Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten lähtee irti...(pelinlasi)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    Miten lähtee irti...(pelinlasi)?

    1. Vaihdekepin nuppi. Ei kummastakaan E28:sta lähde vaikka kuinka vetää. Ennemmin tulee koko kardaani tunneli ylös kuin nuppi irtoaisi Ei viitsisi pihdeilläkään tuosta kiinni ottaa, menee nahka rullalle. Ideoita?

    2. Peilinlasi. Ihan samanlainen peili kuin muutkin, sama sarjanumerokin näyttää olevan. Reika tuolla pohjassa, mutta siellä on muovia edessä ja koko rulla puuttuu mistä pyörittää lasi irti. Kummallista.

    EDIT: Irroitus ongelmaa taas, eli e34 face lift pelinlasin irroitus?
    Last edited by Bmw Master; 11-08-2007, 21:07.
  • Risto113
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1204
    • GrassLake

    #2
    nuppi lähtee kyllä ihan ylöspäin vetämällä, yleensä niin että lopuksi otetaan nupin yläpuolelta kunnon ote...
    ...ja sitten lyödään itteä turpaan sillä nupillä kun se lähtee!

    Comment

    • Eepo
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 5388
      • Tampere

      #3
      2. Peilinlasi. Ihan samanlainen peili kuin muutkin, sama sarjanumerokin näyttää olevan. Reika tuolla pohjassa, mutta siellä on muovia edessä ja koko rulla puuttuu mistä pyörittää lasi irti. Kummallista.

      eikös se oo vaan sellanen "klipsi" et väännetään vaan toiseen suuntaan ja peili ja lähtee irti...voin olla väärässä, viisaammat korjatkoon
      -Harley Davidson Sportster - 89-
      -Harley Davidson softail -89-
      -Suzuki PV50 -86-

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3402
        • Tre

        #4
        Oli muuten harvinaisen huono otsikko 1500 postausta kirjoittaneelle
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Bmw Master
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 13155
          • Kokomo

          #5
          Nyt ette oikein ymmärtäneet ideaani.
          1. Ei lähde vaikka vetää kuinka, hajoaa jotain ennemmin. Eli ideoita, vinkkejä, onko kukaan käyttänyt jotain voitelu aineita ja millä tuloksin...Etc.

          2. Sieltä puuttuu koko se kehä systeemi, eikä se reikäkään ole läpi asti. Joten millä helvetillä tällainen peili puretaan? On kai joku joskus jossain törmännyt samanlaiseen?
          Last edited by Bmw Master; 09-07-2012, 16:21.

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            1. KYLLÄ LÄHTEE (Kummeli, U know)

            TaXSista ainakin lähtee helposti risteyksessä kun vaihtaa nopeasti kakkoselle. Nykäisemällä ne irtoaa, tosin siinä on _oikeasti_ vaarana halkaista huulensa jos pää on siinä käden liikeradan tangentilla...

            2. Irtoaa kun 1. irtoaa -> käsi osuu siihen kuitenkin. Se peili on kiinni sellaisilla jousen painamilla tapeilla, eli irtoaa kun väännät vaan sivulle siitä varresta.

            t.Ville

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #7
              Originally posted by Kyytsis
              1. KYLLÄ LÄHTEE (Kummeli, U know)

              TaXSista ainakin lähtee helposti risteyksessä kun vaihtaa nopeasti kakkoselle. Nykäisemällä ne irtoaa, tosin siinä on _oikeasti_ vaarana halkaista huulensa jos pää on siinä käden liikeradan tangentilla...

              2. Irtoaa kun 1. irtoaa -> käsi osuu siihen kuitenkin. Se peili on kiinni sellaisilla jousen painamilla tapeilla, eli irtoaa kun väännät vaan sivulle siitä varresta.

              t.Ville
              TODISTETUSTI, oli yhdessä vaihdekepissä allekirjoittaneella joka tuli laatikon mukana, niin tiukassa nuppi ettei lähtenyt millään rälläkkää kevyemmällä. Siis kyllähän se pitäisi lähteä, vaan kun ei lähteny Eli aika hyvin oli kiinni leiponut.

              Ja nro. 2 , peilin alaosassa reikä josta lukituslevyä voi kääntä pienellä taltta ruuvarilla vasta ja myötäpäivään, jompaan kumaan ja lasi 'tipahtaa' pois.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Jukkis30
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 377
                • Oulu

                #8
                Aika lujassa oli itelläki..ei muuta ku istuu kardaanitunnelin "päälle" ja kasin käsin vetää..itellä kyllä meni rillit solmuun ku nuppi lopulta irtos..

                Comment

                • kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

                  #9
                  liimaa?

                  Onko se nuppi ollut sulla koskaan irti?Ja auton historia tiedossa?Yks tuttu(en siis itse)kyllästyttyään ainaiseen nupin irtoamiseen kakkoselle vaihdettaessa vetäs sikaliimaa väliin,ja kyllä pysyi!

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #10
                    Vedä vaan nuppi irti. Kokeiles vaikka näin että otat sellaisen kyyryssä-asennon ja kiskaiset sen siitä irti. Vedä vielä luukku auki niin et lyö päätä kattoon

                    Se voi olla liimattu kiinni...

                    Comment

                    • advance
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 1689

                      #11
                      Lainaan nyt vähän tätä topiccia omaa kysymystäni varten

                      Meikäläinen repi edellisen omistajan wunderbaumeja vähän liika rajusti irti niin lähti peili irti niin mikähän kikka siinä on kun sen laittaa takaisin kun olen hikihatussa sitä laittanut ja se jousi ei suunnilleen edes liiku.

                      Comment

                      • alspe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 3402
                        • Tre

                        #12
                        Originally posted by Bmw Master
                        No kerro parempi? Kun aattelin jatkossa lisätä tuohon muuta vaikeasti irtoavaa, kun mieleen tulee, niin en otsikkoon suoraan kirjoittanut: Miten lähtee peli ja vaihdekepinnuppi irti.

                        Nyt ette oikein ymmärtäneet ideaani.
                        1. Ei lähde vaikka vetää kuinka, hajoaa jotain ennemmin. Eli ideoita, vinkkejä, onko kukaan käyttänyt jotain voitelu aineita ja millä tuloksin...Etc.

                        2. Sieltä puuttuu koko se kehä systeemi, eikä se reikäkään ole läpi asti. Joten millä helvetillä tällainen peili puretaan? On kai joku joskus jossain törmännyt samanlaiseen?
                        e28 ; vaihdekepin nupin ja peilin lasin irroitus.
                        G30 520d xDrive
                        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                        Comment

                        • Zetz
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 3233
                          • Joensuu

                          #13
                          mulla oli kyllä vaihdekepissä kierteet siihen nuppiin.. että koitas pyörittämällä.. tiukassahan tuokin oli, mutta lopulta lähti
                          puh/txt/whatsapp: 0452673541
                          näillä mennään talvella:
                          e39 523ia arctic silver
                          e87 116i Japanrot
                          ja näillä kesällä:
                          e30 328i *Rot m50b28

                          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                          ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Et kai Ville vaan liimannut sitä kiinni, jos kerran irtosi sulla välillä? Pitää jatkaa repimistä, ottaa eka lasit pois päästä ja luukku auki. Kiitos vinkeistä.

                            Kyse siis kuskinpuolen sivupeilistä, ja uskokaa jos, siellä ei ole sitä rullaa/kehää/mitään klipsiä, mitä saisi veivattua jotta lasi lähtisi irti. Eli onko kukaan ennen törmännyt tällaiseen, erillaiseen, rakenteeseen?

                            Comment

                            • creatious
                              BTCF Member 2006
                              • Jul 2005
                              • 194

                              #15
                              Sulla saattaa olla eri tavalla tuo nuppi kiinni, mutta mulla sitä piti puristaa nupin alaosasta - silleen kortsu kurkun päälle-otteella - ja sit jotenkin siita samalla rempasta niin, et selkä katkeaa.
                              Mulla ainakin siinä on tosiaan lukitus, minkä "pitäisi" aueta, kun alaosasta puristaa

                              Tosin sit on näitä tyyliin teräksestä tehtyjä nuppeja, niin niitä saakin olla jo vähän riuskempi äijä puristelemassa...

                              Hyvinhän ne sinne paikoilleen menee, mutta...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎