Announcement

Collapse
No announcement yet.

lämmitettävätpissapojat??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • crockett
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 1294
    • Ilomantsi

Ainakin tuossa omassa e30:ssä peilit lämpiää kelillä kuin kelillä, eivät huurru missään tilanteessa..

*e30 cabriolet*
    *Hailuksi*
    *ex e30 325i m50*
    *ex e30 5/88 pics*
    Ostan e30 osaa

Myytävänä e30 osaa

Comment

• 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

Originally posted by SledgeHammer82
      Valitettavasti tässäkin kohdassa BMW on uudemmissa malleissa valinnut halvemman ratkaisun. Peilien lämmitys siis kytkeytyy päälle lämpötilan mukaan, näin on säästetty johdoissa ja tietenkin kytkimien verran.

Valitettavasti sen takia, että kesäaamuisin kun lämpötila ei ole 'tarpeeksi' matala, mutta peileistä ei näe mitään aamu-usvan takia, ei lämmittimiä saa millään ilveellä päälle. Golfin ratkaisu on kompromissi, jossa tätä ongelmaa ei ole, mutta siinä sitten pitää pitää takalasinlämmitintä syömässä virtaa - halusit tai et.

mulla ainakin e46 -03 peilit lämpiää takalasinlämmittimen kytkimestä
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

Comment

• jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

wolsu

Originally posted by SledgeHammer82
        Valitettavasti tässäkin kohdassa BMW on uudemmissa malleissa valinnut halvemman ratkaisun. Peilien lämmitys siis kytkeytyy päälle lämpötilan mukaan, näin on säästetty johdoissa ja tietenkin kytkimien verran.

Valitettavasti sen takia, että kesäaamuisin kun lämpötila ei ole 'tarpeeksi' matala, mutta peileistä ei näe mitään aamu-usvan takia, ei lämmittimiä saa millään ilveellä päälle. Golfin ratkaisu on kompromissi, jossa tätä ongelmaa ei ole, mutta siinä sitten pitää pitää takalasinlämmitintä syömässä virtaa - halusit tai et.

Mutta sitten taas vastaavasti talvella loskakeleillä saa wolsussa räplätä takalasia päälle jatkuvasti jotta peilit pysyy kuivina. Takalasin lämppäri kun kytkeytyy aika pian pois päältä ja taas on peilit kylmät ja märät..

Kun taas BMW:n "halvemmassa" systeemissä peilit on sulat ja kuivat.....

e30,e34,e32,e24,e28 peilit ainakin toimivat itsenäisesti. e46:sta en tiedä
        Muutenkin noissa vanhemmissa lämmitys on tehokkaampi kuin uudemmissa. e36:ssakin lämmitys teho on olematon verrattuna e30 tehoon..
        E30 mallissa myös pissapoikien lämmitys on itsenäinen, ilman mitään ulkopuolista anturia. Veikkaisin että suuttimissa on bi-metalli kytkin, niin kuin peileissäkin luultavasti on.
        Aprilia RSV4

Comment

• arska84
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2006
          • 1355
          • Seinäjoki

^Kyllä mulla pysyy takalasin ja peilien lämmitin päällä niin kauan kun haluaa eli ei sammu itestään. Kyseessä Golf VR6 -93. Ei mua kyllä haittaa että takalasin lämmitin on samaan aikaan päällä kuluttamas virtaa kun mulla on autos laturi joka lataa akkua kun auto on käynnissä No joo ei herneitä nenuun..
          Last edited by arska84; 28-05-2006, 19:26.
          BMW PREMIUM

BMW E46 318

Comment

• SledgeHammer82
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 1651
            • Pk-seutu

Originally posted by arska84
            ^Kyllä mulla pysyy takalasin ja peilien lämmitin päällä niin kauan kun haluaa eli ei sammu itestään. Kyseessä Golf VR6 -93. Ei mua kyllä haittaa että takalasin lämmitin on samaan aikaan päällä kuluttamas virtaa kun mulla on autos laturi joka lataa akkua kun auto on käynnissä No joo ei herneitä nenuun..
            Mutta miksi sen takalasinlämmittimen pitää olla samaan aikaan syömässä virtaa? Ja niissä automaattisesti toimivissa lämmittimissä kytkeytymislämpötila on jotain luokkaa +5 astetta. Joskus esim. viiden aikaan aamusta autolla lähtiessä lämpötila on ollut tuon rajan yli, peilit on ollu humussa, eikä lämmittimiä ole saanut päälle.

Päällikköratkaisu olisi antaa kuskille mahdollisuus pistää lämmittimet päälle silloin kun mieli tekee. Jopa 91 mallin Honda Accordissa tämä oli osattu tehdä oikein.

Piruuttani laskin paljonko ylimääräinen takalasinlämmittimen poltto maksaa:

Takalasinlämmittimen teho on noin 120 W. Matkalla kampiakselilta lämmittimille energiaa kuluu hihnavälityksessä, laturilla ja johdoilla, jolloin hyötysuhde on n. 70%. Kampiakselilta tehoa otetaan siis noin 170 W.
            Tunnissa lämmitin kuluttaa energiaa 170*60*60 = 612 000 J
            Moottorin hyötysuhde parhaimmillaankin vain 30 % -> energiaa kuluu 2 040 000 J = 2,04 MJ. Bensassa energiaa 43,5 MJ/kg = 58 MJ/l.
            -> bensaa kuluu n. 0,04 l/h takalasinlämmittimeen -> n. 5 c/h.

Eli eipä tuohon talous kaadu, mutta hukkaan menee nekin rahat. Enkä minä mussuta tuosta rahasta, vaan ainoastaan siitä, että nämä halpisratkaisut mitä uusissa sakemanneissa löytyy ovat paskempia kuin erillinen kytkin.

Comment

• Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

E46 touringissa takalasi lämpiää aina kun alle 3-5C... Aika perseestä tuollainen, nappula vaan kojelautaa joka laitteelle, saa kuski päättää milloin toimii.

Comment

• jasse
                Bimmer Fanatic
                • May 2003
                • 473
                • Salo , Finland

Originally posted by Bmw Master
                E46 touringissa takalasi lämpiää aina kun alle 3-5C... Aika perseestä tuollainen, nappula vaan kojelautaa joka laitteelle, saa kuski päättää milloin toimii.
                Mun mielestä toi on NIIN mukavaa kun ei oikeesti tarvi painella mitään nappeja et peilit/lasit sulaa. Nää on just niitä pieniä mutta niin ihanan suuria mukavuustekijöitä mitä mä arvostan bemarissa.

Comment

• tomaatti 325
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2004
                  • 207
                  • Heinola

Lukkopesä lämpiää ainakin tuossa pommissa kahvasta nostamalla. Samalla syttyy sisävalot...
                  325 A Coupe -93

Comment

• Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15285
                    • Ajamisen Iloa

niin eivätkös ne lämpeä itsestään mikäli lämpötila on alle tuon 5 astetta ja LISÄKSI myös kun painaa takalasin lämppärin päälle?? eli fiksusti on homma hoidettu.
                    Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• full
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1211
                      • Tampere

tämä http://www.realoem.com/bmw/select.do?vin=&kind=P&arch=0
                      BMW M535iA -86
                      Volvo V90 -18

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎