En tiedä voiko auton kuntoon laitto enää enempää vastustaa. Tammikuun loppupuolella 325 e36 bemarista levisi automaattilaatikko aivan yhtäkkiä kesken ajon. No eipä siinnä muuta ku etsimään uutta laatikkoa. Ensin näytti ettei sellasta löydy mistään, tai jos löytyy niin hinta on jotain aivan uskomatonta. Yhden laatkikon sain mutta sepä ei ollutkaan täysin samanlainen. Aikansa kun kyselin niin löytyi sitte samanlainen ja ihan kohtuu hintainen takuupurkaamolta turusta. No eipä muuta ku laatikko paikolleen ja kokeilemaan. Ja kas kummaa, pakki, ykkönen ja kakkonen pitää melkoista kolinaa. Onneksi laatikolle oli toimivuus takuu joten purkaamon kanssa sovittiin että Siilinjärvellä on automaattilaatikoita kunnostava paja jossa se laitettaisiin kuntoon purkaamon laskuun. Pari viikkoa odottelin laatikkoa takasin Siilinjärveltä ja tänään sitten päästiin kokeilemaan miten se pelaa. Ja kas kummaa, nyt sieltä kuuluu sitten sellainen naputtava ääni! Soitin sinne pajalle etä mitäs nyt sitte tehään. Eipä siellä osattu muuta ku ihmetellä (ja hieman vittuillakin siinä samalla) Käskivät vain ajaa hieman ja kunnella että "jospa se ääni sieltä häviää". kyllähän se toimii ja vaihtaa mutta se naputus ei kuulostaa ollenkaan normaalilta. Mitään syytä siihen eivät keksineet. Ja lisäksi tuli vielä kaupan päälle sellanen vika kun kierrokset nostaa 1500:aan niin jotenki rupeaa käynti pätkimään, eli kierrokset pomppii 1200-1500 välillä, aika vittumaisen kuulostaa ajaessa. Voipi sanoa että kaikki konstit on nyt kokeiltu että saisi kuntoon tuon jätekasan! Auto seisoo nyt jo kuudetta viikkoa että alkaa vitutus olla jo yli normaali ihmisen sietokyvyn! Lopuksi vielä ystävän neuvo kaikille automaatin omistajille, vaiha vitun äkkiä manuaalin!!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Automaatti joka ei toimi ikinä??!!
Collapse
X
-
Otan osaa...
Sattuu niitä manuaalienkin kanssa. Juuri äskettäin yksi kaveri sai vasta neljännellä kerralla toimivan lootan etuveto-Escorttiinsa. Ja joka kerta viat selvisi vasta kun oli aski paikoillaan ja tuli koeajon aika.
Mutta, manuaaleissa sentään on välimuotojakin, automaatti yleensä toimii tai ei toimi...
Itse suosin kyllä manuaaleja, vaikka kakkosautossa onkin automaatti.
Volvo V70 2.4T -02
E30 323i -84 (taas)
Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84
-
-
Onko turbiini vanhasta levinneestä laatikosta vai tuliko nykyisen mukana?
Tosin kuulemani mukaan ZF:n turbiinit eivät ole mitenkään vaurioherkkiä, ja yleensä meno lakkaa siihen jos turbiini nöyrtyy.
Toi naputtaminen kuulostaa oudolta, kun vaihtoehtoja sen syntyyn ei ole paljoa. Ehkä joku vapaakytkimistä on paskana tai sitten planeetoissa on ongelmaa. Asiansa osaava korjaaja ne olisi kyllä löytänyt.
Naputtaako koko ajan joka vaihteella vai miten?
Vaihtaako nätisti? eikä luista?
Olen kunnostanut pari ZF-4HP-22 toosaa joista kumpikin rempattiin luistamisen takia. Ja toisesta oli vielä yksi vapaakytkin palasina.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Turbiini tuli sen nykyisen mukana, entistä turbiinia ei uskaltanu ees ajatella käyttöön ku laatikko oli aivan täynnä metalli silppua sen leviämisen jälkeen. Planeetat on läpi käyty joten en usko että ne ääntää, vapaakytkimistä en tiedä ja tämä laatikon korjaaja oli kyllä ainaki omien sanojensa mukaan tarkistanu että missään ei ole väljystä yms. Sehän tässä ihmetyttää kun välillä tuntuu että se naputus häviää ja välillä taas kuuluu tosi selvästi. Tuntuu että isommilla vaihteilla (4,5) se ei kuulu niin selvästi. Vaihtaa kyllä ihan nätisti eikä luistele. Onko kellään ideaa mistä se kierrosten pomppiminen nyt yhtäkkiä ilmesty? Minulta on ainaki jo ideat loppunu...
Comment
-
-
Pitää vielä oikasta pari juttua ettei kellekään jää väärää kuvaa. Tämä siilinjärven paja jossa tätä laatikkoa sepitettiin niin on kyllä täysin asiansa osaava paikka, että suosittelen paikkaa niille onnettomille joiden automaatti temppuilee. Eihän nämä korjaajat sitä naputusta sinne laittaneet. Ja kun tuli tuosta vittuilustakin kirjotettua niin taisi allekirjoittanutkin ottaa asiat vähä liian vakavasti. Niin että tarkotus ei ollut mustamaalata kyseisen pajan ammattitaitoa!
Comment
-
-
Pomppiiko kierrokset vaihtotilanteessa vai koko ajan nolla kierroksilla?
Vika voi ihan hyvin olla moottorinkin puolella, ilmaantui vaan nyt "sopivassa" välissä.
Tohon naputukseen vielä niin kipaseppa vielä kerran auton alla ja tarkista että kaikki rempan aikana avatut pultit on kiinni.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Melko pientä toi vastustaminen sulla, mulla hajos laatikko viimevuonna jotain helmikuun lopulla ja sit sain auton itelle pajalta elokuun lopulla. Eli erinäköisiä taikinointeja oli ja reilusti prkle. Ja voin sanoa, että Rovaniemen bmw-merkkihuolto EI koske enään minun vehkeisiin ja en suosittele myöskään muille automaattilaatikon osalta. Tai ehkä ne on nyt harjotellu sen minun laatikon kans jotta seuraavan kerran osaavat. Rovaniemellä asennettiin laatikkoa paikalleen puoltoistapäivää kun taas Keminmaassa ois laatikko pois ja takasin stefan vaihdon yhteydessä tehty 5 tuntiin. Kokonaiskustannus oli vajaa 4000egeä ja siihen hintaan Keminmaan liike joutu korjaileen omaan piikkiin Rovaniemellä kämmäiltyjä hommia. (Roin ja Keminmaan liikkeet samaa puljua)
Alkupään coupeja niin johan laatikon hakeminen oli tuskaa. Loppujen lopuksi Haaparannan purkaamon kautta hoidettiin rikkinäinen laatikko tehdaskorjuulle Tukholmaan ja korjatulle lootalle annettiin puolen vuoden takuu. Merkkiliikkeestä uus laatikko ois maksanu reilu 5000egeä ja sen saatavuus oli mitä oli... nooh, auto tuli kuntoon ja kerkesin ajella sillä loppiaiseen asti ja pädäm, lunariin meni :(. Nykyisin sit ollaan etuvetovessakuskeja
Ps. Keminmaahan on saatu osaava bmw-asentaja, joten siellä on varmaan taso parantunut huomattavasti. Ainakin mitä on paria penaristikaveria kuullu. Toivottavasti toimitusjohtaja Toivanen tajuaa, että kantsii maksaa kunnon palkkaakin, jotta sälli pysyis talossa.
Comment
-
-
Kylläpä kuuluu muillakin vastustavan automaatit. Joo kyllä sieltä on kaikki pultit läpi käyty että ei se naputua niistä johdu. Nyt kun tuolla autolla on jonkun verran ajettu niin tuntuu että se naputus ääni oisi sieltä häviämässä. Enää sitä ei kuulu kun sillon ku ajaa vähän reippaammin, eli yli kuuttakymppiä, ja siitä kun hiljentää vauhtia silleen että pykältää pienemmälle vaihteelle niin sillon se kuuluu. Ja kyllä siinnä vähän luistamalla menee nyt kakkoselta kolmoselle. Tuo kierrosten pomputtaminen ei tapahu ku siinnä 1500 kierroksen kohdalla. Voiskohan tuo johtua lambda anturista? Ku sehän on käytetty nyt remontin aikana irti ku pakoputki on otettu pois, mutta toisaalta tuntusi että tyhjäkäynti oisi päin persettä jos se siitä anturista johtusi.
Comment
-
-
Originally posted by nffbemari...Voiskohan tuo johtua lambda anturista? Ku sehän on käytetty nyt remontin aikana irti ku pakoputki on otettu pois, mutta toisaalta tuntusi että tyhjäkäynti oisi päin persettä jos se siitä anturista johtusi.
Eli ei välttämättä aina humbaile tyhjäkäynti vaikka anturi olisikin resu.
Comment
-
-
Nffbemari
Hei otappas yhteyytä täällä foorumilla kirjoittelevaan henkilöön kuin Jarkko S. Siinä on semmoinen welho joka varmasti osaa kertoa missä mättää kaverilla on myös laatikko korjaamo.
alla olevasta linkistä kotisivuille.
Jarkko Siekkinen 0440-945767 tuossa hänen numero.
Itselleni kyseinen heppu korjasi 5hp30 Z560 laatikon ja toimii kuin unelma...itseltäni oli juuri turbiini menny siälmyksiltään p*skaksi..
Toivottavasti saat kuntoon...
Terveisin
Sami L
kotka connectionKöyhällä ei ole varaa ostaa paskaa!
Hullu saa olla ,mutta ei tyhmä!
E30 316i vm89, Octavia RS vm03
ex:
E34 540iA vm94
E30 318i vm85
http://www.maxtuned.com/
Nick change: ex. luikq^ --> sami.V.kasi
Comment
-
Comment