Announcement

Collapse
No announcement yet.

kiekkamittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 404
    • Klaukkala

    kiekkamittari

    Pitäis kiekkamittari jälkiasentaa, eli ajattelin rosvoliittimellä ihan mittariston takaa.. Mittaristo on kellollinen mutta eikös sinne tule kuitenkin puolalta se johto mistä voi ryöstää.. Vai onko noissa eri johtosarjat missä on kiekkamittari eikä kelloa (mitä tekee päänkokosella kellollla ) Jos se johto tulee niin kumman puolen liittimeen se tulee (sininen vai valkoinen liitin?) ja tietääkö kukaan mikä johto se niistä on? Entisessä autossa se oli keltainen..
    JA ÄLKÄÄ KYSYKÖ MIKSI SEN ASENNAN!!!

    en tiedä onko tämä ongelma, projekti vai vaan yleistä löpinää.. mut laitoin tänne kuitenki
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
  • 328 e36
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 488
    • pori

    #2
    uusi johto puolalta..

    on ainakin varmasti toimiva ratkaisu..eikä ole kovin kummallinen homma..
    mutta tietty jos haluaa viimeisenpäälle tehdä homman niin sitten vaan tutkimaan alkuperäistä johtosarjaa..
    e36 320 cabrio.
    e36 328 coupe.

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #3
      Kommentoin tänne ku en kehtaa tuonne myynti-ilmoihin kommentoida mitään ylimääräistä.

      Et tarvii muuta ku sen kierroslukumittarin sinne mittaristoon. Ei tarvitse ostaa koko mittaristoa.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        juu... eli helpoin ku vedät uuden johdon puolalta sisälle autoon... yleensähän kiekkamittareissa (yleismalliset) on 5 johtoa... 2mustaa=kiekkamittarin maa ja toinen lampun maa... eli yhdistä samaan. oranssiin ja punaseen virta... ja vihree puolaan(en ny satu muistaan että kumpaan puolan johtoon mut kokeile , en kyllä ota vastuuta jos joku kärähtää...)
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • tero1
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 404
          • Klaukkala

          #5
          ai se olikin vihreä johto.. no niitä ei kait montaa ole sielä.. mulla on tollanen autogaugen mittari tossa hyllyssä.. en ole vaan saanut aikaseksi sitä laittaa kiinni, eilen ostin jo rosvoliittimiä että eteenpäin mennään viimeksi kai tein sillai että ryöstin mittarin takaa puolalta johdon, maan pistin suoraan runkoon kiinni virran ryöstin sulakerasian takaa ajovalojen piuhasta.. nyt se ei onnistu niin helposti kun sulakerasia ei ole kabiinissa..
          nyk: e46 330i cäb M
          ex: e30 318i touring brilliantrot
          ex: e30 316i taxi Schwarz
          ex: e46 320d Topazblau Metallic
          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

          Comment

          • tomaatti 325
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2004
            • 207
            • Heinola

            #6
            niin ja punainen taitaa olla jatkuva + ja oranssin kautta tulee mittarivalo. Vihreeseen tulee sitten se signaali puolalta. Näin muistelen noiden menneen kun joskus kiekkamittaria asentelin. Ei tosin ollu penari. Eikös siinä mittarissa ole piirrustus ja sitten vaan yleismittari kouraan.
            325 A Coupe -93

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              Originally posted by uber3
              ai se olikin vihreä johto.. no niitä ei kait montaa ole sielä.. mulla on tollanen autogaugen mittari tossa hyllyssä.. en ole vaan saanut aikaseksi sitä laittaa kiinni, eilen ostin jo rosvoliittimiä että eteenpäin mennään viimeksi kai tein sillai että ryöstin mittarin takaa puolalta johdon, maan pistin suoraan runkoon kiinni virran ryöstin sulakerasian takaa ajovalojen piuhasta.. nyt se ei onnistu niin helposti kun sulakerasia ei ole kabiinissa..
              rosvoliittimet pitäis lailla kieltää... tinaat liitokset kiinni ja kutistesukkaa päälle... ja tulee hyvä kerralla, ei tarvi alkaa parsimaan jälkeen päin... niin siis yleensä yleismallisissa kiekkamittareissa on vihree se puolan johto, bemmun alkuperäisen mittariston johtojen värejä en tiedä... niin ja se oranssi tietenki siis mittariston valoihin ettei pala lamppu koko ajan...

              niin ja sis toi sähköjohtojen liittäminen.... mä en viitsisi laittaa tohon mun 50:n euron nissaniinkaan mitään viritelmä liitoksia... tinaa ja sukkaa...
              Last edited by GOOFY; 08-02-2006, 15:32.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • TheLoial
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 1109
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by GOOFY
                rosvoliittimet pitäis lailla kieltää...
                Niin pitäs, niistä ei tuu kuin haittaa ja sähkövikoja myöhemmin. Mieluummin vaikka abikoja jos ei halua tinata.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎