vielä...
                            Alakierrosten (1500-2500) veto parani huomattavasti.
                            Ahtopaine nousi ohjearvoon n.2100Hpa eli 1,1bar ahtoja.
                            Ahdin ei reagoi oikein alakierroksilla > säätösiivet jumittavat.
                            Yhden suuttimen korjauslukema oli +2 ja muut tasaisesti -2
                            Kiitos näistä,mistä tiesit vaihtaa massamittarin oliko veto katkonaista kuten minulla vai mikä ...kiinnostaa
                            Minkälaisen laitoit(alkup or tarvike) tilalle,ja mistä ja mihin hintaan ?
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              #15
                              Vaiheessa..

                              Voikos mittarin toiminnan testata niin että ottaa liittimen irti mittarista jolloin auto menee ns. varaohjelmalle ?
                              Jos vedot paremmat ilman piuhaa niin mittari rikki,mutta on onkos "järjestelmä" niin tyhmä että pitää kuittauttaa normaalitilaan vai jääkö ns baraohjelma siihen asti päälle kun se testerillä muutetaan ?
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎