Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä moottori kyseessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tarute
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 345
    • Jyväskylä

    Mikä moottori kyseessä

    Oton tossa koneen pois pemarista rojektia varten (Projetkit osoon pitää taas kirjotella lisää). Mutta asiaan, koneen kylessä on tyyppilätkä missä lukee 10H77 et onko kellään tullu vastaan tommosella merkkillä varustettua tekniikkaa?
    340KW/600NM
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    OTSIKKOON VOISI PANOSTAA
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Originally posted by Tarute
      Oton tossa koneen pois pemarista rojektia varten (Projetkit osoon pitää taas kirjotella lisää). Mutta asiaan, koneen kylessä on tyyppilätkä missä lukee 10H77 et onko kellään tullu vastaan tommosella merkkillä varustettua tekniikkaa?
      Tyyppilätkä??? Missä, millainen?

      Jos sulla jossain noin lukee, niin se on siinä imusarjan alapuolella lohkon yläpinnassa suurinpiirtein viitospytyn kohdalla.

      Katopas sinne virranjakajan alapuolelle ihan lohkon alareunaan, niin alkaa löytyä oikeita numeroita.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #4
        Kato heti odottamani kaweri vastasi, kun muutit otsikon..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • Tarute
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2005
          • 345
          • Jyväskylä

          #5
          Joo toi 10H77 oli just tossa 5 pytyn kohalla. Virranjakajan alapuolla oli tämmönen numero sarja +6607373+20
          340KW/600NM

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            Originally posted by Tarute
            Joo toi 10H77 oli just tossa 5 pytyn kohalla. Virranjakajan alapuolla oli tämmönen numero sarja +6607373+20
            Tätä mä vähäsen epäilinkin.
            Ei millään pahalla, mutta tuossa sun autossas ei ole Hartgea, muuta kuin venttiilikoppa ja maskin Hartge-merkki.

            6607373-kone on alkujaan lähtöisin E21-320/6 -77:sta.

            Parivuotta sitten tuli tuota autoa tiirailtua ja silloin jo sai lievästi hymyillä, kun omistaja VÄITTI kivenkovaan koko koneen olevan HARTGE-moottori.

            No nythän tuli sitten lopullinen varmistus tähänkin asiaan.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Tarute
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2005
              • 345
              • Jyväskylä

              #7
              No on ainakin vanha lohko Ja aika hyvään ylikokoon on porattu Ja sillon en ollu autonomistaja. Ja se on mulle ihan sama onks se hartge vai bemarin lohko.
              340KW/600NM

              Comment

              • Tarute
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 345
                • Jyväskylä

                #8
                Mistä muuten kattelit noita moottorin tietoja?? Ja mitäs toi 10H77 tarkottaa sit?
                Last edited by Tarute; 24-02-2006, 17:46.
                340KW/600NM

                Comment

                • jani1632
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2243
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #9
                  Tätäkin lienee sitten turha kaupitella "Hatrge bemarina"...
                  Tallin täytteet:
                  E70 3.0d -09
                  E34 540ia -94
                  E39 520d -00
                  E39 528i M-sport -00
                  E60 520i -04
                  E30 -86
                  E61 520da -09

                  Comment

                  • Tarute
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2005
                    • 345
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Ite vasta eka kerran kattelin koneen tyyppikilpee ja kyllä itekkin tiesin että ei oo hartgeen lohko. No on ees venakoppa
                    340KW/600NM

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      #11
                      Originally posted by Tarute
                      Mistä muuten kattelit noita moottorin tietoja?? Ja mitäs toi 10H77 tarkottaa sit?
                      Noh, tuohan on selkeästi lohkon valuajankohta: 10=lokakuu 77=vuosi.

                      Tuo moottori/lohko on ollut alkujaan siis 320/6-77:ssa ja itse auto on tullut aikoinaan maahan 16.12.1977. Auto on ollut väriltään Golfinkeltainen ja myyty uutena Kotkasta.

                      Jaa... mistäkö mä kattelen noita tietoja? Tuosta hyllyssä olevasta mapista, tai jos olen oikein laiska, niin tietokoneelta---> omat tiedostot.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Tarute
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 345
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Aika hyvin siitä on sit porattu. No sekin selviää viikonloppuna että onks toi ees 2.6
                        340KW/600NM

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by Tarute
                          Aika hyvin siitä on sit porattu. No sekin selviää viikonloppuna että onks toi ees 2.6
                          No, jos siellä on 2,3:n kampiakseli ja jotkut 84mm:n männät, niin siinähän sulla on 2,6-litrainen kiuas. Tarkemmin 2552ccm.
                          Tuollaisia koneita on itsekin tullut tehtyä enemmän kuin yksi tai kaksi.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Tarute
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 345
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Sit varmaan tiiät puristussuhteen
                            340KW/600NM

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #15
                              Originally posted by Tarute
                              Sit varmaan tiiät puristussuhteen
                              En tiedä, kun en ole selvännäkijä.
                              En osaa arvata minkälaisia mäntiä koneessasi on käytetty.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎