Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sinkitty kori..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    Sinkitty kori..?

    Onko E39 2001-2003 sinkityllä korilla?
    Tekniikkana 530 D jos sillä nyt jotain merkitysta asiaan on..

    Kiitokset vastauksista....
  • M o S
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 159

    #2
    Kyllä tuo on jo sinkityllä korilla!
    BMW - The ultimate driving machine
    ___________________________________________
    - E30 325i Cabriolet
    ex - E23 732iA
    ex - E30 320i Cabriolet
    ex - E28 535i

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #3
      Tosiaan ihan ns.täyssinkitty+hitsattavin pohjamaalein ja erilaisin muovituksilla pinnoitettu korirakenne kuten käytännössä kaikissa nykyautoissa. Itse korirakenne on käytännössä ruostumaton, mikäli jälki"suojaukset" jätetään tekemättä. Luukkujen sinkitys on varsinkin -01 mallisissa selvästi ohuempi kuin vanhemmissa, mutta rittävä silloin kun kyse ei ole tekovikaisesta luukusta saumausten osalta, jolloin haitta on lähinnä kosmeettinen, eikä siihen voi lisäsuojauksin vaikuttaa.

      Comment

      • Antti O
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6935
        • N/A

        #4
        Osaako hemi tai joku muu kertoa onko e34 yhtään osaa sinkitty, ja mistälähtien mitkäkin bemarin korit on olleet sinkittyjä noin karkeesti?


        -Antti

        Comment

        • KFZ-Koenig
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 2900

          #5
          Tietääkö joku miten tuo sinkitys on bemareissa tehty? Onko koripellit tehty valmiiksi sinkitystä pellistä vai onko kokonainen kori käytetty sinkkialtaassa? Valmiin pellin käytössä lienee edelleen nykypäivänä se ongelma, että reuna, josta pelti on leikattu, on ilman riittävää sinkkikerrosta ja saattaa alkaa ruostua.
          Omasta E38:sta löytyy yksi tällainen kohta, mutta esim. paljaaksi hiottu kohta etulokarissa pysyi täysin ruosteettomana (oli viikon työn alla).
          Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

          Comment

          • Tom1s
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2002
            • 669
            • .

            #6
            Originally posted by Antti O
            Osaako hemi tai joku muu kertoa onko e34 yhtään osaa sinkitty, ja mistälähtien mitkäkin bemarin korit on olleet sinkittyjä noin karkeesti?


            -Antti

            Mulla on jäänyt sellanen kuva että ainakin e30 olisi -88 eteenpäin sinkitty. E34 luulisi olevan samallalailla. Joku korjatkoon.

            Jos uuden auton ostaisin niin oli sitten minkälainen ruostetakuu tahansa niin kävisin kyllä suojauttamassa sen alan liikkeessä. Vanhempiin olen laittanut ihan pelkkää kotelonsuojaa jossa ruosteenestoaineet mukana esim tectyl mtl.
            F31 328i M-Sport

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Käsittääkseni ensimmäisissä e34:ssa sinkkaus on ainoastaan osittainen (hieman huojuvalla laadulla), mutta olisiko ollut -91-92 kun tuli täyssinkkaus. Tosin se pitää huomioida että sinkkauksen toteutuksia on niin montaa erilaista kuin on automalliakin. Toisissa se on todella ohut suojausvaikutuksen perustuessa myös muihin pinnoituksiin ja toisissa niin vahva että auto voisi olla jopa ilman minkäänlaista maalipintaa(vrt:sinkkiämpäri tai sinkattu kattopelli).

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎