Announcement

Collapse
No announcement yet.

Muutama ongelma 316 bemmussa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Tuning
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 69
    • lappeenranta

    Muutama ongelma 316 bemmussa

    Eliikkäs ostin tuossa jokin aika sitten 316, vm.86 (1.8 kaasari) bemmun jossa on muutamia ongelmia ilmennyt käytön aikana. Ensinnäkin tyhjäkäynti on jonkin aikaa käynnistämisen jälkeen melko korkealla, laskee kyllä vähän ajan kuluttua. johtuisikohan siitä että ryyppy jäisi päälle..? Sitten lämpimän koneen sammuttaessa on aika pahaa jälkikäyntiä, varmaan karstaa jonkin verran.. onkohan mitä haittoja tuollaisella? sitten vielä sellainen että jarruneste vuotaa jostain paikasta(en löytänyt vuotokohtaa) ja sen seurauksena kytkin ei toimi.. kytkinhän käyttää samaa nestettä kuin jarrut.. työsylinteri on juuri vaihdettu tämän takia mutta vika ei ollutkaan ilmeisesti siinä.. neste laskee aina säiliön puolivälin kohille.. joutuu aina välillä lisäämään jarrunestettä säiliöön ja pumppailla kytkintä niin sitten se taas jonkin aikaa toimii..
    Last edited by B-Tuning; 13-02-2006, 01:14.
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    #2
    .....
    Last edited by GOOFY; 16-11-2017, 06:54.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • okko
      BTCF Honorary Member
      • Apr 2005
      • 1765
      • Honkajoki

      #3
      kato vuotaako satuloista läpi se neste. Jäljet jää sinne vanteen sisäkehälle.
      When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

      Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

      Comment

      • TheLoial
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 1109
        • Helsinki

        #4
        Ryypyn kuuluukin nostaa tyhjäkäyntiä eritoten kun käynnistetään kylmästä.

        Tuohon jälkikäyntiin voi olla moniakin vikoja. Omassa oli laiha seos jonka takia palotilassa olevat karstat hehkui ja jälkisytytti seosta sammuttaessa. Jos autoa käytti kierroksilla/revitteli/kiihdytteli juuri ennen sammutusta, tyhjäkäyntiä esiintyi pitempään. Korjaantui kaasuttimen säädöllä.

        Joissai kaasuttimissa, esim weber on solenoidi joka estää tyhjäkäynnin katkaisemalla suuttimelle menevän linjaston kaasuttimen sisällä.

        Jarrujen vuodot pitäisi korjata heti. Eiku vaan rengas ilmaan ja seuraat jokaisen jarruletkun/putken liitoskohtia taskulampun kanssa ja pyydät kaveriasi polkemaan paineen järjestelmään. Sitten on helppo ehtiä vuotokohta. Monesti se on takajarrusylinteri ja vaatii jarrurummun poisoton. Sehän lähtee kuitenkin helposti. Sit on nuo etujarrujen mäntien tiivisteet tai letkut. Nuo tarkistaisin itse ensiksi.
        Last edited by TheLoial; 13-02-2006, 23:55.

        Comment

        • B-Tuning
          Bimmer Rookie
          • Feb 2006
          • 69
          • lappeenranta

          #5
          joo se vuoto tulee siitä letkusta, semmoinen punottu letku.. ei vuoda jarruletkut.. jarrunestesäiliön pinta laskee aina sitä myöten missä kytkimen letku on.. pitääpi vissiin vaihtaa tuo letku joku päivä. niin siitä jälkikäynnistä vielä sen verran et onko siitä mitä haittaa? rutkuttaa välil sammutuksen jälkeen jonku 5 sekunttii ja sit vast loppuu.. ja se ryyppy jää aina päälle starttauksen jälkeen vähäksi aikaa, oli kone lämmin tai ei.. saa ajaa kilsan tai pari et lähtee pois päältä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎