Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulpanjohdot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enzo
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 106
    • Riihimäki

    Tulpanjohdot

    Mikä on "oikea" vastus m20b25 koneen tulpanjohdoille?
  • Cyrbanen
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 66
    • Helsinki

    #2
    Sen minäkin tahtoisin tietää. Mittasin juuri puolanjohdon vastuksen ja se oli jotain yli 2 kilo-ohmia.
    Sitä se on.

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Tuommoista monestakin lähteestä M20/M30 moottoreihin:

      Ignition wires:
      Check the ignition wire resistance with a multi-meter, it should be around 0 Ohm.
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Cyrbanen
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 66
        • Helsinki

        #4
        Ei tuo voi pitää paikkaansa...
        Sitä se on.

        Comment

        • an13
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 260

          #5
          E34 Bentley sanoo että M20/M30 tulpanjohdon resistanssin pitäisi olla noin 0 ohm, hattujen (spark plug ends) 5.0+-1.0 kiloohmia. Distribution cap suppression connectors 1.0+-0.2 kiloohmia. Rotor 1.0 kiloohmia. Coil primary terminaalien 1- ja 15+ välillä resistanssi 0.50 kiloohmia +-10%. Coil secondary terminaalien 15+ ja 4 (center tower) resistanssi 6.0 kiloohmia +-10%.
          ex-535iA E34

          Comment

          • TheLoial
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 1109
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by an13
            E34 Bentley sanoo että M20/M30 tulpanjohdon resistanssin pitäisi olla noin 0 ohm, hattujen (spark plug ends) 5.0+-1.0 kiloohmia. Distribution cap suppression connectors 1.0+-0.2 kiloohmia. Rotor 1.0 kiloohmia. Coil primary terminaalien 1- ja 15+ välillä resistanssi 0.50 kiloohmia +-10%. Coil secondary terminaalien 15+ ja 4 (center tower) resistanssi 6.0 kiloohmia +-10%.
            Kummat johdot tuossa on? Vastusjohdot vai kuparijohdot? Kupareissakin on vastuksia.

            Asiaa sivuten M20b20 motronicciin tarjotaan vastusjohtoja ja l-jetronicciin kuparijohtoja. Meinasin ostaa omaani "halvat" mutta tässä pitääkin olla nähtävästi "kalliit". Jotkut on valittanu tarvikejohtojen heikkolaatuisuudesta, tai että aiheuttavat vikoja, syövät tulppia tms. mutta vika taitaakin olla siinä että kuparijohtojen tilalle ostetaan epähuomiossa vastusjohdot. Hinnassahan on iso ero ~5€ <->~15. Kahtelen tässä juuri Boschin raamattua sytytysjohdoista. Kumpiako bemari käyttää ensiasennusjohtona, boscheja vai beruja vaiko jotain muuta?

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Normaalit tulpanjohtojen resistanssit pyörii siinä 5kohmin paikkeilla. Käytännössä 2-10 kohmia. Vielä 20 kohmiakin toimii.
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                #8
                Liittyen aiheeseen, mittasin M40:n tulpanjohdot ja vastusmittaus näytti seuraavaa:

                1. 6.3ko
                2. 6.5ko
                3. 6.4ko
                4. 26.1ko

                Mahtaako toi 4. pytyn piuha olla jo entinen? Siinähän on kiinni se anturi johdon ympärillä ja ilmeisesti on alkuperäinen/maksaa hunajaa marmoritiskillä

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎