Ainakin tuossa omassa e30:ssä peilit lämpiää kelillä kuin kelillä, eivät huurru missään tilanteessa..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lämmitettävätpissapojat??
Collapse
X
-
Originally posted by SledgeHammer82Valitettavasti tässäkin kohdassa BMW on uudemmissa malleissa valinnut halvemman ratkaisun. Peilien lämmitys siis kytkeytyy päälle lämpötilan mukaan, näin on säästetty johdoissa ja tietenkin kytkimien verran.
Valitettavasti sen takia, että kesäaamuisin kun lämpötila ei ole 'tarpeeksi' matala, mutta peileistä ei näe mitään aamu-usvan takia, ei lämmittimiä saa millään ilveellä päälle. Golfin ratkaisu on kompromissi, jossa tätä ongelmaa ei ole, mutta siinä sitten pitää pitää takalasinlämmitintä syömässä virtaa - halusit tai et.
mulla ainakin e46 -03 peilit lämpiää takalasinlämmittimen kytkimestäOlleita ja menneitä
1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)
Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla
Comment
-
-
wolsu
Originally posted by SledgeHammer82Valitettavasti tässäkin kohdassa BMW on uudemmissa malleissa valinnut halvemman ratkaisun. Peilien lämmitys siis kytkeytyy päälle lämpötilan mukaan, näin on säästetty johdoissa ja tietenkin kytkimien verran.
Valitettavasti sen takia, että kesäaamuisin kun lämpötila ei ole 'tarpeeksi' matala, mutta peileistä ei näe mitään aamu-usvan takia, ei lämmittimiä saa millään ilveellä päälle. Golfin ratkaisu on kompromissi, jossa tätä ongelmaa ei ole, mutta siinä sitten pitää pitää takalasinlämmitintä syömässä virtaa - halusit tai et.
Mutta sitten taas vastaavasti talvella loskakeleillä saa wolsussa räplätä takalasia päälle jatkuvasti jotta peilit pysyy kuivina. Takalasin lämppäri kun kytkeytyy aika pian pois päältä ja taas on peilit kylmät ja märät..
Kun taas BMW:n "halvemmassa" systeemissä peilit on sulat ja kuivat.....
e30,e34,e32,e24,e28 peilit ainakin toimivat itsenäisesti. e46:sta en tiedä
Muutenkin noissa vanhemmissa lämmitys on tehokkaampi kuin uudemmissa. e36:ssakin lämmitys teho on olematon verrattuna e30 tehoon..
E30 mallissa myös pissapoikien lämmitys on itsenäinen, ilman mitään ulkopuolista anturia. Veikkaisin että suuttimissa on bi-metalli kytkin, niin kuin peileissäkin luultavasti on.Aprilia RSV4
Comment
-
-
^Kyllä mulla pysyy takalasin ja peilien lämmitin päällä niin kauan kun haluaa eli ei sammu itestään. Kyseessä Golf VR6 -93. Ei mua kyllä haittaa että takalasin lämmitin on samaan aikaan päällä kuluttamas virtaa kun mulla on autos laturi joka lataa akkua kun auto on käynnissäNo joo ei herneitä nenuun..
Last edited by arska84; 28-05-2006, 19:26.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by arska84^Kyllä mulla pysyy takalasin ja peilien lämmitin päällä niin kauan kun haluaa eli ei sammu itestään. Kyseessä Golf VR6 -93. Ei mua kyllä haittaa että takalasin lämmitin on samaan aikaan päällä kuluttamas virtaa kun mulla on autos laturi joka lataa akkua kun auto on käynnissäNo joo ei herneitä nenuun..
Päällikköratkaisu olisi antaa kuskille mahdollisuus pistää lämmittimet päälle silloin kun mieli tekee. Jopa 91 mallin Honda Accordissa tämä oli osattu tehdä oikein.
Piruuttani laskin paljonko ylimääräinen takalasinlämmittimen poltto maksaa:
Takalasinlämmittimen teho on noin 120 W. Matkalla kampiakselilta lämmittimille energiaa kuluu hihnavälityksessä, laturilla ja johdoilla, jolloin hyötysuhde on n. 70%. Kampiakselilta tehoa otetaan siis noin 170 W.
Tunnissa lämmitin kuluttaa energiaa 170*60*60 = 612 000 J
Moottorin hyötysuhde parhaimmillaankin vain 30 % -> energiaa kuluu 2 040 000 J = 2,04 MJ. Bensassa energiaa 43,5 MJ/kg = 58 MJ/l.
-> bensaa kuluu n. 0,04 l/h takalasinlämmittimeen -> n. 5 c/h.
Eli eipä tuohon talous kaadu, mutta hukkaan menee nekin rahat. Enkä minä mussuta tuosta rahasta, vaan ainoastaan siitä, että nämä halpisratkaisut mitä uusissa sakemanneissa löytyy ovat paskempia kuin erillinen kytkin.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterE46 touringissa takalasi lämpiää aina kun alle 3-5C... Aika perseestä tuollainen, nappula vaan kojelautaa joka laitteelle, saa kuski päättää milloin toimii.
Comment
-
Comment